Citat:
Ursprungligen postat av
perrong
Fel. De existerar på landet, deras villor är värda kanske 1 miljon. Inte direkt "wt" (Vad du nu menar med det, bilskruvande ungdom? Det är inte dem jag menar), bara äldre människor på orter där det är billigt att bo.
Absolut, precis som Peller skriver finns dom. Men det jag menar är att det generellt ser helt annorlunda ut nu. Förr om åren fick var och vartannat hushåll en 20år gammal bil över med den historik du söker, som sparades som 2:a bil eller för att ev användas av något barn etc. Eller så köpte man en nyare bil och körde den i 15år och först då köpte en ny.
Stabil medelklass /övre medelklass lever generellt inte på samma vis i dag. Man har mer pengar eller kanske snarare annan syn på konsumtion. Leasing under några år har blivit betydligt vanligare. Säkerligen också tjänstebilar. Sen är inte bilen lika självklar heller för många. Ungarna kanske inte tar körkort först när dom är 25 och hellre går med i en bilpool. Tom biltillverkarnas målsättning har förändrats i stället för att som Mercedes alltid haft mottot att alltid göra allt på bästa möjliga sätt nöjer sig många i dag med att det ska vara tillräckligt bra för att hålla i ex 10år. Kulturen att fixa och serva själv har förändrats, dels pga intresse men framförallt för att det är avsevärt mer komplicerat. Det är dyrt för många att hålla igång en gammal bil om alla hjul ska ligga på däckhotell.
Sen är det väl lite tvärtom med 20år gamla bilar av det slag just du söker, som just inte finns många av, dom är det väl större intresse för nu jämfört med förr, med tanke på att det bara är några år kvar tills dom får status av välhållen samlarbil och har potential att bli riktigt dyra.
Ytterligare en aspekt är rädslorna och oron i samhället, är det inte så att gubben du pratar om ör nervös för egen maskin kan han ha en son som ringer och jagar upp honom.
Trots allt är ju inte bilrån/bilkapningar genom blocket när det gäller 20år gamla bilar speciellt vanligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
peller
Jag håller inte med om allt du skriver Conny.
Ibland tycker jag du verkar vara en idiot.
Men sedan så kommer ett inlägg som.ovanstående,och då tänker jag att " Den där Conny är nog inte så dum ändå"
Jag hade bjudit dig på kaffe&kanelbulle om än mer centralt än Rotebro....även om vägen mellan E18 och E4 numer är bättre än för 21år sedan.
Även en klocka som står stilla går rätt två gånger per dygn.
Tackar, vi kan ju ses vid Järva krog och dricka öl och göra bilaffärer.