Citat:
Ursprungligen postat av
frange
Precis just det - då kommer det enbart bli nya krig mellan olika muslimska grupperingar eller länder, för vem som skall sno det sista sandkornet. Överallt över hela världen så krigar muslimer - antingen mot icke-muslimer eller andra muslimer som har läst fel vers i Koranen (sunni, shia, salafister osv). Det kommer aldrig bli fred bland muslimerna - oavsett vad som än sker.
Det är muslimerna som är problemet - och alltid har varit.
Ja, det största problemet ja.
Det är därför jag fokuserat på Allah.
Men jag är inte för den judiska guden för det. Men de flesta judar är medvetet ateister.
Medan de flesta iranier inte skulle byta [tak över huvudet + mat] mot himmelen enligt Muhammed. Om de var/är rationella.
Religionen är problemet - den religiösa instinkten i människohjärnan. Det var hyftsat svårt att bli filosofisk ateist - det kräver Sokrates´ efterföljande tankearbete och tidigare anti-teister. Vi är filosofer av en lång tradition upplysningsmän- och kvinnor.
Det är helt annorlunda än mellanösterns gudar/religioner.
Men låt oss fundera mer på att jag aldrig bugar mig (och jag intresserar mig för rationellt beslutsmakande baserat på verkligheten och jag skiter blankt i religiösa böcker såsom de israel/iran har). Medan muslimerna i mellanöstern cowbowar dvs bugar sig varje dag.
Kulturkrock? Så vi i Väst för enas med dem i öst/mellanöstrn om att ha en gräns mellan oss.