2024-04-27, 00:24
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NSDAB
Bättre & fler meriter än kletArteta.

KletArteta var något nytt och jag gillar det fan. Det är väl ändå på det sättet riktigt bra tränar sticker ut från dom vanliga, för dom är inne och kletar på allt tills det blir så nära perfekt det kan.

Men jag gissar att du tänker på något negativt när du kallar honom för klet. 😁
Citera
2024-04-27, 00:29
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Vem eller vad är ”OlavDJohn”? Känner du honom?

Skönt att Leeds fick pisk nu har tractor boys allt i egna händer
Ingen aning om vem det kan vara, är säkert bara ett litet småtroll.

Men varför önskar du att se Ipswich tillbaka i EPL, om jag får fråga?
Citera
2024-04-27, 00:34
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Ingen aning om vem det kan vara, är säkert bara ett litet småtroll.

Men varför önskar du att se Ipswich tillbaka i EPL, om jag får fråga?

Det är en fin ärofylld gammal klubb som vann Uefa-cupen bla 1980 med spelare som John Wark och Paul Mariner.
Citera
2024-04-27, 00:36
Medlem
ingetbranicks avatar
Leeds genomklappning (0-4) mot QPR betydde också att Leicester är klara för PL. Sejouren i andradivisionen blev alltså bara ettårig, och frånsett nån kortare formsvacka har de känts som det klart bästa laget. Flest segrar, flest gjorda mål och minst insläppta. Ipswich är nu bara en poäng efter Leeds med två matcher färre spelade, och närmast väntar två tuffa bortamatcher, mot Hull (som jagar kval) och Coventry.

Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Det är en fin ärofylld gammal klubb som vann Uefa-cupen bla 1980 med spelare som John Wark och Paul Mariner.

Så sant. Det vore kul om de går upp. Sen ser jag gärna att Leeds vinner kvalet, de hör hemma i högsta divisionen.
Citera
2024-04-27, 00:43
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Premier League chefen Richard Masters säger att Manchester City kommer höras i närtid angående anklagelsen om brutna regler.

https://www.manchestereveningnews.co.uk/sport/football/football-news/man-city-115-charges-full-29067355

Ok. Hoppas de är konsekventa. Sett till poäng Everton tappat. Borde Man City och utredningar om regler de brutit rendera i säg 200 tappade poäng minst. Kanske dubbelt Juve att skicka ner dom två divisioner direkt. Men det vet vi kommer inte ske.
Citera
2024-04-27, 00:51
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Det var överraskande att Everton skulle vinna derbyt. Everton kämpade och försvarade sig bra, men Liverpool hade så många lägen att skjuta så det är nästan konstigt att det inte blev något mål.

Det var ett bra läge att möta Liverpool. Everton var i en positiv trend. Pool en negativ. Men visst överraskande! Första sedan 2010. Pool brukar ju inte ens bry sig så mycket om dessa derbyn numera när EFC allt som oftast är i nedre tabellhalvan. Pools "riktiga" derby brukar idag vara mot Man United. Men kanske litet det som spelade roll här. Att Everton brydde sig mera.
Citera
2024-04-27, 00:59
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Leeds genomklappning (0-4) mot QPR betydde också att Leicester är klara för PL. Sejouren i andradivisionen blev alltså bara ettårig, och frånsett nån kortare formsvacka har de känts som det klart bästa laget. Flest segrar, flest gjorda mål och minst insläppta. Ipswich är nu bara en poäng efter Leeds med två matcher färre spelade, och närmast väntar två tuffa bortamatcher, mot Hull (som jagar kval) och Coventry.

Så sant. Det vore kul om de går upp. Sen ser jag gärna att Leeds vinner kvalet, de hör hemma i högsta divisionen.

Jag ogillar Leeds starkt jag vet inte varför men det är något. Personligen ser jag hellre Norwich eller WBA.
Citera
2024-04-27, 02:16
Medlem
Bartman777s avatar
Har inte någon svensk spelare representerat Leeds ppå typ 90-talet? Henrik Larsson? Tomas Brolin? Eller vem tänker jag på?
Citera
2024-04-27, 02:24
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det var ett bra läge att möta Liverpool. Everton var i en positiv trend. Pool en negativ. Men visst överraskande! Första sedan 2010. Pool brukar ju inte ens bry sig så mycket om dessa derbyn numera när EFC allt som oftast är i nedre tabellhalvan. Pools "riktiga" derby brukar idag vara mot Man United. Men kanske litet det som spelade roll här. Att Everton brydde sig mera.

Evertons defensiv har ju varit bra under hela säsongen, sen har dom haft otur med dåliga ägare och dom har egentligen en bra anfallare men som inte passar in i Dyches spel. Men som du säger så var det ett perfekt läge att möta liverpool just nu då dom verkar leva mycket på momentum, och när dom helt plötsligt förlorar så tappar dom allting - precis som för 2 år sedan när dom satsade allt på att vinna alla fyra titlar. Lite rolig fakta är att Everton inte vunnit mot Liverpool hemma sedan 2010, en av målskyttarna i Everton då var Mikel Arteta.
Senast redigerad av jontepsg 2024-04-27 kl. 02:27.
Citera
2024-04-27, 02:26
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Har inte någon svensk spelare representerat Leeds ppå typ 90-talet? Henrik Larsson? Tomas Brolin? Eller vem tänker jag på?

Brolin var i Leeds och det var väl inte hans bästa period i karriären direkt.
Citera
2024-04-27, 02:28
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Brolin var i Leeds och det var väl inte hans bästa period i karriären direkt.
Där ser man, vilken koll jag har!
Citera
2024-04-27, 02:31
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Där ser man, vilken koll jag har!

Ja det är inte många idag som har koll på varken Brolin eller Leeds 90-tal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in