Citat:
Frågan riktades inte till mig men jag hoppar in oombett. Jag håller dock inte med om att CA ljuger hela tiden. Men anyway. Pallar tyvärr inte länka källor men finns i den relativt korta CA-akten:
* Dokumenterad lögn av domstol: CA påstår att han föser en hund löst med bredsidan av foten, veterinärer konstaterar hundhjärnskakning (1985)
* Dokumenterad lögn av domstol: CA påstår att han ej nånsin sett/träffat pojke som han enligt vittne slog i huvudet (2000-tal)
* Lögn enligt honom själv: I tidiga förhör har han ”aldrig fått” kallelserna, i sista förhöret blir han pressad av Lennart G att erkänna att han fick dem i Västerhaninge men han ”ville inte bli inblandad”
* Sålde revolvern för att delbetala skuld till BRF - finns inga tecken på att sådan skuld delbetalats.
* Ord mot ord: Påstår sig vara sjuk hela mordveckan men har inte varit det enligt brodern.
* Ord mot ord/dåligt minne: säger sig ej minnas att han hanterat WMP-kulor trots att materialaren tydligt minns en sådan försäljning.
* Dåligt minne: uppger att han inte minns ifall det var tioårsdagen han åkte in till mordplatsen eller ej, trots att han observeras av polis läsande en artikel om just tioårsdagen när han åkte pendeltåg dit (till Svea café).
Citat:
Här i "Vem mördade Palme?" svarar(?) polisen på just den frågan (24:00 in i programmet):
- Vad var det han ljög om?
- Ja, framförallt var det om sina intressen och sådant där. Han hade inga vänner, ingen flickvän, utan han besökte ofta sin mor ute i södra förorterna.
https://www.ilikeradio.se/podcasts/hasse-aro/14140/
Lennart G är en av få poliser som verkar vilja utreda CA och det ska han ha credd för. Sen har han tyvärr börjar slarva med detaljerna på senare år. Helt oklart vad han menar med ovanstående citat. CA säger själv i sista förhöret att han saknar vänner, flickvän och intressen utöver tv-sport.
Citat:
Det intressanta för mig som började intressera mig för MOP för typ tre veckor sedan är att det här är det enda spåret som blir mer intressant ju mer man läser. Medan ju mer man läser om de andra teorierna desto mer luckor ser man.
Det är verkligen inte mycket man behöver förklara bort för att se CA som GM. Det är väl i så fall WT-observationerna, men man undrar ju hur många av de vittnena som påverkades av varandra och mediehysterin kring walkie talkies.
Det är verkligen inte mycket man behöver förklara bort för att se CA som GM. Det är väl i så fall WT-observationerna, men man undrar ju hur många av de vittnena som påverkades av varandra och mediehysterin kring walkie talkies.
Kan bara hålla med. Det var samma för mig. Alla andra spår har stora problem utom CA-spåret. Det är väl Dekorima-mannen och walkie talkies som kan spöka. Men de senare kan vara kopplade till andra Säpo-aktiviteter och ”mötet” kan vara ett missförstånd från vittnen som fyller i luckor i händelseförloppet själva, typ Anders D som tror att de ev. är vända mot varandra i skottögonblicket vilket motsägs av obduktionen.