2024-04-10, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avantgarde19
Allvarliga fall = 10x basbeloppet (ca 38k), hon kvalificerar in där
🥰
2024-04-10, 23:38
Avslutad
Citat:
Va jag har inte pratat om någon lögn, du blandar nog ihop mig med artabuse.
Jag pratar om vad som skedde 2023!
Håll dig uppdaterad så förstår du vad jag syftar på.
Nej jag blandar inte ihop er.
Och nej jag har som sagt inte missat vad som skett.
Vad man svarar på är av betydelse för svaret, och nånstanns i den ordväxlingen tappade du tråden.

Vill du fortsätta pseudodiskussionen så gör det, jag är dock inte med.

Ha de!
2024-04-10, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Nej jag blandar inte ihop er.
Och nej jag har som sagt inte missat vad som skett.
Vad man svarar på är av betydelse för svaret, och nånstanns i den ordväxlingen tappade du tråden.

Vill du fortsätta pseudodiskussionen så gör det, jag är dock inte med.

Ha de!
Ok på ditt första svar så verkade som att du inte visste eftersom att du inte drog den kopplingen.
2024-04-10, 23:47
Medlem
tomibollen_2s avatar
.................................................. ................ glöm
2024-04-11, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Efter 60 dagar dras den in. Inte automatiskt för att man döms till fängelse alltså. Och den dras in för att man får annan ersättning istället under fängelsetiden. Sen om det inte ändrats nyligen betalas den ut igen från 30 dagar innan fängelsetidens slut. Så den är alltså inte borta, bara pausad.

En naiv fråga. Vilken ersättning skulle Bumbi få i fängelsetf?
2024-04-11, 07:34
Medlem
Tror inte ett skit på att hon ska betala skatten nu och att hon spelade upp skatten häromdagen. Hon hade aldrig kunnat hålla sig från att spela upp det live, hon satt ju live i timmar o väntade på det. Tror absolut de gick till Jossan. Men det är en ursäkt för att inte betala skulderna nu utan kunna spela för mer pengar i april. Har de lagt till hennes OF i deklarationen är den ju inte ens den slutgiltiga skatten klar och det ska inte betalas förrän september.
2024-04-11, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsan75.
Tror inte ett skit på att hon ska betala skatten nu och att hon spelade upp skatten häromdagen. Hon hade aldrig kunnat hålla sig från att spela upp det live, hon satt ju live i timmar o väntade på det. Tror absolut de gick till Jossan. Men det är en ursäkt för att inte betala skulderna nu utan kunna spela för mer pengar i april. Har de lagt till hennes OF i deklarationen är den ju inte ens den slutgiltiga skatten klar och det ska inte betalas förrän september.

Ska och ska. Förväntas man få mer än 30000 i kvarskatt bör man betala redan i februari då räntan börjar ticka på. Gissningsvis börjar Josefine bli nervös nu eftersom hon var förvaltare då och borde ha styrt upp allt. Jag har hört (vet ej om det stämmer) att deklarationen som ska ändras 2 maj enbart innehåller of för tiden Josefine var förvaltare. Om det stämmer kan även summan på 6000 i skatt stämma. Men det verkar inte rimligt att hon ska klara sig undan bara hon får Emelie att slänga in en rättelse för september-februari eller vad det nu blir eftersom hela skatteunderlaget från of fanns under tiden hon var förvaltare. Hela den här soppan blir ju bara mer och mer brottslig. En försäkringskassa som godkänner sjukersättning parallellt med en annan årsinkomst på 500k. En tingsrätt som helt förbiser detta och en förvaltare som ljuger för att klara sitt eget skinn. Och ingen av instanserns meddelar skv! Allt medan Emelie fortsätter att dra in tiotusentals kronor i "donationer" svart varje månad från sina sociala medier och fortsätter lyfta sjukersättning. Antagligen håller hon på att fila för att öppna of igen dessutom. OCH raggar folk som hon ska kunna spela via från och med idag. Verkligen toppen!
2024-04-11, 08:53
Avslutad
Ett litet råd till dig Bumbi. Jag satt och lyssna på dina ryggproblem nu på morgonen och hört dig flåsa på väg till Ica i dina lives och du måste börja TRÄNA! Din kropp håller nu på och förtvina pga att du sitter STILLA HELA TIDEN!

Du rör din kropp på liknade sätt som min farmor på över 80, men hon är lite smidigare faktiskt. För trots att du tror att alla andra är vuxna och du är som ett barn i huvudet, så är din kropp en snart 40 åring kvinnas och det är HÖG TID och börja träna.. Snart kommer även förklimakteriet som gör att kroppen blir stelare vid 40 års ålder…

Jag är tio år äldre än dig Bumbi med liknade rygg problematik, men jag tillbringar minst en timme på gymmet varje dag och jag sitter inte i en live en hel jobbdag, och det har gjort att min kropp är tipptopp just nu. Jag kan gå i högklackat. Springa.

Det är inte klackarna som är problemet Bumbi. Det är för du är för STILLA. Och tänk på att promenader till Ica eller biblioteket räcker inte…
2024-04-11, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffanloppan
Ska och ska. Förväntas man få mer än 30000 i kvarskatt bör man betala redan i februari då räntan börjar ticka på. Gissningsvis börjar Josefine bli nervös nu eftersom hon var förvaltare då och borde ha styrt upp allt. Jag har hört (vet ej om det stämmer) att deklarationen som ska ändras 2 maj enbart innehåller of för tiden Josefine var förvaltare. Om det stämmer kan även summan på 6000 i skatt stämma. Men det verkar inte rimligt att hon ska klara sig undan bara hon får Emelie att slänga in en rättelse för september-februari eller vad det nu blir eftersom hela skatteunderlaget från of fanns under tiden hon var förvaltare. Hela den här soppan blir ju bara mer och mer brottslig. En försäkringskassa som godkänner sjukersättning parallellt med en annan årsinkomst på 500k. En tingsrätt som helt förbiser detta och en förvaltare som ljuger för att klara sitt eget skinn. Och ingen av instanserns meddelar skv! Allt medan Emelie fortsätter att dra in tiotusentals kronor i "donationer" svart varje månad från sina sociala medier och fortsätter lyfta sjukersättning. Antagligen håller hon på att fila för att öppna of igen dessutom. OCH raggar folk som hon ska kunna spela via från och med idag. Verkligen toppen!

Håller helt med. Men nu är det Bumbi vi pratar om och att hon själv skulle välja att betala nu tror jag inte alls på. Sedan om hon nu fått 3500 men istället ska betala 6600 så ska hon ju betala totalt 10100.
2024-04-11, 10:37
Medlem
godofasgaards avatar
Nu sitter åbäket I liven och ber om hjälp att verifiera sin mail så att hon kan skaffa en ny bank innan hon får förvaltare igen. Hon är helt desperat 🤣
2024-04-11, 11:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
En naiv fråga. Vilken ersättning skulle Bumbi få i fängelsetf?
Jag vet inga exakta summor eller så och kan bara uttala mig generellt men det utgår viss ersättning från kriminalvården vid deltagande i den ordnade sysselsättning av olika slag som finns.
2024-04-11, 11:21
Medlem
Citat:
Allvarliga fall = 10x basbeloppet (ca 38k), hon kvalificerar in där

2024 ett basbelopp 57.300
2023 ett basbelopp 52.500 vilket bör användas i detta fallet.

Jossan glöm nu inte att "anstiftan av brottet och medhjälp" finns.
4 § brottsbalken om medverkan till brott gäller även för skattebrott.
Men det vet du nog redan.

Best regards
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in