2024-04-10, 01:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Alla tjejer jag dejtat har har massor med matchningar. Absolut ingen hade få matchingar. De fullständigt haglade in matchningar från höger och vänster. Även för de få psyktjejerna jag träffade och de mindre snygga.

Problemet med Tinder är att tjejer där får så mycket bekräftelse att de sätter orimliga krav. Sättet de uppträder på och så vidare man känner av det. Alla är olika men börjar de göra jobbintervjuer vänder jag direkt. Eller så har de anklagat en för att vara en player.

Har dejtat i många år av och till när man inte var i någon relation. Klimatet har blivit hårdare så det är inte endast Tinders förtjänst utan i allmänhet. Har man Tinder ska man inte ta Tinder så seriöst.

Men det finns bra tjejer där ute men de är väldigt få.

Upplever samma sak med killar på Tinder..
Och en del får ego boost av att ha massa tjejer att dejta.
Citera
2024-04-10, 09:38
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
Upplever samma sak med killar på Tinder..
Och en del får ego boost av att ha massa tjejer att dejta.
don hate the player , hate the game
finns får många 5 or som tror dom är 8 or tack vare alla simps som inte har en ryggrad
men när kompressions-tajtsen, sminket, löshåret, lösnaglarna åker av och magen rammlar ut är dom en 5 a igen
Citera
2024-04-10, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Alla är olika men börjar de göra jobbintervjuer vänder jag direkt.

Haha, exakt. Trots att jag har väldigt lite erfarenhet så har jag råkat ut för några sådana. Känns som att man sitter på ett förhör.

Jag vill egentligen bara vara rakt på sak och skriva "jag spelar inga spel och ställer inte upp på vad som helst. Antingen är du intresserad av mig eller så är du inte det.".

Problemet med det är att så fort du går utanför "spelet" så är man borta. Inga kvinnor skulle gå med på ett så rakt angreppssätt som ovan. Nej det ska vara ett evigt krälande som man. Hon ska känna sig "utvald och speciell" bla bla bla.
Citera
2024-04-10, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
…orkar inte ens slänga käft med lågbegåvade.

Tinder fungerar om man är normalt funtad, sämre om man är idiot helt enkelt.

Haha det är nog jävligt sant.
Citera
2024-04-10, 21:50
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Haha, exakt. Trots att jag har väldigt lite erfarenhet så har jag råkat ut för några sådana. Känns som att man sitter på ett förhör.

Jag vill egentligen bara vara rakt på sak och skriva "jag spelar inga spel och ställer inte upp på vad som helst. Antingen är du intresserad av mig eller så är du inte det.".

Problemet med det är att så fort du går utanför "spelet" så är man borta. Inga kvinnor skulle gå med på ett så rakt angreppssätt som ovan. Nej det ska vara ett evigt krälande som man. Hon ska känna sig "utvald och speciell" bla bla bla.
Vill man ha förhörsledare då?

Som genom alla tider är lösningen hög status och mycket pengar/goda resurser. Mannen väljer.
Citera
2024-04-11, 08:53
Medlem
En fråga till er killar.
Ni som matchar med en tjej och inte skriver till henne, vilka anledningar brukar ni ha till det?

Har matchat med flera som inte skriver till mig. Samtidigt är det många andra som skriver. Men undrar varför ni som matchar men inte skriver gör så som ni gör?
Citera
2024-04-11, 10:08
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikeagardiner
En fråga till er killar.
Ni som matchar med en tjej och inte skriver till henne, vilka anledningar brukar ni ha till det?

Har matchat med flera som inte skriver till mig. Samtidigt är det många andra som skriver. Men undrar varför ni som matchar men inte skriver gör så som ni gör?
Om tjejen är en i mängden (vinglas, gillar resor, alldagligt utseende) så är hon inte värd uppmärksamheten. Iaf min gissning.
Citera
2024-04-11, 10:24
Medlem
Citat:
En fråga till er killar.

Oftast beror det på att hennes profil inte var särskilt intressant efter närmare inspektion. Dvs man svepte höger direkt utan att kolla på övriga bilder och sen när man matchat så ser man på övriga bilder att hon inte var så snygg som man först trodde.

Kan också vara så att man väntar och ser om tjejen skriver först, för om hon gör det är intresset sannolikt högre och det är mer troligt att man får till en träff. Helt enkelt ett sätt att sortera ut de mer intresserade så man slipper slösa tid och energi på en massa uppmärksamhetssökare.

Varför skriver inte du till killar du matchat med?
Citera
2024-04-11, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Om tjejen är en i mängden (vinglas, gillar resor, alldagligt utseende) så är hon inte värd uppmärksamheten. Iaf min gissning.

Okej, men jag passar inte in på något av det du skriver så något annat är det!
Citera
2024-04-11, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Vill man ha förhörsledare då?

Som genom alla tider är lösningen hög status och mycket pengar/goda resurser. Mannen väljer.

Klart man inte vill. I de fall det hänt mig har jag avmatchat rakt av.
Citera
2024-04-11, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Oftast beror det på att hennes profil inte var särskilt intressant efter närmare inspektion. Dvs man svepte höger direkt utan att kolla på övriga bilder och sen när man matchat så ser man på övriga bilder att hon inte var så snygg som man först trodde.

Kan också vara så att man väntar och ser om tjejen skriver först, för om hon gör det är intresset sannolikt högre och det är mer troligt att man får till en träff. Helt enkelt ett sätt att sortera ut de mer intresserade så man slipper slösa tid och energi på en massa uppmärksamhetssökare.

Varför skriver inte du till killar du matchat med?

Varför ska jag skriva till en kille för? När jag är fullt medveten om att killar skriver först och direkt när de tycker en tjej är intressant. Jakten ligger i mannens natur, kvinnan ska vara passiv i början och låta killen visa intresse först.

Ser väldigt bra ut, dricker inget vin, är seriös och vill bilda familj, har katt och hund och älskar naturen, yoga, promenader och matlagning/baka.

Men min profil kanske är tråkig. Har ingen text. Fyllde bara i de där frågorna som Tinder ställer under ”mer om mig” och ”intressen” osv.
Citera
2024-04-11, 10:33
Medlem
Citat:
En fråga till er killar.

Varför ska det alltid vara killen som skriver först?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in