2024-04-11, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Varför ska det alltid vara killen som skriver först?

Alla är olika, själv är jag en feminin kvinnlig tjej som gärna låter mannen visa intresse först. Det borde ligga i den maskulina mannens natur, det borde liksom vara mannen som skriver först.
Jakten.
Citera
2024-04-11, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikeagardiner
Varför ska jag skriva till en kille för? När jag är fullt medveten om att killar skriver först och direkt när de tycker en tjej är intressant. Jakten ligger i mannens natur, kvinnan ska vara passiv i början och låta killen visa intresse först.

Ser väldigt bra ut, dricker inget vin, är seriös och vill bilda familj, har katt och hund och älskar naturen, yoga, promenader och matlagning/baka.

Men min profil kanske är tråkig. Har ingen text. Fyllde bara i de där frågorna som Tinder ställer under ”mer om mig” och ”intressen” osv.

Lustigt att alla på Flashback är så jävla snygga... Men ok, du är väl kanske det då?

Bilder på snygg kvinna utan profiltext = uppmärksamhetshora = ingen idé att skriva.
Citera
2024-04-11, 10:37
Medlem
Citat:
Varför ska jag skriva till en kille för? När jag är fullt medveten om att killar skriver först och direkt när de tycker en tjej är intressant. Jakten ligger i mannens natur, kvinnan ska vara passiv i början och låta killen visa intresse först.

Ser väldigt bra ut, dricker inget vin, är seriös och vill bilda familj, har katt och hund och älskar naturen, yoga, promenader och matlagning/baka.

Men min profil kanske är tråkig. Har ingen text. Fyllde bara i de där frågorna som Tinder ställer under ”mer om mig” och ”intressen” osv.

Varför ska en kille skriva till en tjej för? När han är fullt medveten om att tjejer skriver först och direkt när de tycker en kille är intressant.
Citera
2024-04-11, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Lustigt att alla på Flashback är så jävla snygga... Men ok, du är väl kanske det då?

Bilder på snygg kvinna utan profiltext = uppmärksamhetshora = ingen idé att skriva.

Har fyllt i ”Söker Seriöst Förhållande”, ”Monogami”, ”Vill ha barn”. Har inte skrivit min instagram som många andra tjejer gör, för att få följare. Det och mina anständiga bilder borde räcka för att förstå att jag inte är en uppmärksamhetshora.
Citera
2024-04-11, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Varför ska en kille skriva till en tjej för? När han är fullt medveten om att tjejer skriver först och direkt när de tycker en kille är intressant.

Varför svarar du inte på min ursprungliga fråga istället?
Jag står fast vid att mannen ska skriva först.

Samlar ni matchningar eller är det en ego-boost, vad handlar det om?
Citera
2024-04-11, 10:48
Medlem
Citat:
Alla är olika, själv är jag en feminin kvinnlig tjej som gärna låter mannen visa intresse först. Det borde ligga i den maskulina mannens natur, det borde liksom vara mannen som skriver först.
Jakten.

Om du tror att "jakten" är något sorts självändamål för killar så tror du fel.

Man har helt enkelt större chans med en tjej som skriver först jämfört med en tjej som inte skriver först. Skriver hon först är det mer eller mindre en garanti för att hon verkligen är intresserad och inte bara ute efter uppmärksamhet. Alla killar som haft Tinder vet att det kryllar av uppmärksamhetssökare på appen som bara är en waste of time och dessa vill man undvika.
Citera
2024-04-11, 10:52
Medlem
Citat:
Varför svarar du inte på min ursprungliga fråga istället?
Jag står fast vid att mannen ska skriva först.

Samlar ni matchningar eller är det en ego-boost, vad handlar det om?

Jag har ju redan svarat på den. Vi sorterar bort uppmärksamhetshoror eller så tycker vi inte att profilen var särskilt intressant vid en närmare titt och ser därför ingen anledning att skriva.
Citera
2024-04-11, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Jag har ju redan svarat på den. Vi sorterar bort uppmärksamhetshoror eller så tycker vi inte att profilen var särskilt intressant vid en närmare titt och ser därför ingen anledning att skriva.

Tråkigt för er, ni missar bra och seriösa tjejer! Skulle snarare säga av erfarenhet att det är de uppmärksamhetskåta tjejerna som satsar massa på en cool Tinder biografi/text.

Känner många tjejer med ”wow” Tinderprofiler som inte är något att satsa på i verkligheten och känner många tjejer som har dåliga Tinder profiler men som är diamanter i verkligheten. Don’t judge a book by its cover.
Citera
2024-04-11, 11:59
Medlem
Tinder visar mig som aktiv trots att jag inte varit där på veckor

Som topic. Jag har dejtat en kille exklusivt i en månad och inte varit på Tinder på 2 månader. Ej tagit bort kontot dock.

Saken är den att en kompis till min kille hittat mig som "nyligen aktiv" och skickat screenshots till honom. Jag har inte tillgång till mitt gamla mobilnr som kontot är reggat på så kan inte ta bort kontot. Det är definitivt mitt kinti ich inte en catfish då profilen är exakt samma. Min kille tror mig men det hela känns konstigt.

Har någon här en förklaring?
Citera
2024-04-11, 12:15
Medlem
Citat:
Tråkigt för er, ni missar bra och seriösa tjejer! Skulle snarare säga av erfarenhet att det är de uppmärksamhetskåta tjejerna som satsar massa på en cool Tinder biografi/text.

Känner många tjejer med ”wow” Tinderprofiler som inte är något att satsa på i verkligheten och känner många tjejer som har dåliga Tinder profiler men som är diamanter i verkligheten. Don’t judge a book by its cover.

Ja det är möjligt men skriver de först är de troligen inte uppmärksamhetskåta utan genuint intresserade.

Jag skriver oftast om hon ser tillräckligt bra ut. Fast jag brukar vänta en dag eller två och se om hon skriver först. Jag skulle nog säga att de flesta dejter jag haft via Tinder har varit med tjejer som tog initiativet och startade konversationen. När man själv skriver först är sannolikheten för träff klart lägre, enligt min erfarenhet.
Citera
2024-04-11, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skordatura
Som topic. Jag har dejtat en kille exklusivt i en månad och inte varit på Tinder på 2 månader. Ej tagit bort kontot dock.

Saken är den att en kompis till min kille hittat mig som "nyligen aktiv" och skickat screenshots till honom. Jag har inte tillgång till mitt gamla mobilnr som kontot är reggat på så kan inte ta bort kontot. Det är definitivt mitt kinti ich inte en catfish då profilen är exakt samma. Min kille tror mig men det hela känns konstigt.

Har någon här en förklaring?

Tinder vill ha många användare. En inaktiv profil som visas om aktiv är bra för Tinder.
Är säkert inte bara Tinder som fuskar på detta sätt gissar jag.
Citera
2024-04-11, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas
Tinder vill ha många användare. En inaktiv profil som visas om aktiv är bra för Tinder.
Är säkert inte bara Tinder som fuskar på detta sätt gissar jag.

Har du varit med om samma eller hört om andra som varit med om det? Inte helt ologisk förklaring
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in