2024-04-11, 11:21
Medlem
Flurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Jag vet inga exakta summor eller så och kan bara uttala mig generellt men det utgår viss ersättning från kriminalvården vid deltagande i den ordnade sysselsättning av olika slag som finns.

Det är väl på soc nivå typ 10k i mån. Sen går det väl få nån hundring mer om dagen om man "jobbar" där inne. Typ täljer smörknivsr..
2024-04-11, 11:39
Medlem
Hej Bumbi idag ska jag och äldsta dottern äta på Grafitti tror jag du kallar det.
Ska du med på en bakad potatis eller två hört det ekar i kylen?
Dottern bjuder dig i så fall men det kostar en intervju.
Nu är hon så vansinnigt snäll (måste vara brevbärarens unge) att hon kanske fyller din kyl och lägger marabou i din ficka.

Så släng på dig lite smet i ansiktet, nya lösisarna och tiaran så kör vi Grafitti.

Best regards
Karma med ekonomi chefen på resa i ängelholm.
2024-04-11, 11:45
Medlem
Misstänker att någon stor känd pokerspelare tränat upp och lärt bumbi hur man spelar poker. Hon är verkligen duktig på sitt sätt verkar veta hur man spelar med tanke på hon synar samtliga händer.
2024-04-11, 12:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flurp
Det är väl på soc nivå typ 10k i mån. Sen går det väl få nån hundring mer om dagen om man "jobbar" där inne. Typ täljer smörknivsr..
Nej inte alls så mycket. Någon tia i timmen för sysselsättningen typ.

I vissa fall kan man få kommunalt stöd för att kunna behålla sin bostad under tiden, beroende på tid och personliga omständigheter, men man har ju ingen boendekostnad för själva fängelsevistelsen och mat och hygienartiklar m m får de o s v utan ersättningen är för kostnader i samband med permissioner t ex.
2024-04-11, 12:11
Medlem
Citat:
Jag vet inga exakta summor eller så och kan bara uttala mig generellt men det utgår viss ersättning från kriminalvården vid deltagande i den ordnade sysselsättning av olika slag som finns.
Och det skulle hon aldrig delta i 🤣
2024-04-11, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av escorpiao
2024 ett basbelopp 57.300
2023 ett basbelopp 52.500 vilket bör användas i detta fallet.

Jossan glöm nu inte att "anstiftan av brottet och medhjälp" finns.
4 § brottsbalken om medverkan till brott gäller även för skattebrott.
Men det vet du nog redan.

Best regards
2024-04-11, 12:14
Medlem
Citat:

Men kriminalvården kan ju inte begära att någon med sjukersättning ska delta i deras sysselsättningar, som räknas som "jobb"
2024-04-11, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godofasgaard
Nu sitter åbäket I liven och ber om hjälp att verifiera sin mail så att hon kan skaffa en ny bank innan hon får förvaltare igen. Hon är helt desperat 🤣
Varför? Hon vet ju att vi kommer att tipsa den nya förvaltaren ifall hon döljer konton för honom och då blir det ju bara ännu hårdare tag 🤣 För att utge sig för att vara "smart" så är hon väldigt dum i huvudet haha.
2024-04-11, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Men kriminalvården kan ju inte begära att någon med sjukersättning ska delta i deras sysselsättningar, som räknas som "jobb"
Sjukersättning som hon visar gång på gång att hon inte ska ha. Hon är nog den ende i Sverige som kan tjäna en halv miljon och samtidigt ha sjukersättning.
2024-04-11, 12:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Det finns olika typer av ordnad sysselsättning och all sådan kräver inte vad som motsvarar arbetsförmåga på ordinarie arbetsmarknad.
2024-04-11, 12:35
Medlem
godofasgaards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avantgarde19
Varför? Hon vet ju att vi kommer att tipsa den nya förvaltaren ifall hon döljer konton för honom och då blir det ju bara ännu hårdare tag 🤣 För att utge sig för att vara "smart" så är hon väldigt dum i huvudet haha.

Ja hon har inte många hela celler i huvudet hon måste senda allt hon gör live så hon får ju skylla sig själv 🤣
2024-04-11, 12:44
Medlem
Bumbi och Jojo måste ju ha lika lite innanför pannbenet? Satt i hennes live på tiktok där hon nu tigger flera hundra för att laga tacos.. Jag blev blockad när jag skrev ”Behöver man tigga pengar till mat, så äter man inte ”lyx” mat”

Det är precis som med Bumbi, tigger pengar till mat, och om hon faktiskt går till affären för att handla för dom, köper hon choklad osv för pengarna. Hjärndöda människor!

Jag har själv inte käkat tacos på fleeeera månader för jag inte har råd, hellre mat flera dagar än dyrare mat en dag… 🤦‍♀️

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in