2024-04-11, 23:14
Medlem
Hermi-Tages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Ungefär som resten av landet/staden.

Yeah right!
Pangbra priser på nyproduktion.
Min gissning är att det går att hitta bostäder till betydligt lägre priser i Skärholmen en tid framöver.
Citera
2024-04-11, 23:39
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermi-Tage
Yeah right!
Pangbra priser på nyproduktion.
Min gissning är att det går att hitta bostäder till betydligt lägre priser i Skärholmen en tid framöver.

Är redan blattebilligt där, 30k/kvm. Vad tror det det blir, 10k/kvm?

Kan snarare se att det blir en större satsning på att städa upp området från kriminellt drägg och priserna tas upp mot Segeltorpnivå, 40k/kvm.
Citera
2024-04-11, 23:47
Medlem
Hermi-Tages avatar
Citat:
Är redan blattebilligt där, 30k/kvm. Vad tror det det blir, 10k/kvm?

Kan snarare se att det blir en större satsning på att städa upp området från kriminellt drägg och priserna tas upp mot Segeltorpnivå, 40k/kvm.

Städa först sen kan priserna stabiliseras.
Oavsett prisnivåerna så kommer priserna att sjunka.

Om jag bodde där och hade ansvar för barn så skulle jag se till att hitta ett annat ställa att bo.
Citera
2024-04-11, 23:57
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Städa först sen kan priserna stabiliseras.
Oavsett prisnivåerna så kommer priserna att sjunka.

Om jag bodde där och hade ansvar för barn så skulle jag se till att hitta ett annat ställa att bo.

Okay, men ge mig en siffra då? Blir det Tenstabilligt på 20k/kvm nu eller går det ännu lägre?
Citera
2024-04-12, 00:28
Medlem
Hermi-Tages avatar
Citat:
Okay, men ge mig en siffra då? Blir det Tenstabilligt på 20k/kvm nu eller går det ännu lägre?

Hetsig ikväll?
My guess is as good as yours...

Är inte 20k/m2 lite saftigt?
Här kan man köpa en femma för 17k/m2
https://www.hemnet.se/bostad/lagenhet-4rum-spanga-tensta-stockholms-kommun-svinningegrand-7-20898915

En sak är säker - skjutningar och bomber påverkar bostadspriser negativt.
Hur tror du att bostadspriserna i Charkiv har utvecklats under Putins specialoperation?
Citera
2024-04-12, 06:53
Medlem
Goldman sachs tror på endast en sänkning i år och någon enstaka 2025 för USAs del. Riksbanken kan inte sänka utan att slakta sek. Bolåneräntorna kommer således fortsatt att vara ”höga”. Hur ska bostadspriserna i ett sådant läge stiga till nya toppnivåer?
Citera
2024-04-12, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
Goldman sachs tror på endast en sänkning i år och någon enstaka 2025 för USAs del. Riksbanken kan inte sänka utan att slakta sek. Bolåneräntorna kommer således fortsatt att vara ”höga”. Hur ska bostadspriserna i ett sådant läge stiga till nya toppnivåer?

Facken får väl ta sitt ansvar och driva på för löneökningar på minst 10%?
Citera
2024-04-12, 08:16
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
Enligt konsensus så förväntas mars-inflationen, enligt KPI, yoy hamna på över 4 %. Oljepriset är det högsta på flera år. Sek är fortsatt i skrubben. Hur ska riksbanken sänka räntan ifall sek är så svag? Inflationen kommer ju bara bli högre?

Och i detta läge så går bostadspriserna upp? Kan någon vänlig själ förklara.

Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Då är den ner från februari från 4,5%, vad är konsensus på KPIF, är den redan nere på RB's mål 2,0%, den var ju 2,5 i februari?

En länk på ditt påstående uppskattas.
KPIF ner till 2,2% och KPI ner till 4,1%. Goda nyheter för bostadsmarknaden.
Citera
2024-04-12, 08:23
Medlem
Aldrig sett så stor rubrik någonsin på di, ”Nu kommer sänkningen”

Spännande…
Citera
2024-04-12, 08:54
Medlem
Kaenkelberries avatar
https://www.di.se/live/lagre-inflation-an-vantat-i-mars/
Nu lär det bli ett pärlband av sänkningar av den höga räntan vi har - bostadsmarknaden och börsen lär gå upp tvåsiffrigt under 2024.
Synd om alla som missade tåget att gå in billigt på marknaden men så är det
Citera
2024-04-12, 09:15
Medlem
Citat:
Hetsig ikväll?
My guess is as good as yours...

Är inte 20k/m2 lite saftigt?
Här kan man köpa en femma för 17k/m2
https://www.hemnet.se/bostad/lagenhet-4rum-spanga-tensta-stockholms-kommun-svinningegrand-7-20898915

En sak är säker - skjutningar och bomber påverkar bostadspriser negativt.
Hur tror du att bostadspriserna i Charkiv har utvecklats under Putins specialoperation?

Det var ju bara en dödsskjutning, något som händer nästan en gång i veckan. Visserligen fick denna större intresse, men det kommer passera. Om det däremot blir 10 st till innan sommaren i just Skärholmen kan det nog sänka marknaden där någon eller ett par procent.
Citera
2024-04-12, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LTO
Det var ju bara en dödsskjutning, något som händer nästan en gång i veckan. Visserligen fick denna större intresse, men det kommer passera. Om det däremot blir 10 st till innan sommaren i just Skärholmen kan det nog sänka marknaden där någon eller ett par procent.

Inte riktigt säker på att denna skjutning kommer att vara bortglömd om några veckor. Problemet är att det är halvtid för regeringen och lyckas de inte stävja våldet är (M) rökta. Med lite tur så inser Kristersson det och tar i lite extra.

Det är ju trots allt lätt att lösa problematiken med gängvåld. Bara man vill. Problemet är bara att de åtgärder som krävs krockar med den egna självbilden som liberal, tolerant, och företrädare för barnens bästa, etc. Allas lika värde riskerar också att få sig en törn...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in