2023-02-14, 09:33
Medlem
olasvenssons avatar
Jag kände Anders Lindberg ganska väl. Han är uppväxt i Frölunda och det var där jag lärde känna honom. Lärde känna är kanske att ta i. Jag tror inte någon lär känna Anders Lindberg på djupet som två trofasta vänner kan göra. Anders har alltid varit väldigt ytlig av sig och han vänder kappan efter vinden.

Jag gick i Skolan i Frölunda och det var på den tiden jag lärde känna Anders. Vi snackar 80-90 talet.

Anders har alltid sett ner på andra människor. Det är den känslan jag har fick i alla fall.

På den tiden drack Anders mycket rödvin och rökte Prince cigaretter. Han bar alltid rock under vinterhalvåret. Under sommaren gick han i såna där fula segla skor som var jätte populära på den tiden. Och populär vill alltid Anders vara. Jag tror att Anders använder segla skor än idag.

När Anders Lindberg blev vuxen, 18-20 åldern, så fick han sin livs chock. Pappan som Anders vuxit upp med visade sig vara någon annan än hans riktiga pappa. Den person som Anders kallat för pappa var aldrig hans biologiska pappa. Detta tog Anders väldigt hårt. Jag tror att detta blev för mycket för Anders och han därefter blev knäpp i huvudet. Jag tror detta förklarar varför Anders är som han är idag...
Citera
2023-02-14, 18:35
Avslutad
Men då ställer jag frågan varför är AB så här? Är det brunfärgen i tapeterna sen kriget? Det är ALLTID en gubbe på AB som vet bäst nämligen. ALLTID, innan var det Virtanen och innan dess Aschberg och Guillou.

Det är ALLTID en ayatollah som ylar i AB. OK vi ställer en svårare fråga, vilken av ABs krönikörer är inte ett totalt j-vla freak och psykfall? Det tar flera sekunder innan jag kommer på folk som är så j-vla cp att de är kantbollar när säger att de iaf inte är totala måndagsexemplar.

Anders Lindberg är nazist om någon säger åt honom att vara nazist, man orkar inte med slavmentaliteten. Det är fett osexigt.
Citera
2023-02-14, 18:55
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Jag kände Anders Lindberg ganska väl. Han är uppväxt i Frölunda och det var där jag lärde känna honom. Lärde känna är kanske att ta i. Jag tror inte någon lär känna Anders Lindberg på djupet som två trofasta vänner kan göra. Anders har alltid varit väldigt ytlig av sig och han vänder kappan efter vinden.

Jag gick i Skolan i Frölunda och det var på den tiden jag lärde känna Anders. Vi snackar 80-90 talet.

Anders har alltid sett ner på andra människor. Det är den känslan jag har fick i alla fall.

På den tiden drack Anders mycket rödvin och rökte Prince cigaretter. Han bar alltid rock under vinterhalvåret. Under sommaren gick han i såna där fula segla skor som var jätte populära på den tiden. Och populär vill alltid Anders vara. Jag tror att Anders använder segla skor än idag.

När Anders Lindberg blev vuxen, 18-20 åldern, så fick han sin livs chock. Pappan som Anders vuxit upp med visade sig vara någon annan än hans riktiga pappa. Den person som Anders kallat för pappa var aldrig hans biologiska pappa. Detta tog Anders väldigt hårt. Jag tror att detta blev för mycket för Anders och han därefter blev knäpp i huvudet. Jag tror detta förklarar varför Anders är som han är idag...
Intressanta inblickar i Anders livshistoria och hur han kunde bli så en så fördärvad varelse..
Inte förvånad att han gick i seglarskor på sommaren. Det gör alltid sådana typer.
Det var ingen ingen chock att att hans pappa inte var hans riktiga pappa, med tanke på lösläppheten i Frölunda på 70-talet.
Undrar vem hans riktiga pappa var?
Var det någon torgalkis från Frölunda torg?
I alla fall är nog sossarna glada för en sådan trogen apparatjik, som inte skäms för att ljuga och förvränga den verklighet vi alla känner, helt skamlöst.
Han är en totalt onyttig varelse för mänskligheten, som sist av allt behöver värdelösa viktigpettrar som Anders Lindberg.
Senast redigerad av Rimbert 2023-02-14 kl. 19:21.
Citera
2023-02-14, 20:11
Medlem
NoTruces avatar
Jag tror spinndoktorerna på Sveavägen 68 börjat inse att AL:s bästföredatum passerats. Make no mistake - de kommer att vaska fram en ny demagog och propagandaminister. Aftonbladet kommer alltid att ha sådana, men jag kan tänka mig att till och med deras trogna läsare och apologeter börjar tröttna på Lindberg nu. Han har varit Bagdad Bob med en stor side order whataboutism i flera år nu, och det tär på trovärdigheten, vilket till och med sossar måste ha, till viss del, tro't eller ej.
Citera
2023-02-15, 07:24
Avslutad
På allvar, hur f-n tror AB att normala människor uppfattar en person som hela tiden angriper och hela tiden vindflöjlar helt utan självkritik? De är Pravda de har bara inte fattat hur totalt principlösa och maktfullkomliga andra människor uppfattar dem.

Snubben är beredd att säga precis vad som helst för att behålla berättelsen om att Socialdemokratiska Arbetarepartiet fortfarande har kontroll och är statsbärande.

Your world of lies is crumbling fast, ese. The sheriff is coming you better run like a gringo.
Citera
2023-02-18, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Intressanta inblickar i Anders livshistoria och hur han kunde bli så en så fördärvad varelse..
Inte förvånad att han gick i seglarskor på sommaren. Det gör alltid sådana typer.
Det var ingen ingen chock att att hans pappa inte var hans riktiga pappa, med tanke på lösläppheten i Frölunda på 70-talet.
Undrar vem hans riktiga pappa var?
Var det någon torgalkis från Frölunda torg?
I alla fall är nog sossarna glada för en sådan trogen apparatjik, som inte skäms för att ljuga och förvränga den verklighet vi alla känner, helt skamlöst.
Han är en totalt onyttig varelse för mänskligheten, som sist av allt behöver värdelösa viktigpettrar som Anders Lindberg.

Fast seglarskorna var ju hyfsat bra och sköna att gå i, plus att de var slitstarka.
Till ett hyfsat pris.
Sportskor och gymnastikskor kom ju på allvar på 1970-talet, men det fanns stor spännvidd
i deras användbarhet och slitstyrka.
En del av dem gick ju sönder bara det regnade. Men seglarskor var förstås mera hållbara.

Citat:
Ursprungligen postat av SpringCampaign
På allvar, hur f-n tror AB att normala människor uppfattar en person som hela tiden angriper och hela tiden vindflöjlar helt utan självkritik? De är Pravda de har bara inte fattat hur totalt principlösa och maktfullkomliga andra människor uppfattar dem.

Snubben är beredd att säga precis vad som helst för att behålla berättelsen om att Socialdemokratiska Arbetarepartiet fortfarande har kontroll och är statsbärande.

Your world of lies is crumbling fast, ese. The sheriff is coming you better run like a gringo.

Japp, han är en udda fågel och påminner om Fredrik Virtanen och Oisin Cantwell, alla tre kunde lika gärna ha varit parkbänksalkisar med varsin flaska Retsina och Villa Franca,
och troligen trivts bra ändå.

Även då det ligger krypskyttar och sandsäckar staplade utanför Aftonbladets entré så är Anders Lindberg glad som en lärka. Och utropar triumferande att "Fredens Religion" äntligen intagit Stockholm ?

Citat:
Ursprungligen postat av SpringCampaign

Det måste till med ett stort mått av självbedrägeri för att orka skriva för den tidningen ?
Det kan ju hända att det är därför som Lena Mellin sagt upp sig, vad nu det betyder ?
Att hon inte lyder Sveavägen 68 längre...
Rätt som det är så är Mellinskan väl tillbaka igen
Citera
2023-02-18, 07:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BabianBlatten
Japp, han är en udda fågel och påminner om Fredrik Virtanen och Oisin Cantwell, alla tre kunde lika gärna ha varit parkbänksalkisar med varsin flaska Retsina och Villa Franca,
och troligen trivts bra ändå.

Även då det ligger krypskyttar och sandsäckar staplade utanför Aftonbladets entré så är Anders Lindberg glad som en lärka. Och utropar triumferande att "Fredens Religion" äntligen intagit Stockholm ?

Det måste till med ett stort mått av självbedrägeri för att orka skriva för den tidningen ?
Det kan ju hända att det är därför som Lena Mellin sagt upp sig, vad nu det betyder ?
Att hon inte lyder Sveavägen 68 längre...
Rätt som det är så är Mellinskan väl tillbaka igen

Han borde rehabiliteras.

Det är visserligen kommunistiska för att massgrava honom, så jag klargör för alla kommunister på flashback att jag inte talar dubbelspråk och menar något annat med det jag skriver än det jag skriver och alltså inte förespråkar en grund grav för Anders.

Däremot så verkar alkoholismen väldigt utbredd på vänsterkanten och den verkar också vara rätt accepterad. Oisin är en plåga för sunkkrogarna på Ringvägen fortfarande går ryktet på stan osv.

På allvar så Cissi/Virtanen osv allt händer när folk är fulla. Jag tror inte Anders är ett undantag. Varför gör inte AB som arbetsgivare drogtester och tar tag i missbruket på redaktionen?

edit: jag vet att flera på AB/syre/Arbetaren/Arbetet/ETC röker braj, varför drogtestas inte politiker och journalister som alla andra? Fatta att ha massa knarkande politiska kommissarier som ska driva samhällsdebatten? De fördömer vårt missbruk och döljer sitt eget bakom det och de är Napoleon the PIG. Barnsoldater på gatorna över knarket nu.
Senast redigerad av SpringCampaign 2023-02-18 kl. 07:54.
Citera
2023-02-19, 11:30
Medlem
Botkyrka-babes avatar
Han ger mig känslan av att han var en sån som de andra grabbarna pissade på i duschen efter skolidrotten.
Citera
2023-02-19, 18:01
Medlem
Vedklyvens avatar
Han är favorit hos Statsmedia. Är ofta där och spyr på Regeringen och SD.
Idag var han med i politik-panelen i SR P1-programmet "Go morron världen!". Han tilläts babbla sitt Regerings-hat dubbelt så lång tid som sina två motdebattörer.
Citera
2023-02-20, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven
Han är favorit hos Statsmedia. Är ofta där och spyr på Regeringen och SD.
Idag var han med i politik-panelen i SR P1-programmet "Go morron världen!". Han tilläts babbla sitt Regerings-hat dubbelt så lång tid som sina två motdebattörer.

SVT får nog allt svårare att täcka upp för att hålla sin agenda av vansinnesidéer vid liv .
Anders Lindberg är ännu inte nöjd med hur långt hans rep ska vara eller hur hög hans galge ska vara.
Det är därför han spinner vidare med floskelrapandet, dessutom så har han helt tappat orienteringen
i åsiktskorridoren.
En korridor som MSM först vägrade att erkänna att den fanns/finns.

Det är därför Herr Lindberg ska fortsätta med sitt väderkvarnsviftande.
Förvånande att vi inte sett några medarbetare inom politikeradeln och PK-MSM begå självmord,
men det kommer nog snart vad tiden lider....

Som i tex Italien och Tyskland där miljö- och vänster-politiker begått självmord rätt så nyligen.
Tydligen på grund av förskingring av tex flyktingpengar och enligt rykten också
knark- och människo-smugglingspengar ?

Men inte omöjligt att Lindberg är intresserad av tex japansk kampsort och håller på
att instruera sig själv för ett spektakulärt harakiri/seppuko ?

Eller kommer han att spänna på sig ett självmordsbombarbälte och spränga sig själv i luften
i protest mot klimatet, homofobin, islamofobin och den galopperande rasismen ?
72 oskulder kanske lockar ? För någon mera enkelspårig figur får man leta efter, typ

Man tycker ju att AL borde föregå med gott exempel
Allah ska ju med, heter det

Anders Lindberg och hela redaktionen på AB måste rimligtvis vara en av Sveriges mest misslyckade politiska skribenter någonsin.
En skribent, Anders Lindberg som drabbades av Jesus-komplex och storhetsvansinne vad gällde massinvandringen, och sedan spårade lämmeltåget av migranter och åldringsrånare ut helt och hållet ?
HAHAHA !!!
Ett rent fiasko alltså. Lindberg hade ju ett otroligt bra utgångsläge och ett "öppet mål" under Löfvéns vansinnestyre under 8 år att genomföra sin mångkulturutopi, men failade kapitalt.
Varför gav inte Anders Lindberg ut sina eminenta texter på arabiska ?
Nej, därför att innehållet är antagligen bara skit enligt muslimerna, skrivit av vit kristen innerstadsbo, som i grunden är en smygrasist innerst inne.

Man kan kalla honom för kristen oavsett om vad han tycker, för med säkerhet är han döpt i Svenska Kyrkan som barn. Och därmed definitionsmässigt också en kristen enligt muslimerna.
Och ett fullt legitimt mål, enligt deras tro...
Om det ens kan kallas för "tro", snarare liknar den en slags "djävulsdyrkan" och "satanism" på grund av fixeringen vid blod, våld och död.

Ett episkt fiasko för ABs redaktion och "Den Humanitära Stormakten"
Senast redigerad av BabianBlatten 2023-02-20 kl. 05:24.
Citera
2023-02-20, 05:23
Medlem
CrackerPowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Botkyrka-babe
Han ger mig känslan av att han var en sån som de andra grabbarna pissade på i duschen efter skolidrotten.
-
Haha. Jag har tänkt liknade och nu tar han ut det i sitt "journalist" trams.
Citera
2023-02-20, 23:58
Medlem
Spenglermans avatar
Vill man förstå fenomenet Anders Lindberg behöver man nog förstå kvinnan som är/var (hans fru) - Åsa Westlund. En politisk klättermyra och broiler av tidstypiskt snitt. Redan i 25-års åldern var hon ansvarig för kampanjen på sossarnas kongress 2001, som drev igenom att homosexuella skulle få rätt att adoptera barn. Hennes linje vann med en rösts övervikt över partiledningen - och på den vägen är det...
Sådan fru, sådan make!

Anders och Åsa måste förstås som politiska broilers - inte som stora tänkare, psykologiskt eftertänksamma eller filosofiskt sett intressanta människor. I en annan tid hade de antagligen varit missionärer och pådyvlat andra folkslag och kulturer en kristen lära. Idag predikar de på hemmaplan och försöker uppfostra vanligt folk till tystnad och omvändelse.
Same same - but different!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in