2024-04-11, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Hur ser polisen någon är laglydig?

De, som gnäller bör ej heller gnälla över rån, våldtäkter och kriminellas framfart.

Gilla läget eller anpassa sig blir facit.

Du verkar vara den enda som gnäller. Fakta är att i en demokrati ska folket skyddas mot godtycklig visitation av regimen.
Citera
2024-04-11, 22:09
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProPapa
Du verkar vara den enda som gnäller. Fakta är att i en demokrati ska folket skyddas mot godtycklig visitation av regimen.

Well, gnäll inte om du blir påskjuten, då. Godtycklig blir det inte, räcker med polisen vill kolla vad personen har under adidaskostymen.
Citera
2024-04-11, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Well, gnäll inte om du blir påskjuten, då. Godtycklig blir det inte, räcker med polisen vill kolla vad personen har under adidaskostymen.

Om man till exempel blir påkörd av en bil eller utsatt för våld ska man gnälla men man behöver inte bli paranoid och se spöken i varje buske.

Demokrati betyder att man ska kunna gå fritt på stan och slippa tafsande av både kriminella och regimens lakejer.
Citera
2024-04-12, 05:20
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling
Frågan är varför man ska ge polisen utökade befogenheter när de redan kan göra allt detta?

Mig veterligen brukade det krävas lite mer innan. Som exempel så var polisen tvungen att påstå att man hade röda ögon eller på annat sätt såg narkotikapåverkad ut för att kunna plocka med en till stationen. Jag är inte helt säker på hur det varit med visiteringen men det kan väl varit som så att det varit tvungna att ha någon sorts misstanke medans de nu ska få befogenheter att kolla vem som helst utan misstanke om brott?
Citera
2024-04-12, 05:26
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaVindar
Det hade uppenbarligen varit bra med en visitationszon i Skärholmen. Då hade en 12-årig pojke fått behålla sin pappa.

Visitationszoner måste meddelas i förväg, tror du på fullt allvar att någon beväpnad gängkriminell hade uppehållit sig i en sådant område?
Citera
2024-04-12, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Mig veterligen brukade det krävas lite mer innan. Som exempel så var polisen tvungen att påstå att man hade röda ögon eller på annat sätt såg narkotikapåverkad ut för att kunna plocka med en till stationen. Jag är inte helt säker på hur det varit med visiteringen men det kan väl varit som så att det varit tvungna att ha någon sorts misstanke medans de nu ska få befogenheter att kolla vem som helst utan misstanke om brott?

Naaw, tänk om blattarna blir ledsna. Bara för att blattar står för 99 % av brottsligheten i Sverige - så får man inte göra blattarna ledsna genom att gripa dem när de har knark och vapen på sig.

Undead Ninja - byt nick. Byt nick till Ninja utan bollar. Alternativt Ninja som vill rövknullas av araber och afrikaner.
Citera
2024-04-12, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProPapa

Demokrati betyder att man ska kunna gå fritt på stan och slippa tafsande

Så länge det inte gäller kvinnor så kan du bara hålla käften.
Citera
2024-04-12, 05:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Visitationszoner måste meddelas i förväg, tror du på fullt allvar att någon beväpnad gängkriminell hade uppehållit sig i en sådant område?

Precis! Då hade Mikael levt idag.
Citera
2024-04-12, 05:46
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaVindar
Naaw, tänk om blattarna blir ledsna. Bara för att blattar står för 99 % av brottsligheten i Sverige - så får man inte göra blattarna ledsna genom att gripa dem när de har knark och vapen på sig.

Undead Ninja - byt nick. Byt nick till Ninja utan bollar. Alternativt Ninja som vill rövknullas av araber och afrikaner.

Jag förstår inte varför du svarar mig på det sättet. Jag är inte emot det här förslaget. Jag svarade på ett inlägg från en skribent som menade på att polisen redan får göra allt som de ska få göra med det nya förslaget.

Läs om och läs rätt. Hade du läst tidigare inlägg så hade du sett hur jag ser på den här saken.
Citera
2024-04-12, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel

Jajamensan,
negrer är otroligt dumma i huvudet. Araber är också stenkorkade, men lite mindre korkade än negrer.

Så det blir negerhåv och så blir det arabhåv.
Citera
2024-04-18, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Lagen kommer slå fel, det kommer mest visiteras mörkhyade och ickeetniska svenskar. Påminner om reva. Om en kollar en mörkhyad så ska en svenne kollas, etnicitet ska fan inte spela någon roll! Denna lagen måste bort, göras om. Visitationszoner hör inte hemma i Sverige!
”Slå fel”?

Klart man kolla de som ser ut som de som begått mest brått.

Kolla 90-åriga kärringar?
Kolla 5-åriga barn?

Det är bortkastad tid.

Kolla män 15-45 år. Kolla svartögda särskilt mycket.

Så få man träff på brottslingar. Dumbom Angelica.
Citera
2024-04-25, 07:03
Medlem
Ja idag är det dags! Jag tycker mest av allt att det ska bli mycket intressant
Tänk när spökplumparna behöver kroppsvisiteras av polisen, vilket jävla liv det kommer bli. Eller om burkorna blir lite mer fredade, kommer Abdullah klä ut sig i burka då?
Det kommer fortfarande vara mer komplicerat att visitera ett barn, kommer vi därför snart istället se gängkriminella i förskoleåldern?
Nu kommer anmälningarna hagla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in