2024-04-14, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Vilka och hur många träffade man?

Man träffade ett mål men gjorde ingen skada. 300 drönare, ballistiska missiler och kryssningsmissiler avfyrades men bara 7 träffade. Iran är stora i käften och kommer få se konsekvenserna av sin inkompetens.
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Nej, det var inte öken. Snacka om att lura sig själv.
Jasså? Den enda skadade var en arabisk beduinflicka i Negevöknen! Var hon målet?

Ni getknullare är inget vidare på att konstruera vapen är tydligt.
Inte ens de ballistiska robotarna lyckades gå i mål. Det måste varit det största fiaskot i historien.
Medlem
Citat:
Det är inte så enkelt som det verkar. Det är obegripligt hur media påverkar människors verklighetsuppfattning. Iran hade inte avsikten att förinta Israel inatt. Det var en attack i proportion till deras. Krig, det är på en annan nivå. Om USA ger sig in kommer de inte lyckas heller. För frågan du ska ställa dig är om någon skulle vilja bo i Israel under ett sådant krig?

Håller med dig angående medias roll detta, sen Irans beteende i detta är helt klar proportionerligt i nuläget kan jag tycka. Kanske t.o.m. kunde trycka på ytterligare.

Däremot om USA skulle ge sig in i Iran och detta inte skulle lyckas ställer jag mig frågande till?

Visst de skulle förlora trupper och ingen lätt uppgift men Iran och civilbefolkningen skulle uppleva ett extemt jävla bombardemang som skulle skapa en enorm missär.
Även utan USA tror jag Israel är kapabla att bomba Iran tillbaks till 1500-talet. Det är en stor skillnad på ex Irans och Israels militära förmåga i allt förutom truppantal men dagens krig avgörs oftast i luften eller genom bombningar.
Skulle vi dra in USA i detta blir övertaget extremt ensidigt.

Sen skulle det självklart bli värre även för de bosatta i Israel men inte jämförbart med Irans situation.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Sjukt underhållande att läsa alla kommentarer från muslimer på diverse forum igår kväll när Iran inledde sin s.k attack. Nu minsann skulle Allah visa sin styrka, Israel skulle brinna, andra länder skulle också börja anfalla Israel, Zionisterns skulle köras ut i havet o.s.v. sen vaknar man upp på morgonen och förstår att allt blev ett enormt fiasko för mullorna i Iran.

Nu är det istället underhållande att läsa alla som försöker bortförklara Irans misslyckande med att dom visst träffade sina mål eller min favorit, Iran gjorde sig dåliga med flit, man t.om hade berättat i förväg för USA var man skulle skjuta sina drönare, eller "punkter" 😄😄
Sjukt många rasister och SD:are som håller hus här på FB med sina vinklade pro-israeliska åsikter.

Det är ingen bortförklaring. Du vill påstå att Irans attacker inte var effektiva och jag har redan förklarat för dig att Iran lyckades överväldiga Israels försvarssystem.
Sedan tror du fortfarande att Israel är vinnaren här.. nej..
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Nej, det var inte öken. Snacka om att lura sig själv.

12 dagar har de skäggiga planerat... de träffade ökensand kanske några vägskyltar...
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Det goda kommer alltid besegra ondskan och så även den här gången. Oj vad muslimerna skall gråta idag. De lyckas inte med någonting som de tar sig för. Det är bara för roligt

Man tycker att dom borde ha lärt sig en läxa av alla gånger dom anfallit Israel och blivit förnedrade, men å andra sidan är kusingifte rätt vanligt i mellanöstern och det påverkar ju också IQ.
2024-04-14, 08:18
Medlem
Citat:
Sjukt många rasister och SD:are som håller hus här på FB med sina vinklade pro-israeliska åsikter.

Det är ingen bortförklaring. Du vill påstå att Irans attacker inte var effektiva och jag har redan förklarat för dig att Iran lyckades överväldiga Israels försvarssystem.

Säg bara att du är efterbliven så vi kan gå vidare. Iran lyckades inte med ett smack och fortsätt gråt över gaz, inte ens övriga arab länder bryr sig, dem hjälpte ju tillochmed Israel inatt
2024-04-14, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomThumb
Kändes som att domedagen var nära när jag somnade igår. Trodde faktiskt attacken skulle göra större skada. Nu verkar samtliga drönare och missiler blivit nedskjutna utom 7 st ballistiska missiler som träffade militära mål. Inga döda vad jag läst mig till? Tror jag underskattat Israels försvarsförmåga

Iran. Denna skräpregim. Det har varit så stort fokus på hur starka de är militärt…

170 drönare.

300 totalt kom flygande i olika utformning och många kom inte ens i närheten. Flög de vilse?

Iran verkar vara bara snack! Regimen är bara snack! Det är en papperstiger. Lyckades de träffa något överhuvudtaget? Jag sade detta förut att det är jävligt långt från Iran till Israel. Besvärligt läge om man inte vet vad man håller på med. Uppenbarligen har mullorna bara intalat sig själva hur farliga de är. Iran är farliga. Men det är ju för att mullorna och regimen är terrorister. Iran är ett enormt hot mot ”väst”.

Jag tycker samfundet skall behandla Iran som detta.

Sätt ett embargo på landet.

Hade jag varit svensk statsminister. Då hade jag gått i bräschen och krävt att ”svenskar” som åker till och från Iran inte längre kan komma tillbaka till Sverige. ”Vi skall inte separera familjer…”, snack! Hur vet vi på riktigt vad de här iranierna gör? Iran (regimen) är ett hot mot Sverige också. Varför inte ta det säkra före det osäkra?

Jag trodde också att det skulle braka loss igår. Det måste ha varit ett riktigt ”turkey-shoot” där uppe. Såvitt jag förstår det sköts allt skrot ned av jaktplan från olika länder långt innan de ens kom i närheten av Israel? Plus luftförsvaret som Israel har på marken.
2024-04-14, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Jasså? Den enda skadade var en arabisk beduinflicka i Negevöknen! Var hon målet?

Ni getknullare är inget vidare på att konstruera vapen är tydligt.
Inte ens de ballistiska robotarna lyckades gå i mål. Det måste varit det största fiaskot i historien.
Vad som är tydligt är att diskussionen nu övergår till SD-trams om get och trams.

Tvärtom, Iran har visat att man på en begränsad yta lyckats eliminera mål utan att döda civila.
Något Israel behöver lära av ..
2024-04-14, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse
Iran. Denna skräpregim. Det har varit så stort fokus på hur starka de är militärt…

170 drönare.

300 totalt kom flygande i olika utformning och många kom inte ens i närheten. Flög de vilse?

Iran verkar vara bara snack! Regimen är bara snack! Det är en papperstiger. Lyckades de träffa något överhuvudtaget? Jag sade detta förut att det är jävligt långt från Iran till Israel. Besvärligt läge om man inte vet vad man håller på med. Uppenbarligen har mullorna bara intalat sig själva hur farliga de är. Iran är farliga. Men det är ju för att mullorna och regimen är terrorister. Iran är ett enormt hot mot ”väst”.

Jag tycker samfundet skall behandla Iran som detta.

Sätt ett embargo på landet.

Hade jag varit svensk statsminister. Då hade jag gått i bräschen och krävt att ”svenskar” som åker till och från Iran inte längre kan komma tillbaka till Sverige. ”Vi skall inte separera familjer…”, snack! Hur vet vi på riktigt vad de här iranierna gör? Iran (regimen) är ett hot mot Sverige också. Varför inte ta det säkra före det osäkra?

Jag trodde också att det skulle braka loss igår. Det måste ha varit ett riktigt ”turkey-shoot” där uppe. Såvitt jag förstår det sköts allt skrot ned av jaktplan från olika länder långt innan de ens kom i närheten av Israel? Plus luftförsvaret som Israel har på marken.

Instämmer helt! Isolera Iran helt och hållet och alla som handlar med Iran blir sanktionerade.
2024-04-14, 08:21
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:

Men kom inte dragande med rasist anklagelser nu bara för att ni muslimer är så dåliga på att kriga. Det är inget rasistiskt att tycka att Irans s.k anfall var ett enda stort misslyckande 😄

Ja det är ju du som hävdar att Iran visst lyckades med sitt anfall genom att visa en hemmagjord video. Som något lagt ut på youtube.

Har frågat dig flera gånger vad det är man ser på filmen och vilka mål Iran lyckades förstöra, men du verkar inte kunna svara på det?
2024-04-14, 08:21
Avstängd
DenVildeSvenskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Ja och historiens största drönarfiasko😂😂😂
Hela världen garvar åt blattarnas drönar och robotfiasko. Sluta fantisera om att getknullare skulle kunna skicka drönarsvärmar mot EU! Du gör dig bara löjlig! Bättre du gråter vidare och släpper fiaskot.

Sämre utfall är det svårt att ens fantisera fram, hoppas på ett kraftfullt svar från Israel nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in