2024-04-12, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Jag hänvisar till mitt första inlägg. I övrigt så kan jag understryka att jag med det menar att det är helt meningslöst att diskutera med en person som så tydligt gör sig oresonabel. Vissa människor har ett rättspatos, andra inte. Jag borde kanske inte ens kommenterat ditt inlägg, men vissa saker känner man sig bara tvungen till. Jag mår bättre av det, och du mår bättre av att ha blivit uppmärksammad. Vilken tur att denna diskussion sker i detta format, annars hade den väl aldrig utspelat sig eftersom din "grundläggande självbevarelsedrift" aka konflikträdsla hade fått dig att gå en omväg. Win-win!

Alla föräldrar som väljer att sätta sitt barn i livsfara på detta vis borde inte få ha barn, det är vad jag tycker.

Tar du åt dig som en av dem som gladeligen gått mot kriminella med barnet med dig? Synd för dig. Blås på och hoppas på det bästa, det funkade jättebra för polacken.
Citera
2024-04-12, 21:53
Bannlyst
sitter fortfarande på film från händelse o vet inte vafan ja borde göra vill inte ha mitt namn i fup om mord. ge gärna ide på vafan ja ska göra
Citera
2024-04-12, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Det är såklart helt idiotiskt och jag hade aldrig gjort så själv MEN ska det verkligen vara så? Ska vi inte kunna fostra barnen på gatan ihop längre utan att bli skjutna i HUVUDET?

Jag förstår vad du menar, men det är den verklighet vi lever i när vi tittar utanför fönstret. Så säger jag som realist. Problemet kommer inte heller försvinna snart.

Ta hand om er själva.
Citera
2024-04-12, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flush55
sitter fortfarande på film från händelse o vet inte vafan ja borde göra vill inte ha mitt namn i fup om mord. ge gärna ide på vafan ja ska göra

Släng ut den anonymt.
Citera
2024-04-12, 21:56
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Hur kan du inte fatta att jag inte syftar på en verklig gränd i Skärholmen? Det är ett fall för att illustrera en poäng ang. självbevarelsedrift. Jag har skrivit samma sak med ett rån som exempel innan.

Du hade inte gått in i en gränd med skumma typer och blivit rånad. Du hade tagit en annan väg.
Mikael gav upp all typ av självbevarelsedrift för sig själv och sitt barn.

Vafan skriver du gränd med skumma typer för då om Mikael aldrig gick in i en gränd med skumma typer?
Dra åt helvete fjant som skuldbelägger offret.

Han rörde sig i centrala Skärholmen i dagsljus när folk åker hem från jobbet och handlar på ICA för fan.
Citera
2024-04-12, 21:57
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Varför skulle det spela roll hur det eskalerade?

Ropade dem åt honom att komma tillbaka? Ville Mikael spela hjälte? Vem bryr sig? Han valde att ta sig tillbaka och konfrontera ett gäng själv.

Det finns inget som går före ens egna barns säkerhet. Det finns ingen anledning som kan rättfärdiga varken mord eller konfrontationen. Den skulle aldrig ha skett. Och då hade han levt och barnet hade haft kvar sin pappa. Det är det som spelar roll.

Med din jävla logik så borde Mikael dragit fram ett automatvapen och pepprat negrerna med ett par magasin först för och va på den säkra sidan.

Det är ett jävla problem att alla som bor i städer större än 10.000 invånare drar sig för att gå ut efter att det blivit mörkt. Och detta va inte ens efter att det blivit mörkt.
Citera
2024-04-12, 21:57
Medlem
Citat:

Ladda upp den på någon sida där det inte går att spåra?
Citera
2024-04-12, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Vafan skriver du gränd med skumma typer för då om Mikael aldrig gick in i en gränd med skumma typer?
Dra åt helvete fjant som skuldbelägger offret.

Redan förklarat exemplet. Du vet att du inte hade konfronterat heller och använt sunt förnuft, du vågar inte bara erkänna det.

Där kom känsloutbrottet som en liten flicka för övrigt. Det är därför det är så svårt att diskutera saker.

Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Han rörde sig i centrala Skärholmen i dagsljus när folk åker hem från jobbet och handlar på ICA för fan.

Har du tittat ut på sistone hur samhället ser ut, eller har du levt under en sten och gömt dig?
Välkommen till verkligheten de senaste åren.
Citera
2024-04-12, 22:01
Medlem
Jag är övertygad att Polisen kommer hitta äcklet som sköt Mikael! Men de kommer visa sig att han som sköt Micke, vid tillfället va ”enbart” 16 år och kan därav bara dömas till 4 år sluten ungdomsvård! Är ett liv värt 4 år ? Hela världen skrattar åt Sverige och deras rättsystem, ska ni ha ändring på riktigt så låter ni 15 åringar som har ihjäl människor kunna få sitta 20 år och ge polisen fria händer att bruka våld bland dessa terrorister. Dom vet att dom enbart kan få 4 år och dom skrattar åt de. Dom vet att Polisen inte får använda våld mot dom! Dom skrattar åt detta. Sänk även standarden på Svenska fängelser, maten dom har där kan ju bara svenska pensionärer och skolelever bara drömma om. Annars kommer detta bara fortsätta tyvärr!
Senast redigerad av Cassius58 2024-04-12 kl. 22:21.
Citera
2024-04-12, 22:04
Medlem
Citat:

Det går att göra anonymt.

https://polisen.se/om-polisen/kontakt/tipsa-polisen/tipsa-polisen-via-webben/

Eller så kan du skita i det. Var och en får bestämma vilket samhälle de vill vara med och bidra till. Gör det som får dig att sova bäst om natten.
Citera
2024-04-12, 22:05
Medlem
Citat:

Du ska kontakta polisen anonymt och överlämna filmen. Dom är vana vid vittnen som är rädda och du kan lita på att dom har rutiner som skyddar dig. Gör det! Det är en medborgerlig plikt, om du sitter på bevismaterial
Citera
2024-04-12, 22:07
Medlem
Citat:

https://transfer.pcloud.com/ du kan använda denna site för att ladda upp och dela länken på valfritt sätt etc, eller annan liknande lösning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in