2024-04-11, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crawz
Haha, "än så länge".

Nej, Sverige kommer inte att bli ett Nordkorea din avart. Schas, iväg nu tillbaka under stenen du kröp ut från.

Sodom och Gomorra, det är vad ni "liberaler" vill ha. Bruna och muskiga slavar. Och fritt fram att knulla barn så klart. För det är ju din liberala frihet att få knulla allt som rör sig.

Det måste verkligen vara horder av engelsktalande "danskor" som flörtar med liberala pervospink som du på besök i Köpenhamn.
Citera
2024-04-11, 14:43
Medlem
Crawzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaVindar
Sodom och Gomorra, det är vad ni "liberaler" vill ha. Bruna och muskiga slavar. Och fritt fram att knulla barn så klart. För det är ju din liberala frihet att få knulla allt som rör sig.

Det måste verkligen vara horder av engelsktalande "danskor" som flörtar med liberala pervospink som du på besök i Köpenhamn.

Har ingen aning om vad det är du svamlar om. Förstår att det inte kan vara enkelt för dig när det är det här som rör sig i huvudet på dig. Ingen aning om vad pervospink är heller, men jag är vältränad och lång. Förstår att du suktar efter svenskornas uppmärksamhet också, men du kommer inte att få det genom att bete dig såhär. Tips från coachen.
Citera
2024-04-11, 14:49
Medlem
Citat:
Har ingen aning om vad det är du svamlar om. Förstår att det inte kan vara enkelt för dig när det är det här som rör sig i huvudet på dig. Ingen aning om vad pervospink är heller, men jag är vältränad och lång. Förstår att du suktar efter svenskornas uppmärksamhet också, men du kommer inte att få det genom att bete dig såhär. Tips från coachen.

Ett pervospink är en exakt beskrivning av liberalsvin. Sådana som du.

Kul att de kallar dig coachen på bastuklubben. På engelska och allt. Så internationellt.
Citera
2024-04-11, 15:37
Medlem
Man letar väl skit där skiten är, inte svårare än så.
Citera
2024-04-11, 15:45
Medlem
feemaxxxs avatar
Antar att det kommer att vara ungefär samma poliser som visitererar i ett specifikt område. Om en ärlig person blir visiterad så rekommenderar jag att vara trevlig, hjälpsam och tacka polisen för att de försöker få ordning i stökiga områden. Efter par gånger kommer polisen ihåg dig och låter dig vara.
Citera
2024-04-11, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Jag håller med dig i sak. Nu är det väl inte bara brukare de är ute efter dock utan även vapen. Dessa förortsgangsters är väl inte sällan heller beväpnade.

Jag har själv bott i utsatta områden och jag har själv blivit stoppad av polisen, muddrad osv fler gånger än vad jag ens kan komma ihåg. Visst är det trist men det är ju bara till att göra som polisen säger.

Häromdagen var det en snyfthistoria om en som blivit lämnad i centrum av polisen. Det händer inte bara invandrare. Polisen kan hämta dig mitt i vintern, utan jacka och så kan de ta med dig till stationen och även om de hämtade dig långt utanför för stan och stationen så släpper de sedan bara dig så att du får klara dig hem utan jacka och kanske utan pengar och annat.

Det är trist men är man kriminell så får man också leva med konsekvenserna av det. Tyvärr har det nu också gått så långt att även andra får leva med konsekvenserna.

Vad är egentligen värst? Att några stackare råkar bli stannade och visiterade trots att de verkligen är oskyldiga eller att oskyldiga rånas, mördas av vådaskott, sprängs ihjäl eller får sina hem sönderbombade med mera?

Nu är vi där vi är.

Du kommer dock inte med några konkreta förslag. Du vill bara inte att staten ska agera på det här sättet men det enda du själv kommer med är att de ska gå efter ledarna och inte brukarna. Det där säger ju ingenting egentligen.

Hur skulle du vilja att de gör? Kan du beskriva lite mer konkret?

Frågan är varför man ska ge polisen utökade befogenheter när de redan kan göra allt detta?
Citera
2024-04-11, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Antar att det kommer att vara ungefär samma poliser som visitererar i ett specifikt område. Om en ärlig person blir visiterad så rekommenderar jag att vara trevlig, hjälpsam och tacka polisen för att de försöker få ordning i stökiga områden. Efter par gånger kommer polisen ihåg dig och låter dig vara.

Är övertygad om att du skulle puta med röven och bita dig i läppen men för oss andra, vanliga, är det en jävla kränkning att bli tallad på mot vår vilja när det inte föreligger nån skälig misstanke om nåt. Tycker du snubben i TS som skulle börja gå runt i reflexväst för att undvika det verkar tycka det är nåt att tacka pappa polisen för?
Citera
2024-04-11, 17:36
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Jag är ju för liberalism och demokrati, varför i helvete skulle jag åka iväg till Rafah?

Köpenhamn är en internationell stad, där standardöppningen när man börjar prata med folk är på engelska. Inte ens danskarna öppnar konversationen på danska.
Internationellt och internationellt, förr på monopoltvens tid så tittades det friskt på grannländets program över sundet. Detta ledde till att man lärde sig lyssna till och förstå grannlandets språk (danska/svenska). Tyvärr är detta någonting som är på utdöende, därför tilltalar danskarna dig på engelska när de tör dig prata svenska.
Citera
2024-04-11, 19:09
Medlem
Crawzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Internationellt och internationellt, förr på monopoltvens tid så tittades det friskt på grannländets program över sundet. Detta ledde till att man lärde sig lyssna till och förstå grannlandets språk (danska/svenska). Tyvärr är detta någonting som är på utdöende, därför tilltalar danskarna dig på engelska när de tör dig prata svenska.

Absolut!

Kan tilläggas att vi även träffade britter, fransmän, holländare och naturligtvis tyskar. Delvis turister, men också såna som bosatt sig där. Får en att tänka på hur även Sverige hade kunnat vara.
Citera
2024-04-11, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
– Anders fick rådet av poliser att klä mig i gul reflexväst och i gula varselbyxor för det är svårare
för dem att ta mig som kriminell för då gör jag ju allt för att synas. Kriminella vill ju inte synas och
klär sig som mörkt som möjligt. Jag har västen på mig för att visa att jag inte är kriminell.
[/indent]

Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling
Frågan är varför man ska ge polisen utökade befogenheter när de redan kan göra allt detta?

Redan idag tittar passpolisen på vilken klädstil du har. och etnicitet Vi var ett stort gäng med frikyrkobakgrund, de flesta medelålders, som åkte finlandsfärja ifjol. Två unga killar i löst sittande kläder, med lite gangsta-rap-stil, klev av båten samtidigt, och de var de enda som passpolisen vinkade in till ett rum och ville titta på vad de hade med sig.

Slutsats: Klä dig som medelålders frikyrklig!
Senast redigerad av guru1966 2024-04-11 kl. 19:28.
Citera
2024-04-11, 21:46
Medlem
Det hade uppenbarligen varit bra med en visitationszon i Skärholmen. Då hade en 12-årig pojke fått behålla sin pappa.
Citera
2024-04-11, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Du får nog läsa på om demokrati. Det du beskriver är felaktigt. Tvärtom så i en demokrati har man en väl fungerande polismyndighet som tar väl avvägda beslut och skyddar medborgare från att råka illa ut. Ger du fan i att hänga med kriminella kommer du inte att bli utsatt för att bli visiterad.

Bevisligen är det du som behöver studera begreppet djupare och vem som helst kan bli visterad, precis som i valfritt sharialand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in