2024-04-11, 21:32
Medlem
twinlab9999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winny123
Älskar känslan när man känner den lite varma känslan i ansiktet. Fan vad jag lever på era pass för tillfället! Fortsätt så Ivan denna läsningen gjorde min dag när jag hade som mest sug efter träningen 😁💪

Japp själv får jag testo bränna (röd) på halsen och övre bröstkorgen, typ t-shirts uringningen, lite knottrig
Citera
2024-04-12, 11:12
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twinlab9999
Japp själv får jag testo bränna (röd) på halsen och övre bröstkorgen, typ t-shirts uringningen, lite knottrig

Du blir inte röd i fejjan Twinis?
Citera
2024-04-12, 11:50
Medlem
IvanDF3s avatar
FREDAG = OPLANERAD VILODAG + FRÅGA OM PPL!

Jag skulle ha kört rygg och biceps i dag. Men vaknade så slut och så mör och kände att min kropp verkligen skrek efter en vilodag. I normala fall hade detta inte hänt. Dvs när jag inne i mitt vanliga flow och uppe på min normala nivå. Men nu befinner jag mig mitt i ett par veckors (åter)uppbyggningsfas. Med andra ord är det förväntat. Jag känner lite otippat av min skadefria axel. I den mening att den smärtar en smula i nedre, mellersta muskelfästet. Ingen stor grej men just nu riskerar jag ingenting. Så det blir en vilodag. Ska unna mig lite (med betoning på lite) skräpmat och ett par glas vin. Utan att väga det jag äter. Känner starkt att jag behöver en lat fuskdag.

I morgon lördag återställs världsordningen.

Ni som kör Push/Pull/Legs; hur många sett kör ni för vardera muskelgrupp (och jag förutsätter att alla här på F116 som kör PPL tränar 6 av 7 dagar)? Till exempel, hur många set kör ni för bröst? För axlar? För triceps?

Ni som tränar i dag, kör hårt (som satan)! // Ivan
Citera
2024-04-12, 18:29
Medlem
twinlab9999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF3
Du blir inte röd i fejjan Twinis?

Nej vilket jag är nöjd med, blir jag lite för vattnig kan jag få röda påsar under ögonen men inte med dessa doser idag och med den låga kolhydratskosten samt masteron. I min ungdom när jag gjorde många fel körde jag 1,5 g testo i veckan + d-bollar 60 mg men då blev jag röd i ansikte och som en vattenballong . Elda för kråkorna..
Citera
2024-04-13, 13:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av twinlab9999

Fan va gött att alltid se ny solade ut🤣☀️
Citera
2024-04-13, 14:04
Avslutad
Citat:
FREDAG = OPLANERAD VILODAG + FRÅGA OM PPL!

Jag skulle ha kört rygg och biceps i dag. Men vaknade så slut och så mör och kände att min kropp verkligen skrek efter en vilodag. I normala fall hade detta inte hänt. Dvs när jag inne i mitt vanliga flow och uppe på min normala nivå. Men nu befinner jag mig mitt i ett par veckors (åter)uppbyggningsfas. Med andra ord är det förväntat. Jag känner lite otippat av min skadefria axel. I den mening att den smärtar en smula i nedre, mellersta muskelfästet. Ingen stor grej men just nu riskerar jag ingenting. Så det blir en vilodag. Ska unna mig lite (med betoning på lite) skräpmat och ett par glas vin. Utan att väga det jag äter. Känner starkt att jag behöver en lat fuskdag.

I morgon lördag återställs världsordningen.

Ni som kör Push/Pull/Legs; hur många sett kör ni för vardera muskelgrupp (och jag förutsätter att alla här på F116 som kör PPL tränar 6 av 7 dagar)? Till exempel, hur många set kör ni för bröst? För axlar? För triceps?

Ni som tränar i dag, kör hårt (som satan)! // Ivan

När jag för ca 3-2 år sedan körde PPL så såg det ut något såhär typisch

Pass 1 - Push (Bröst, axlar & triceps)
Bänkpress: 6 set, 6–8 reps, 2–3 min
Lutande hantelpress: 5 set, 10 reps
Militärpress: 6 set, 6–8 reps
Axelpress med hantlar: 3 set, 10 reps
Tricep pushdowns: 5 set, 10–12 reps

Pass 2- Pull (Rygg & biceps)
Marklyft: 4 set, 6–8 reps,
Skivstångsrodd: 4 set, 6–8 reps,
Latsdrag: 3 set, 10–12 reps,
Stångcurl: 4 set, 10–12 reps,
Hammercurls: 4 set, 10-12 reps,
Omvända flyes: 3 set, 15 reps,

Pass 3 - Legs (ben & mage)
Knäböj: 5 set, 6–8 reps,
Rumänska marklyft: 5 set, 6–8 reps
Lårcurl: 3 set, 10–12 reps
Benspark: 3 set, 10–12 reps
Vadpress: 4 set, 10–12 reps
Crunches: 4 set, 10–12 reps

Ibland körde jag till failure siste setet😁
Senast redigerad av Winny123 2024-04-13 kl. 14:07.
Citera
2024-04-14, 00:52
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
När jag för ca 3-2 år sedan körde PPL så såg det ut något såhär typisch

Pass 1 - Push (Bröst, axlar & triceps)
Bänkpress: 6 set, 6–8 reps, 2–3 min
Lutande hantelpress: 5 set, 10 reps
Militärpress: 6 set, 6–8 reps
Axelpress med hantlar: 3 set, 10 reps
Tricep pushdowns: 5 set, 10–12 reps

Pass 2- Pull (Rygg & biceps)
Marklyft: 4 set, 6–8 reps,
Skivstångsrodd: 4 set, 6–8 reps,
Latsdrag: 3 set, 10–12 reps,
Stångcurl: 4 set, 10–12 reps,
Hammercurls: 4 set, 10-12 reps,
Omvända flyes: 3 set, 15 reps,

Pass 3 - Legs (ben & mage)
Knäböj: 5 set, 6–8 reps,
Rumänska marklyft: 5 set, 6–8 reps
Lårcurl: 3 set, 10–12 reps
Benspark: 3 set, 10–12 reps
Vadpress: 4 set, 10–12 reps
Crunches: 4 set, 10–12 reps

Ibland körde jag till failure siste setet😁

Vi vänder på det: Varför har du inte kört PPL på flera år?
Citera
2024-04-14, 01:12
Medlem
Citat:
PPL är bra, men i mitt fall blir det för mycket. Jag kan inte få den kontakt, känsla och uthålligheten om jag ska köra t.ex, biceps triceps och sedan axlar? Och sedan massvis av övningar och sets.. nej tack.

Jag kör det hederliga bro-split. Rygg Biceps, Bröst Triceps, Axlar Traps, Ben, Repeat. Och det har fungerat så jäkla bra för mig.

Det finns inte ett perfekt träningsupplägg som passar precis alla, det är helt omöjligt. Man måste optimera sin träning utifrån vad man känner själv.
Citera
2024-04-14, 06:30
Avslutad
Citat:

Helt enkelt bara 4 barns far och tidspress 😅

Jag kör hellre på ett över/under program nu för tiden då det ger mer effekt på mindre tid för min del. 😁 eller som Z'a en hederlig bro-split där man verkligen kan fokusera på 2 muskelgrupper per pass💪
Citera
2024-04-14, 07:09
Medlem
twinlab9999s avatar
Citat:
Fan va gött att alltid se ny solade ut🤣☀️

Kan vara lite svårt att förklara på vintern dock ...
Citera
2024-04-14, 10:01
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zantori
PPL är bra, men i mitt fall blir det för mycket. Jag kan inte få den kontakt, känsla och uthålligheten om jag ska köra t.ex, biceps triceps och sedan axlar? Och sedan massvis av övningar och sets.. nej tack.

Jag kör det hederliga bro-split. Rygg Biceps, Bröst Triceps, Axlar Traps, Ben, Repeat. Och det har fungerat så jäkla bra för mig.

Det finns inte ett perfekt träningsupplägg som passar precis alla, det är helt omöjligt. Man måste optimera sin träning utifrån vad man känner själv.

Ja, jag har testat det mesta men genom flera års trial and error kommit fram till att jag just för mig är det optimalt att fokusera på bara en muskelgrupp. Så jag kör igenom kroppen på drygt en vecka. Men fördelen jag kan se med PPL är att varje muskel tränas två gånger per vecka. Å andra sidan blir det ändå färre set per vecka än vad jag kör nu. Men jag lär - som alltid - ändå landa i det som jag vet fungerar bäst för mig.
Citera
2024-04-14, 10:09
Medlem
IvanDF3s avatar
10, 8, 6 & 4

Jag skriver det här med påtaglig träningsvärk i latsen. I går hade jag en tid att passa så det blev ett snabbt, effektivt ryggpass på 24 minuter och fyra olika övningar i totalt 16 set. I alla övningar valde jag en vikt som jag visste att jag skulle klara runt 10 repetitioner med. Sedan höjde jag successivt tills jag i sista setet klarade fyra, strikta reps (även om det i en övning blev fem repetitioner och i en annan bara tre).

I dag ska jag köra ben och röv. Om jag tar mig utanför dörren. Det är grått, blåser och regnar och jag vill mest för att bara gå och lägga mig igen. Känns som att jag vaknade till årets tråkigaste dag. Totalt söndagsvakuum. Det enda som händer i dag är att jag ska sticka mig själv i ena skinkan och tjoffa in 300 mg testo C.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in