2024-04-06, 19:11
Medlem
AlucardaLuciferas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Nu har idioten varit i farten igen, tillsammans med Tobias Hubinette och andra i skrikvänsterns högadel.

"Vänstervrede när hatbrott mot svenskar tas upp i SvD"

Varför ser de inte vad som sker i samhället?
Varför är dom helt immuna mot protester till deras påståenden att detta inte är sant?
Varför skall dom alltid sparka på dessa som vill komma tillrätta med problemen som kommer i invandringens bakvatten. Vad är dom rädda för?
Paulina Neudings artikel i SvD är skrämmande rätt på hur det har blivit och att våra styrande inte kommit ikapp när det gäller att beivra detta. SvD artikel är bakom betalvägg men det finns lite på Fria Tider.

https://www.friatider.se/vanstervrede-nar-hatbrott-mot-svenskar-tas-upp-i-svd

När ska dåren inse att det är såna som han som driver folk till sd eller i värsta fall, radikaliserar dom till extremister .
Citera
2024-04-06, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlucardaLucifera
När ska dåren inse att det är såna som han som driver folk till sd eller i värsta fall, radikaliserar dom till extremister .
När den elakartade autismen plötsligt blir botad
Citera
2024-04-06, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
La också märke till att Anders verkar fått en psykos.

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/vevLw5/gar-det-att-forlata-en-sa-misslyckad-politik

När barn skjuter på barn med automatkarbiner måste vi ta vapnen ifrån dem. Men vi måste också våga fråga oss själva varför de skjuter.

Det är för att muppar som Anders förstört hela landet med oansvarig massinvandring av analfabeter från afrika och mellanöstern.

Vad är det som är svårt att förstå med det?

I alla tider och alla länder har det funnits människor som är ok med att släppa in fienden, och när fienden sen uppenbarar sig som en fiende: stöder denne.

Ett sunt samhälle måste i första hand hålla koll på den här typen av aktivister.
Citera
2024-04-06, 20:09
Medlem
Full-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
I alla tider och alla länder har det funnits människor som är ok med att släppa in fienden, och när fienden sen uppenbarar sig som en fiende: stöder denne.

Ett sunt samhälle måste i första hand hålla koll på den här typen av aktivister.

Tänk dig en snubbe som ”råkat” tända eld på något och som sen springer därifrån när det tagit sig och pekar, det brinner!

Ja det brinner.
Citera
2024-04-07, 05:03
Medlem
AlucardaLuciferas avatar
Anders Lindberh önskar att vi skulle ha tagit emot fler ensamkommande afghaner men verkar inte fatta att om den unga och hårt arbetande befolkningen försvinner så drabbar det Afghanistan negativt men det skiter han i, vi behöver ju arbetskraft. Att han inte ser det problematiska med detta är bissarrt.

Citat:
– Ensamkommande har inte råd att lata sig. De är väldigt motiverade att komma in i samhället och att inte ses som en belastning, säger Mehrdad Darvishpour, docent i socialt arbete vid Mälardalens universitet, till Dagens Arena.

Citat:
De arbetar inom restaurang, handel och bygg men alltså oftast inom vård och omsorg. Där det ofta är brist på personal.

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/9z7le5/skams-ni-som-ljog-om-ensamkommande-barn
Citera
2024-04-14, 13:33
Medlem
AlucardaLuciferas avatar
Nu hittar han på rena konspirationsteorier och tror sig kunna spå framtiden.

Citat:
2024 vann Donald Trump presidentvalet i USA.

2025 tvingade USA fram fred i Ukraina på Vladimir Putins villkor.

2026 började ryska minoriteter i Baltikum klaga på diskriminering och kräva självbestämmande. Anklagelser om nazism yrde i luften.

2027 eller 2028 testade Vladimir Putin Natos artikel fem. Kanske i norra Finland eller Baltikum, till havs eller någon annanstans i utkanten.

Fast bara fram till 2027 eller 2028.

Citat:
Vad händer sen?

Han verkar inte heller ha något problem med att vi måste låna 100 miljarder bara sådär

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/0Qw5yM/inom-fem-ar-kan-kriget-vara-over-oss

Sen spårar han ur på riktigt,

Unga skulle må bra av att bli soldater.

Jaså det tycker han, själv har han givetvis inga planer på att riskera livet den fegisen och har inga problem med att tvinga ungdomar till att bli kanonmat åt Nato.
Visst han kan ju försvara sig med att "Framtidens försvar behöver sannolikt fler datanördar, uppfinnare, kodknäckare och drönarfreaks, inte färre." men det förändrar inte faktum.
Men varför är det då så många som fpr frisedel pga av en diagnos? Det är den offentliga skolans fel
då friskolor har kunnat ta ut en vinst.

Citat:
Skolan har de senaste trettio åren allt mindre utgått från elevernas behov och istället fungerat som en kassako åt ägarna. Samma skola där femton till tjugo procent av eleverna lämnar utan behörighet att läsa vidare klarar alltså inte att göra unga redo för militärtjänstgöring.

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/q1zz5z/unga-skulle-ma-bra-av-att-bli-soldater
Citera
2024-04-14, 14:27
Medlem
bl-gr-ns avatar
Jag gillar den här tråden om stollen "Sossarnas egna Bagdad-Bob"... Det gör att jag nästan gapflabbar över vad henen sänker sig till att skriva för att leva sitt lyxiga sosseliv.
Smolket i glädjebägaren är dock, hur kan vuxna människor som Aftonbladets chefredaktör låta trycka henens alster och hur i all sin dar Henens vuxna uppdragsgivare inom sossarna och LO, tror att svenska folket går på lögnpropagandan.

Notera: jag läser inte, köper inte, jag ignorerar MSM.
Det är bara här på FB jag ser vad sossarna och LO vill att svenska folket ska tro på.
Senast redigerad av bl-gr-n 2024-04-14 kl. 14:54.
Citera
2024-04-15, 20:58
Medlem
En sak som jag tycker är bra med Anders Lindberg är att han skrivit väldigt länge om vikten av värnplikten. Men han gör det nog helt säker pga helt andra anledningar än varför jag tycker det är viktigt.

Idag läste jag ett reportage när han är och kollar på slagfältet Verdun, även Anders kan göra som t som går att läsa utan att man blir högröd i ansiktet och tänker "vilken idiot och lögnare han är".
Citera
2024-04-16, 18:31
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
En sak som jag tycker är bra med Anders Lindberg är att han skrivit väldigt länge om vikten av värnplikten. Men han gör det nog helt säker pga helt andra anledningar än varför jag tycker det är viktigt.

Idag läste jag ett reportage när han är och kollar på slagfältet Verdun, även Anders kan göra som t som går att läsa utan att man blir högröd i ansiktet och tänker "vilken idiot och lögnare han är".

Ja han måste ju försöka neutralisera alla sina polariserande folkföraktande krönikor med en och annan artikel om något oförargligt.
Citera
2024-04-16, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven
Ja han måste ju försöka neutralisera alla sina polariserande folkföraktande krönikor med en och annan artikel om något oförargligt.

Annars är han ju en lögnfabrikör av rang. Har hört folk som sagt att han är väldigt trevlig privat också, vilket jag tycker är än mer udda när man vill sitta eget land så illa.
Citera
2024-04-17, 03:38
Medlem
Q-Trons avatar
I Anders Lindbergs (och många av hans gelikars) mentala bubbla så är bara en människa är en människa är en människa är en människa, etc. I hans värld blir man svensk så fort man satt sin fot på svensk mark. Om man läser lite mellan raderna i hans texter så är det så han tänker och fungerar. Han är oförmögen att göra skillnad på vi och dom, han vill inte att det konceptet ska existera, när det i själva verket och i allra högsta grad gör det. Ylva Johansson har samma galna syn på människor. För de här personerna är människor endast en enhet som kan flyttas runt var som helst på jordklotet i vilket samhälle som helst, och bara stoppas in i ett tänkt människoformat hål i det specifika samhället, utan några som helst följdproblem. I deras föreställningsvärld så finns inte de kulturella ryggsäckar som vi alla går runt med på våra ryggar. Ryggsäckar som innehåller t ex värderingar, gemenskap genom diverse kulturyttringar, samhörighet genom en historiskt delad berättelse, osv. De tar heller inte såna saker som t ex skillnad i genomsnittlig intelligens mellan olika folkgrupper i beaktning. I deras värld kan alla bli hjärnkirurger och raketforskare, bara man kastar tillräckligt med skattefinansierade resurser på invandrade människor från områden i världen som inte ens lyckats lista ut att man kanske inte borde könsstympa andra människor, då kommer allt att bli bra. Jag tror att det bland annat är Anders Lindbergs osvikliga och desillusionerade övertro på andra människors förmågor, som förstås inte stämmer överens med den faktiska verkligheten vi ser med våra egna ögon, som gör att han hela tiden häver ur sig så mycket dumt. Anders och många av hans ideologiska fränder lever mer i föreställningen hur de tycker att verkligheten bör vara, snarare än hur den faktiskt är. De har ett preskriptivt tankesätt, snarare än ett deskriptivt. De vill så väl, och de vill att alla bara ska kunna leva i fullständig harmoni, men det är förstås ett barnsligt och fullständigt verklighetsfrånvänt synsätt. Läser man Anders texter genom den linsen så förstår man nog honom lite bättre, tror jag.
Senast redigerad av Q-Tron 2024-04-17 kl. 03:40.
Citera
2024-05-18, 23:13
Avslutad
Hans text som ligger uppe ikväll på skittidningen är verkligen bisarr. Den är full av rena lögner, uppenbar kampanj och försök att vrida ut nya perspektiv och helt falska påståenden om Sverigedemokraterna. Vilken fruktansvärd människa det där är, en så oerhört motbjudande person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in