Citat:
Ursprungligen postat av
Lookalike
Brodern hade inte regelbunden inblick i CAs dåvarande vapenskåp.
KA själv säger att observationen är av enstaka art.
Vad som kan faktamässigt konstateras för övrigt är att Christer Anderssons förklaring till varför han (ljuger)säger sig ha sålt vapnet motsägs av annan materialfakta.
Hyran regleras inte alls till del med pengarna från den påstådda(ihopljugna) vapenförsäljningshistorian.
Hyresskulden regleras enbart,och till fullo,med de pengar som Christer får när han säljer sin bostadsrätt.
Christer ljuger uppenbarligen även här när han påstår(ljuger)om sitt påstådda(ihopaljugna)skäl till varför han sålt sin av Polisen eftersökta spädgris.
Det var som det är,och det är som det är.
Historien om revolverförsäljningen ter sig orimlig utav en rad med olika skäl.
Rent spekulativt (jag har inget svar) kan man först fråga sig om CA ser ut som en typisk narkotikaköpare? Varför skulle han också, enstöring som han påstås vara, inleda sig i en konversation med just en langare utav alla typer av människor? Platsen känns lite för uppenbar.. Och varför går han i väg med en okänd knarkaresnubbe hela vägen till Skeppsholmen, en sådan affär vill man väl klara av snabbt? med mera..
Men skitsamma. Även om han nu skulle ha sålt sin revolver på det viset som han påstår så kan jag tycka att även det är lite misstänkt. Han äger en revolver som han vet att polisen skulle vilja provskjuta, och i stället för att få det överstökat så ränner han ner på stan och säljer pickadollen? Det är ”misstänkt” även det. Polisens kallelser ger han ingen bra förklaring till varför han inte fått. Han vet inte? Kort och gott så har han låg trovärdighet här.
Sen har vi påståendet om vådaskott i samband med vapenvård som är ytterst märklig då en revolver är lite svår att råka avfyra under just vapenvård. Det går liksom inte..
En historia som den om att han skjutit Palme på tv uppstår ju heller inte ur tomma intet.
Även ”alibit” ljuger han ju om. I polisförhör uppger han att mordet sker mitt i epicentrum av hans fruktansvärda tvåveckorsinfluensa. När en kvällstidning kontaktar honom sedan så vet han inte var han var under mordkvällen. Han var
väl hemma spekulerar han.. Placerar sedan mordet till mitt i natten?
Nej han är inte en trovärdig individ alls. Posten kan hamna fel en gång men inte tre. Han brukar inte öppna posten, men vet samtidigt inte varför polisen hört av sig samtidigt som han ju rimligen då inte vet OM polisen hört av sig. Lite snurrigt…
Han har inget särskilt politiskt intresse och själva mordet som händelse intresserade han sig inte särskilt för låter det som. Han låg ju hemma och var sjuk. Samtidigt verkar han sedan väl insatt i utredningen.. Ja nånstans ligger det ju som det brukar heta en hund begraven. Det är för övrigt nåt mer han säger i förhör som är märkligt, men jag minns inte alla detaljerna.
Och då har vi inte ens nämnt att han är ytterst lik mannen utanför Grand.