2021-08-17, 09:32
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarbaDonkey
Jag har tränat från och till i snart 30 år. Så 56 kilo är inte så tungt.

Vet faktiskt inte vad doktorn skulle säga om mitt fria testo exploderade, mätning sker var 6e månad samt PSA och röda blodkroppar och lite mer saker som var viktiga. Men jag känner att jag inte vill missbruka detta och hamna i en jobbig situation eftersom jag faktiskt hade ett äkta lågt värde. Så jag är tills vidare nöjd med att bara kunna träna. Normalt, sa doktorn och dennes kollega, så ger de inte så unga män testo utan att de ligger ännu lägre än jag gjorde. De tog 3 separata prover med 6 veckor i mellan. Många andra hormoner och värden mättes och vägdes in. Jag kunde dock tala för mig så de tyckte sammantaget att jag bör kunna må bättre allround med en svag medicinering som följs upp var 6e månad, dock vill varken jag eller doktorerna att jag vid denna ålder skall fortsätta livet ut med testot. aja, vi får se, att må bra psykiskt och fysiskt är min prioritet.

Edit : Ok ursäkta för offtopic, blir spännande att följa denna tråd !

Nejnej, detta är otroligt ONtopic! För även om jag nu och de närmsta månaderna ligger lite högre på oljorna så är huvudsyftet under större delen av ett kalenderår ligga på minimal dos av testo, säg 75-125 mg ew. Jag ska senare testa mig fram till den optimala doseringen för just mig.

Intressant läsning. Jag hade resonerat exakt som du. Inte värt att riskera det förtroende som dina läkare har nu. Speciellt då det är oerhört svårt att i Sverige få testo utskrivet. Förresten, kör du salva eller går du och får det injicerat? Om det sistnämnda, hur ofta? För inte alls så länge sedan vet jag att de som gick till läkaren för att få inject, fick gå en gång i månaden. Trots att halveringstiden är länge än så. Vilket måste ha givit nivåer som konstant åkte bergochdalbana.

Så läkarna tror att din egenproduktion av testosteron kan/kommer att komma igång igen? Det har jag aldrig hört talas om. Vore intressant att höra hur de resonerar.

Jag har också tränat i 30 år men inte f*n curlar jag 56 kilo. Ska testa vid tillfälle men jag tror vikterna inte ens kommer i närheten av dina. Jag är faktiskt rätt svag i enskilda muskelgrupper men jag har lätt för att lägga på mig massa över axlar, rygg och bröst. Men jag har långa armar och långa ben (och har dessutom ärvt min mammas vader där muskeln fäster högt upp). Däremot är jag galet flyttstark. Då menar jag, att om någon behöver hjälp att flytta ett piano eller ett gigantiskt ekbord så är det mig de ska ringa. Då slipper de ringa in tre personer.

Märker du förresten ingen skillnad i gymet och bland vikterna? Tänker att om du legat lågt länge och sedan får ett tillskott av testo i kroppen - även om det är ack så lite - så borde kontrasten ändå bli rätt stor även om det inte är så många milligram du får.

//Ivan
Citera
2021-08-17, 11:07
Medlem
IvanDF2s avatar
Lena oljor och stundande axelpass

Dagen efter stick #2 så har jag inga som helst känningar. Fördelade andra sticket på två pumpar och körde Mast i den ena och EQ i den andra. Dels för att det är skönare med mindre volym olja som ska in, dels för att det med mina gula nålar tar en evighet att få in ens 0.5 ml. Så nu satte jag ett stick och sedan tog jag en paus och fixade med lite annat innan jag tog det andra sticket. Avskyr egentligen att vänta och när enkla saker tar lång tid. Å andra sidan är fördelen med gula kanyler att de inte känns överhuvudtaget. Till skillnad från sist när jag högg mig själv med gröna nålar (uuuh). Har sagt det tidigare och säger det igen: Kaptenens oljor är lena och smärtfria. Så otroligt skönt. Speciellt om man som jag har har upplevt motsatsen med fulprepp.

Jag skulle egentligen ha kört ben i dag. Men jag kastar in axlar istället. Kanske inte helt optimalt eftersom jag körde rygg i går. Blir lite kaka på kaka för baksida axel. Fast ben hade satt för mycket stress på min sträckning i ländryggen. Den är fortfarande inte bra men i alla fall bättre. Så det går åt rätt håll!

//Ivan
Citera
2021-08-18, 02:01
Medlem
IvanDF2s avatar
AXLAR

En uppdatering i efterskott. Brände av ett både effektivt och intensivt axelpass i går eftermiddag. Placebo-effekten av min mix av testo, mast och EQ gör sig återigen påmind: Bästa axelpasset i år. 16 set på dryga halvtimmen.

Omvänd pecdec för baksida axel: 4 set
Axelpressar i maskin med viktmagasin: 4 set
Axelpressar i maskin med fria vikter: 4 set
Kabellyft för utsida axel: 4 set

De avslutande arbetsseten i de tre första övningarna låg på mellan 6-8 tunga reps. I kabelövningen låg jag något högre på repsen och kramade ut det absolut sista som fanns att ge. När preppen kickar in - och min rygg slutat göra ont - så kommer jag addera till fler övningar (och fria vikter). Men här och nu räckte det med 16 set för att jag skulle bli helt slutkörd.

//Ivan
Senast redigerad av IvanDF2 2021-08-18 kl. 02:14.
Citera
2021-08-18, 11:03
Medlem
s44ms avatar
Tjena! Kul med gamla rävar som hittat tillbaka kamrat!
jag är även en av dom dock med annat namn, körde mkt back in the good old days..
Sedan åkte jag på skada,operation där man fick smärtstillande osv men är sakta på väg tillbaka nu..

ska bli skoj att följa din resa kamrat!
Citera
2021-08-18, 11:53
Medlem
kvarg4evers avatar
Bra skôj att se en gammal räv återvända. Har varit ganska dött med läsvärda rapporter ett tag. Har hängt här ganska länge men inte skrivit så mycket. Ska bli kul att ha nåt med hyfsad uppdateringsfrekvens och roligt innehåll att läsa. Så roligt att du fick mig att logga in för första gången på 8 år för att skriva nåt.

Kör lagom 😁
Citera
2021-08-18, 16:49
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s44m
Tjena! Kul med gamla rävar som hittat tillbaka kamrat!
jag är även en av dom dock med annat namn, körde mkt back in the good old days..
Sedan åkte jag på skada,operation där man fick smärtstillande osv men är sakta på väg tillbaka nu..

ska bli skoj att följa din resa kamrat!

Tjenare #44!

Tack för glatt tillrop (eller hur man nu säger), uppskattas!! Var vi båda aktiva här på F161 för 10 år sedan? Om så måste du dra ett PM till mig och berätta vad du hette då, deal?

Trist med skada, operation och rehab men skönt att höra att du är på väg tillbaka! Kommer du lägga dig på en kur eller avvaktar du tills du är helt återställd?

//Ivan
Citera
2021-08-18, 16:51
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvarg4ever
Bra skôj att se en gammal räv återvända. Har varit ganska dött med läsvärda rapporter ett tag. Har hängt här ganska länge men inte skrivit så mycket. Ska bli kul att ha nåt med hyfsad uppdateringsfrekvens och roligt innehåll att läsa. Så roligt att du fick mig att logga in för första gången på 8 år för att skriva nåt.

Kör lagom 😁

Nu blev jag allt glad - Tack K4E!
Och inte minst: Vilka snälla rader + kul att du har (hoppas jag) blivit mer aktiv. Fortsätt med det
Du får dra ett PM till mig med ditt gamla nick. Ligger du på något nu??

//Ivan
Citera
2021-08-18, 16:55
Medlem
IvanDF2s avatar
Oh Captain, My Captain!

Hm, undrar varifrån jag just snodde detta? Storfilmen "Döda Poeters Sällskap" med Robin Williams? Jag tror det. Oavsett så är det en bra rubrik. Efter bara en vecka på Kaptenens oljor har jag fått finnar på övre delen av ryggen. Visst, det kan vara en slump. Men till saken hör att jag knappt hade en, enda finne i tonåren och aldrig har haft det som vuxen. Aldrig. Fast nu har det ploppat upp ett par stycken simultant. Om det hänger ihop med min stack av testo U, Mast och EQ så är My Captains oils jädrigt potenta. För jag har aldrig tidigare varit med om att min kropp har reagerat på bara sju dagar.

//Ivan

Ps. Skulle kört ben i dag men min ryggskada tillåter inte det. Hoppas kunna köra i morgon.
Senast redigerad av IvanDF2 2021-08-18 kl. 17:02.
Citera
2021-08-18, 16:57
Medlem
link71s avatar
Härlig tråd ! Kommer följas.
Har tränat med o haft tanke på börja med testo men är så jävla spruträdd så jag svimmar.
Svimmade fan när jag skulle få bedövning i ansiktet efter en olycka.
Kanske lika bra för hade nog tagit överdos på nån drog förmodligen. Lite ot men tråden gillllllas .
Mvh
Citera
2021-08-18, 17:11
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av link71
Härlig tråd ! Kommer följas.
Har tränat med o haft tanke på börja med testo men är så jävla spruträdd så jag svimmar.
Svimmade fan när jag skulle få bedövning i ansiktet efter en olycka.
Kanske lika bra för hade nog tagit överdos på nån drog förmodligen. Lite ot men tråden gillllllas .
Mvh

Tack för det kompis!

Du, vi är två. Jag är galet spruträdd. Faktiskt. Jag avskyr nålar. På riktigt. När jag tex tar blodprov måste jag titta bort. Det sjuka är att jag trots detta - som snuddar vid en fobi - har utvecklat någon slags skruvad drogromantik. Jo, det är säkert. För hur mycket jag än ogillar nålar så tycker jag det är liksom "mysigt" att plocka fram vialer, pumpar, kanyler, Klorhexidin och bomullspads. Liksom att suga upp oljorna mm. Så jädra sjukt, när man tänker efter (men sånt här tycker jag det är viktigt att prata om). Det är liksom "min stund". Fast jag tamef*n ska sticka mig själv. Men jag tror det finns en undermedveten koppling till de resultat som jag vet att de här sticken ger. Lite som en boxare som får händerna lindande inför en boxningsmatch där han vet att han kommer få så många slag som gör ont. Har i alla fall två tips till dig som jag lärt mig av erfarenhet (nu suckar säkert alla andra som är mer erfarna och bara "åhhh, kom med något nytt!"...

...det är lätt att shoppa tabletter men ännu lättare att (vilja) tro att de därmed är snällare mot kroppen. Medan det ofta är precis tvärtom. Orala slår många gånger hårdare än inject. Och om du beställer hem tunna nålar (jag kör nu på gula 0.30) så känns de inte överuvudtaget när du sticker. På riktigt.

Med det sagt: Första gången jag skulle sätta 1 ml testo så fick jag dricka ett par glas vin och knäcka ett par öl för att våga. Kanske patetiskt och fjompsigt men: Det var så.

//Ivan
Citera
2021-08-19, 14:02
Medlem
IvanDF2s avatar
EN REGNIG TORSDAG UTAN ATT HA NÅGOT ATT EGENTLIGEN RAPPORTERA OM

Insåg i natt att jag inte skulle kunna träna ben i dag. Sträckningen i ryggen gör sig fortfarande lite för mycket påmind. Tänkte då att jag istället skulle köra bröst. Men fick ge upp den tanken eftersom jag fortfarande har rejäl träningsvärk. Liksom jag har i både rygg och axlar. Den här veckan - på placebo-ångor - har jag kört min hittills hårdaste pass. Och det känns. Så det blir en ofrivillig vilodag. Vilket antagligen bara är bra.

Nu tar jag detta med lite mer jämnmod i den mening att jag inte bryr mig så himla mycket mer än att det är trist. Eftersom jag hade sett fram emot mina 30-40 minuter på gymet. När jag körde min första riktiga kur var det katastrof. För då - med lite mer än 3 månader ON - så var ett uteblivet pass riktigt jobbigt. Eftersom jag ville optimera de faktiskt relativt få träningsdagar som jag hade avsatt för varje muskel. Tre månader låter mycket men jag körde och kör en muskelgrupp i veckan. Då är det liksom 1 pass av 12 som uteblir. Men nu har jag ett mycket längre tidsperspektiv så det gör inte så himla mycket. Jag kör bröst i morgon istället. Det här med någon slags mental balans ska inte underskattas.

Klurar lite på morgondagens pass. Ska addera till 4 lite tyngre set i snedbänken i smithen + 3-4 set Graneheimpressar (gammal favorit). Har avvaktat dessa en smula pga av något trasig axel. Men den har känts bra senaste veckorna så nu flyttar jag fram positionerna. Hoppas axeln håller. Men jag tror det.

Jag skrev i går att jag plötsligt fått en del finnar på övre ryggen. Vilket jag aldrig har haft eller har annat än när jag legat på testo. Å andra sidan har jag ingen förhöjd vilopuls så jag tror att Kaptenens oljor precis har gjort sig kännbara i systemet men inte mer än. Det bör dröja minst 2 veckor innan effekten verkligen gör sig påmind.

//Ivan
Citera
2021-08-19, 18:04
Medlem
IvanDF2s avatar
TRÄNA TVÅ PASS OM DAGEN?

Är det någon här inne som har erfarenhet av att köra två pass samma dag? Om så, kör ni samma muskelgrupp eller antagonister? Erfarenheter och tips? Jag har aldrig gjort det och är tacksam för all info och alla råd.

Jag är primärt intresserad av det för armar. Eftersom jag har svårt att få bra kontakt i biceps. Av någon j*vla anledning. Trots +25 års gymerfarenhet i kombo med att jag vet vad jag pysslar med och får bra kontakt med alla andra muskler.

Så jag tänker att jag ska testa att ge biceps resp. triceps helt egna, dedikerade pass. Antingen om jag kör tex rygg på morgonen och sedan biceps på eftermiddag/kväll eller rygg + triceps resp. bröst + biceps. Fast med prepp i systemet och snabbare läkningsprocess så lutar jag spontant åt det första alternativet.

Som sagt; alla tips tas tacksamt emot!

//Ivan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in