2024-04-13, 09:48
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
Varför har inte den slappa framstjärten till rikspolischef uttalat sig om händelsen?

Hon jobbar inte på helgerna kommenterade hon en gång.

Okej nu kan du sluta skriva i tråden för du vet ju ingenting. Hon har redan uttalat sig i media.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flush55
sitter fortfarande på film från händelse o vet inte vafan ja borde göra vill inte ha mitt namn i fup om mord. ge gärna ide på vafan ja ska göra

Ge polisen filmen anonymt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Sonen vet ju vem som sköt.

Han är för liten, bara 12.
Citera
2024-04-13, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flush55
sitter fortfarande på film från händelse o vet inte vafan ja borde göra vill inte ha mitt namn i fup om mord. ge gärna ide på vafan ja ska göra

Lägg filen på Flashback om det stämmer som du säger.
Citera
2024-04-13, 09:51
Medlem
Citat:
Okej nu kan du sluta skriva i tråden för du vet ju ingenting. Hon har redan uttalat sig i media.

När gjorde hon det? Vid ett tillfälle i en minut och tog helgledigt därefter?
Citera
2024-04-13, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Framkom i intervjun med svågern på Aktuellt.

Om alla 3 träffa vet jag inte men ett träffa i ansiktet och ett någon annanstans på kroppen.

Citat:
Ursprungligen postat av blavinge
Otroligt hemskt! De skulle cykla för att det var fint väder, så sorgligt …Ingen förtjänar detta det kunde vara vem som helst som hade kunnat drabbas.

Citat:
Ursprungligen postat av kuroineko
Visitationszoner, fangelsestraff for barn, utvisning av foreldrar vars barn ar kriminella, osv. Tror Svenssons ar okej med lite tuffare tag snart.

100%. Det har vi varit länge. Politiken o lagar hänger inte med. Ut med patrasket!!!
Citera
2024-04-13, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
[/b]

Nej, nej, nej.

Detta kommer lösas.

Ja, det tror jag också. Men vad som händer sedan blir intressant: många vill ha utvisning oavsett medborgarskap. Tror att vi har nått det läget nu. "Flytta" hela familjen så att de kan börja om i den världsdel de tillhör. En del kan inte leva i vårt samhälle. Majoriteten kan det dock.
Citera
2024-04-13, 09:55
Medlem
Indian Bruce Lis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Ja, det tror jag också. Men vad som händer sedan blir intressant: många vill ha utvisning oavsett medborgarskap. Tror att vi har nått det läget nu. "Flytta" hela familjen så att de kan börja om i den världsdel de tillhör. En del kan inte leva i vårt samhälle. Majoriteten kan det dock.

Det är dags att ta efter Danmarks och Tysklands metoder, på riktigt.
Citera
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
När gjorde hon det? Vid ett tillfälle i en minut och tog helgledigt därefter?

Japp. Det är ju inte rikspolischefen som ska lösa mordet. Men det kanske du tror. Varför ska hon jobba på helgen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos

Det kommer bli den slutgiltiga förnedringen. Skytten kommer förmodligen vara rätt ung. Och sen om det vart nåt slags av handgemäng kommer dom få det till dråp eller vållande.

Så det lär inte bli några långa straff här.

Nån utvisning kommer det inte bli då det med största sannolikhet finns ett svenskt medborgarskap här...
Citera
2024-04-13, 09:57
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Alla ska klandras från botten till toppen.

Men att han gick tillbaka visade han handling på att han var beredd att försätta sig i farlig situation och där det slutade med att han dödades.
Du är inne på mina tankar om detta.
Tråden har redan blivit för stor för att kunna läsas.
Så frågar om det är klarlagt varför han började bråka med ungdomarna?
Var med om att vuxna skulle leka polis när man var ung och det slutade aldrig bra. Ingen dog dock men det var mer slumpen.
Citera
2024-04-13, 09:59
Medlem
Citat:
Japp. Det är ju inte rikspolischefen som ska lösa mordet. Men det kanske du tror. Varför ska hon jobba på helgen?

Polisen jobbar dygnet runt för att stävja brott och efter det som inträffat som är extraordinärt borde hon göra sig tillgänglig för frågor och ange vem som blir förundersökningsledare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in