Citat:
Ursprungligen postat av
TomThumb
Kändes som att domedagen var nära när jag somnade igår. Trodde faktiskt attacken skulle göra större skada. Nu verkar samtliga drönare och missiler blivit nedskjutna utom 7 st ballistiska missiler som träffade militära mål. Inga döda vad jag läst mig till? Tror jag underskattat Israels försvarsförmåga
Iran. Denna skräpregim. Det har varit så stort fokus på hur starka de är militärt…
170 drönare.
300 totalt kom flygande i olika utformning och många kom inte ens i närheten. Flög de vilse?
Iran verkar vara bara snack! Regimen är bara snack! Det är en papperstiger. Lyckades de träffa något överhuvudtaget? Jag sade detta förut att det är jävligt långt från Iran till Israel. Besvärligt läge om man inte vet vad man håller på med. Uppenbarligen har mullorna bara intalat sig själva hur farliga de är. Iran är farliga. Men det är ju för att mullorna och regimen är terrorister. Iran är ett enormt hot mot ”väst”.
Jag tycker samfundet skall behandla Iran som detta.
Sätt ett embargo på landet.
Hade jag varit svensk statsminister. Då hade jag gått i bräschen och krävt att ”svenskar” som åker till och från Iran inte längre kan komma tillbaka till Sverige. ”Vi skall inte separera familjer…”, snack! Hur vet vi på riktigt vad de här iranierna gör? Iran (regimen) är ett hot mot Sverige också. Varför inte ta det säkra före det osäkra?
Jag trodde också att det skulle braka loss igår. Det måste ha varit ett riktigt ”turkey-shoot” där uppe. Såvitt jag förstår det sköts allt skrot ned av jaktplan från olika länder långt innan de ens kom i närheten av Israel? Plus luftförsvaret som Israel har på marken.