Citat:
Ursprungligen postat av
Dcman
Vet inte om du missat, men alla dessa skitländer, diktaturer och kleptokratier bygger upp och bygger upp med ett mål: att dominera. Både i närområdet men i många fall även oss. De bryr sig inte ett skit om fattigdom eller välstånd. Vare sig för deras egna befolkning eller vår, bara sig själva.
Det är farligt att fortfarande ignorant tro att vi i väst är oåtkomliga och att dessa motståndare för all framtid inte skulle kunna utgöra ett reelt hot mot oss. Eller att vi med bidrag skulle kunna omvandla dem till något kompatibelt med oss.
Jag menade såklart länderna i Väst. Vi är återhållsamma och teknikintresserade - till skillnad från ayastållarna. och de religiösa judarna. Gud finns bara inte.
Annars håller jag med dig. Men jag tror media kan konvertera dem till ateister/anti-teister. Religion är bara ett bekymmer i regionen.
Påminner mig om vad en professor sa om mellanöstern: där bugar man sig. I väst bugar man sig inte. De bugar ju till Mecka. Vi bugar inte ens för Kungen av Sverige. *bugar = böjer sig ner; cowbows. Nuddar huvudet mot marken med rumpan i vädret, som i moskén.
DET är den största skillnaden mellan väst och mellanöstern, och så har det varit sedan antiken eller längre bak i tiden.
Åker man dit får man förbereda sig på att buga sig. I israel bugar man sig inte.