2024-04-09, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamburgarlisa
Nej, hon (ArgaAngelica) är en rasistnazist som letar efter vilken hudfärg folk har. Det finns ingen som lägger lika mycket fokus på husfärg som nazisterna på vänsterkanten.

Hon älskar Ryssland och om ni läser hennes inlägg handlar det om att söndra och skapa oro. I allt hon skriver.
Citera
2024-04-09, 19:47
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Lagen kommer slå fel, det kommer mest visiteras mörkhyade och ickeetniska svenskar. Påminner om reva. Om en kollar en mörkhyad så ska en svenne kollas, etnicitet ska fan inte spela någon roll! Denna lagen måste bort, göras om. Visitationszoner hör inte hemma i Sverige!
Är det något som inte hör hemma i Sverige är det kriminella blattar.

Det är korrekt att det kommer "drabba" dom , men det är korrekt av polisen att kolla dom extra mycket då de utför betydligt fler brott.
Citera
2024-04-09, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Det är bara vilken samhällsklass du tillhör om du som hederlig och ärlig ska riskera att bli visiterad eller inte, så klart.

Dessutom finns det mängder med utredningar som stöder att det här varken fungerar och är särskilt effektivt och att det är djupt diskriminerande.

Populistisk smörja vars enda effekt blir att ytterligare slå sönder sammanhållningen i samhället och förstärka exkluderingen med den solklara följden att dom som upplever sig utsatta naturligtvis skiter i samhället och att försöka göra allt i sin makt att bli en del av det fullt ut.

https://www.jo.se/besluten/granskning-av-polisens-anvandning-av-kroppsvisitation-och-husrannsakan-i-fordon-i-brottsforebyggande -syfte/

Tillhör du en sådan samhällsklass som slipper bo nära kriminaliteten? Sverige brinner och något måste göras för att släcka elden.
Citera
2024-04-09, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurkanjansson
Tillhör du en sådan samhällsklass som slipper bo nära kriminaliteten? Sverige brinner och något måste göras för att släcka elden.

Det är fullständigt sinnessjukt att våra gemensamma polis, på godtyckliga grunder, ska profilera vissa hederliga medborgaresom intressanta och vissa som ointressanta oavsett var jag bor. Min egen bostadsort har väl inget med det att göra? Tänker du alltid enbart på dig själv i alla ställningstaganden du gör?
Citera
2024-04-09, 20:21
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Det är fullständigt sinnessjukt att våra gemensamma polis, på godtyckliga grunder, ska profilera vissa hederliga medborgaresom intressanta och vissa som ointressanta oavsett var jag bor.
Det som är sinnessjukt är att inte inse att polisen behöver få tillgång till nya taktiker och strategier som ger resultat och att detta inom alla rimlighetsbedömningar kommer att ta tid, flera årtionden, och bli brutalt.

Man kan inte göra en omelett utan att ha sönder ett par ägg.

Om tre, fyra generationer av invandrare får lida i några årtionden tills detta är löst så är det priset de blir tvungna att betala för att de inte klarat av att uppfostra sina barn.
Citera
2024-04-09, 20:22
Medlem
Citat:
Det är fullständigt sinnessjukt att våra gemensamma polis, på godtyckliga grunder, ska profilera vissa hederliga medborgaresom intressanta och vissa som ointressanta oavsett var jag bor. Min egen bostadsort har väl inget med det att göra? Tänker du alltid enbart på dig själv i alla ställningstaganden du gör?

De ska söka efter vapen på platser där det är en hög risk för att brott kan ske eller har skett. Tror inte polisen plötsligt kommer börja visitera Agda 78 precis som de inte godtyckligt stannar Agda 78 när hon är ute och kör bil.
Citera
2024-04-09, 20:25
Medlem
Citat:
Lagen kommer slå fel, det kommer mest visiteras mörkhyade och ickeetniska svenskar. Påminner om reva. Om en kollar en mörkhyad så ska en svenne kollas, etnicitet ska fan inte spela någon roll! Denna lagen måste bort, göras om. Visitationszoner hör inte hemma i Sverige!

Man kan annars kolla procentuellt efter att ha gjort en profilering över vilka som sitter i fängelse och därefter kolla dessa grupper ute i samhället
Citera
2024-04-09, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Det som är sinnessjukt är att inte inse att polisen behöver få tillgång till nya taktiker och strategier som ger resultat och att detta inom alla rimlighetsbedömningar kommer att ta tid, flera årtionden, och bli brutalt.

Man kan inte göra en omelett utan att ha sönder ett par ägg.

Om tre, fyra generationer av invandrare får lida i några årtionden tills detta är löst så är det priset de blir tvungna att betala för att de inte klarat av att uppfostra sina barn.

Ja men då kan vi ju alla bo i hus med genomskinliga glasväggar under en övergångsperiod. Det finns inget som tyder på att det är nämnvärt effektivt, däremot en del utredningar som säger att det inte alls är effektivt.

För samhället i stort får det naturligtvis förödande effekter och det påstådda svenskhatet lär ju knappast bli mindre.
Citera
2024-04-09, 20:33
Medlem
Citat:

Det kommer naturligtvis vara socioekonomiska faktorer dom går efter och inte hudfärgen i sig.

Sen spelar väl ingen roll om det är 80% med vit hud som väljs ut på godtyckliga grunder, det är lika fel och orättvis ändå.
Citera
2024-04-09, 20:40
Medlem
Citat:
Ja men då kan vi ju alla bo i hus med genomskinliga glasväggar under en övergångsperiod. Det finns inget som tyder på att det är nämnvärt effektivt, däremot en del utredningar som säger att det inte alls är effektivt.

Det är ju dit vi är påväg om inte man vänder på samhällsutveckling. Kommer sluta med en kamera i varje gatuhörn. För er som inte är födda efter 2000-talet vet att snuten skicka dig i fyllecell för ingenting. Eller skickad flera mil ut i skogen utan pardon. Klart man dumma sig mindre efter en sån händelse.
Citera
2024-04-09, 22:53
Medlem
HBOLLs avatar
Det mångkulturella pisshålan Malmö visar vägen
Citera
2024-04-10, 05:42
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crawz
Jag kan ge mina tankar på det här, som är emot dessa integritetskränkande lagar så mycket att jag på riktigt funderar på att flytta någon annanstans.

Legalisera. Gå inte efter brukare. Gå efter de som står högre upp i leden för knarket. Precis som man gör i alla andra civiliserade länder.

Så jävla enkelt, men Strömmer aka Duterte är ju så jävla mycket smartare än alla andra på den här planeten.

Jag håller med dig i sak. Nu är det väl inte bara brukare de är ute efter dock utan även vapen. Dessa förortsgangsters är väl inte sällan heller beväpnade.

Jag har själv bott i utsatta områden och jag har själv blivit stoppad av polisen, muddrad osv fler gånger än vad jag ens kan komma ihåg. Visst är det trist men det är ju bara till att göra som polisen säger.

Häromdagen var det en snyfthistoria om en som blivit lämnad i centrum av polisen. Det händer inte bara invandrare. Polisen kan hämta dig mitt i vintern, utan jacka och så kan de ta med dig till stationen och även om de hämtade dig långt utanför för stan och stationen så släpper de sedan bara dig så att du får klara dig hem utan jacka och kanske utan pengar och annat.

Det är trist men är man kriminell så får man också leva med konsekvenserna av det. Tyvärr har det nu också gått så långt att även andra får leva med konsekvenserna.

Vad är egentligen värst? Att några stackare råkar bli stannade och visiterade trots att de verkligen är oskyldiga eller att oskyldiga rånas, mördas av vådaskott, sprängs ihjäl eller får sina hem sönderbombade med mera?

Nu är vi där vi är.

Du kommer dock inte med några konkreta förslag. Du vill bara inte att staten ska agera på det här sättet men det enda du själv kommer med är att de ska gå efter ledarna och inte brukarna. Det där säger ju ingenting egentligen.

Hur skulle du vilja att de gör? Kan du beskriva lite mer konkret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in