2024-04-14, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Du verkar leva i din egna lilla värld..
Hur blir det 500?
2024-04-14, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Ha ha! Snacka om desinformation! Var målet öken eller vadå?
Nej, det var inte öken. Snacka om att lura sig själv.
2024-04-14, 07:58
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flogistoneter
Israel klarar sig inte ensamma mot Iran, Irak, Syrien, Jordanien, Libanon och Palestina. Och eventuellt några till. Största frågan är vart Turkiet tar vägen och därmed vilken sida Nato kommer att ställa sig på. Många europeiska länder är rejält trötta på Israel. Hur som helst har Europa ingen kapacitet att stödja både Ukraina och Israel.
Det är klart de gör! De har gjort det förut och kan göra det igen.
2024-04-14, 07:58
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Fortsätter sioniststaten med hot kan de utsättas för nya attacker. Biden och Trump kan nog bara vara tysta, för Iran sparar sina krafter i ett krig mot dem och inte Israel.

Det ni såg hända nu är historiens största drönarattack. Iran har visat en stor förmåga i att i fientligt luftrum överväldiga världens mest avancerade luftförsvar. Tilläggas bör att samma scenario kan hända er i EU om EU fortsätter stötta orättvisor i Palestina.
Ja och historiens största drönarfiasko😂😂😂
Hela världen garvar åt blattarnas drönar och robotfiasko. Sluta fantisera om att getknullare skulle kunna skicka drönarsvärmar mot EU! Du gör dig bara löjlig! Bättre du gråter vidare och släpper fiaskot.
2024-04-14, 07:59
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Fel..
Iran har inte avfyrat så många.. Raketer var det definitivt inte..
Media som försöker förvränga verkligheten..
Israel har inte ens 500 punkter av betydelse

Okej, vi säger att det inte var 500. Bara för sakens skull låter jag dig bestämma hur många "punkter" Iran sköt, okej?

Men då vill jag du förklarar vad du menade här:

Citat:
Iran träffade sina mål..
https://youtu.be/ZdJNRIxmdKI?si=uZDrhOAjnZFd6kuD

Ni är utsatta för en extrem desinformation i eran media.

Vilka mål var det man träffade? och i videon som du länkade, vad ser man där?
2024-04-14, 08:00
Medlem
Citat:
Hur blir det 500?

Jag har inte påstått att det var 500? Däremot verkar du gå runt och tro att Iran attackerade med drönare enbart.

Vilket uppenbarligen är helt fel.
Medlem
Irans mesiga försök att göra något misslyckades totalt. Hoppas alla ayatollor totalförintas nu.
Medlem
area50s avatar
Israel kanske aldrig skulle ha bombat Irans ambassad i Syrien från första början?? derp??!
2024-04-14, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Tyvärr är de förberedelserna ganska värdelösa om USA går in.
Israel på egen hand skulle väl köra över Iran hyfsat lätt, blandar man in USA i leken blir det en barnlek.

Kommer väl sluta men några 1000 döda på usa/israels sida som det skrivs spaltmeter i tidningarna om medans Iran lär få några 100k döda som det inte skrivs något om.

Nu skiter jag fullständigt i hur många som dör på varje sida, blir mest förbannad över dubbelmoralen hos media som ändå förväntas ge någon form av sanning genom pulicitetregler vilket verkar ok att kringgå när vissa länder begår felaktigheter jämfört med andra som begår felaktigheter 😭

Israel får försvara sig genom alla medel, Iran verkar inte ha samma rättigheter till försvar.
Det är inte så enkelt som det verkar. Det är obegripligt hur media påverkar människors verklighetsuppfattning. Iran hade inte avsikten att förinta Israel inatt. Det var en attack i proportion till deras. Krig, det är på en annan nivå. Om USA ger sig in kommer de inte lyckas heller. För frågan du ska ställa dig är om någon skulle vilja bo i Israel under ett sådant krig?
2024-04-14, 08:03
Medlem
TomThumbs avatar
Kändes som att domedagen var nära när jag somnade igår. Trodde faktiskt attacken skulle göra större skada. Nu verkar samtliga drönare och missiler blivit nedskjutna utom 7 st ballistiska missiler som träffade militära mål. Inga döda vad jag läst mig till? Tror jag underskattat Israels försvarsförmåga
2024-04-14, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Tror du verkligen att det var muslimer som utförde den attacken? Rekommenderar dig att titta på filmen Loose change på youtube. Muslimer skulle aldrig ha klarat att genomföra denna attack.

Nu tänker jag verkligen inte kolla på den filmen.
Men visst var det muslimer som utförde attacken?

Det kanske var andra som var ansvariga för planeringen osv men visst fan var det fanatiska muslimer som ville till paradiset som var på planen och utförde attacken??
2024-04-14, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Okej, vi säger att det inte var 500. Bara för sakens skull låter jag dig bestämma hur många "punkter" Iran sköt, okej?

Men då vill jag du förklarar vad du menade här:

Vilka mål var det man träffade? och i videon som du länkade, vad ser man där?
Iran anföll militära mål i Israel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in