2024-04-09, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Bara för att du aldrig fått blickar av tjejer i ditt liv betyder inte det att andra inte kan få det.

Även på jobbet har det blivit en del blickar på sistone. Tinder har ju ännu inte kommit på ett sätt att shadowbanna folk IRL så man får satsa på det istället. Raderat appen sedan ett tag tillbaka. Lätt att man blir bekväm när Tinder genererar träffar som det gjorde förr så på så sätt är det väl en blessing in disguise att appen inte fungerar längre.

Men du... Om du är så snygg och ändå inte hittar nån tjej, vad är det då för annat fel på dig?

Att gå runt och inbilla sig att man "får blickar" är ju lätt. Men om det nu är som du tror, varför blir det aldrig nåt då? Du låter som en incel.
Citera
2024-04-09, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Men du... Om du är så snygg och ändå inte hittar nån tjej, vad är det då för annat fel på dig?

Att gå runt och inbilla sig att man "får blickar" är ju lätt. Men om det nu är som du tror, varför blir det aldrig nåt då? Du låter som en incel.

Felet är väl att jag inte varit särskilt aktiv och inte gått fram till någon på länge utan bara suttit på Tinder, en app som sedan ca 18 månader tillbaka är trasig.

Jag har fått många blickar genom åren, och fått bekräftat flera gånger vad dessa blickar betyder då de senare kontaktat mig på t ex krogen eller via gemensamma bekanta. Så jag känner igen sådana blickar när jag ser dem. Det lär man sig att att göra när man är tillräckligt snygg för att få dem regelbundet.

Citat:
Ja nu är inte jag särskilt snygg så jag vet inte.

Precis.

Sen är ju inte utseendet allt. Man kan vara hur snygg som helst men om man sedan på dejten är väldigt passiv som jag har en tendens att vara så tolkar de ofta det som att man är ointresserad och tappar därmed själva intresset.

Jag fick också mycket matchningar på Tinder fram till för ungefär 18 månader sen när det plötstligt tog tvärstopp. Så det är ju ett kvitto på att jag åtminstone var snygg fram tills dess, innan jag sedan över en natt tydligen blev ful, som begåvningsreserven härinne teoritiserar. Trots samma bilder och profil som innan etc
Citera
2024-04-09, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Jag har sett manliga Tinderprofiler och det räcker väl för att kunna dra en viss slutsats.
Likväl som du sitter och killgissar att du är shadowbannad FASTÄN du då fick matchningar, hur nu det går ihop. Sist matchade du med någon som bodde 10 mil bort nu är det på andra sidan jorden. Vet inte heller här hur mycket som är sant och bara är ditt vanliga gnäll och fantasier om hur Tinder är emot dig.

Nej precis, du vet inte mycket. Ändå uttalar du dig tvärsäkert om allt. Mer eller mindre definitionen på killgissa. Jag gillar egentligen inte det begreppet men använder det här för det passar in så bra på dig.

Citat:
Det troliga är att du helt saknar självinsikt men självklart är ju du en sån galen hunk och det är Tinder som är dum mot dig
Din uppenbart rubbade personlighet kommer märkas och jag tror det även märks i din profil som gissningsvis är sjukt cringe.
En normal användare av appen behöver inte röja alla spår, du har väl suttit där och försökt manipulera appen samt gjort fejkprofiler. Skyll dig själv isåfall om du inte kan bete dig.

Ja, jag måste ha "dålig självinsikt" och en profil som är "sjukt cringe", det var väl därför jag fram till för mindre än 2 år sen, MED SAMMA PROFIL, fick många högkvalitativa matchningar och var på över 100 dejter via appen...

Tips: Tänk efter innan du skriver så slipper du (förhoppningsvis) framstå som en idiot

Citat:
Tycker absolut att du ska gå runt och tro du blir ögonknullad av tjejer. Funkar nog tills du öppnar munnen om inte annat

Ännu en ful som är avundsjuk märker jag. Är man snygg som jag får man rätt mycket blickar, komplimanger, tjejer som tar kontakt på krogen, via gemensamma bekanta, osv och därmed bekräftar att blickarna var just av ögonknullande natur. Inte så svårt att skilja en sådan blick från andra typer av blickar. Men jag förstår att sådant är främmande för sådana som dig...
Citera
2024-04-09, 20:21
Medlem
Citat:
Skriver man sånt till folk och blir rapporterad borde det vara direkt ban. Det var ju någon här som skrev copy/paste-inlägg till 10 st matchningar och blev bannad på riktigt.

Hur och varför man skulle bli shadowbannad låter jag vara osagt då allt känns som spekulationer. Kan tänka mig att fenomenet utreds friskt i incel-grupper på nätet
Den röda tråden är iaf att det ALLTID är fel på Tinder eller kvinnorna!

Och det är absolut mycket möjligt appen var bättre förr men jag har själv använt den då den enligt info här varit som sämst och ändå har den fungerat dugligt.

Jaså det borde vara direkt ban på det tycker fröken lättkränkt

Som sagt, det där var faktiskt rätt effektiva strategier när det begav sig. Inte för att jag använde dem särskilt ofta men provade några gånger på kul och med rätt goda resultat. Men det är klart, man lär nog vara över en viss utseendenivå för att ha en chans att komma undan med något sådnt så det är knappast något för alla.
Citera
2024-04-09, 20:23
Medlem
Citat:
Felet är väl att jag inte varit särskilt aktiv och inte gått fram till någon på länge utan bara suttit på Tinder, en app som sedan ca 18 månader tillbaka är trasig.

Jag har fått många blickar genom åren, och fått bekräftat flera gånger vad dessa blickar betyder då de senare kontaktat mig på t ex krogen eller via gemensamma bekanta. Så jag känner igen sådana blickar när jag ser dem. Det lär man sig att att göra när man är tillräckligt snygg för att få dem regelbundet.

Precis.

Sen är ju inte utseendet allt. Man kan vara hur snygg som helst men om man sedan på dejten är väldigt passiv som jag har en tendens att vara så tolkar de ofta det som att man är ointresserad och tappar därmed själva intresset.

Jag fick också mycket matchningar på Tinder fram till för ungefär 18 månader sen när det plötstligt tog tvärstopp. Så det är ju ett kvitto på att jag åtminstone var snygg fram tills dess, innan jag sedan över en natt tydligen blev ful, som begåvningsreserven härinne teoritiserar. Trots samma bilder och profil som innan etc

Jag har två barn och ett förhållande på 20+ år (som skitit sig nu iofs). Jag behöver inte jaga. Jag har mitt på det torra. Vet inte om jag någonsin vill ha ett förhållande igen. Just nu absolut inte. Kanske om några år.

Varför använder du ens Tinder då om alla "ögonknullar" dig och söker kontakt IRL? Låter extremt märkligt. Är du säker på att du inte är delusional som de säger i engelskspråkiga länder?
Citera
2024-04-09, 20:36
Medlem
Citat:
Jag har två barn och ett förhållande på 20+ år (som skitit sig nu iofs). Jag behöver inte jaga. Jag har mitt på det torra. Vet inte om jag någonsin vill ha ett förhållande igen. Just nu absolut inte. Kanske om några år.

Varför använder du ens Tinder då om alla "ögonknullar" dig och söker kontakt IRL? Låter extremt märkligt. Är du säker på att du inte är delusional som de säger i engelskspråkiga länder?

För att Tinder tidigare varit ett effektivt sätt att få dejter. Men jag använder det inte längre. Tog bort appen för ett tag sedan. Att tjejer söker kontakt sker ju inte hela tiden. De flesta tjejer är för blyga för det. Men det sker några gånger per år (vilket garanterat är mer än de allra flesta män får under en livstid), trots att jag i stort sett aldrig är på krogen och liknande. Så även om jag blir "ögonknullad" ibland måste jag som man göra jobbet och göra något av situationen i 99% av fallen, om det ska bli något. Men där kommer väl min blyghet in. Man är inte alltid så bekväm med det bara för att man fått blicken.

Och jadu, om jag vore delusional så skulle det nog inte ske att tjejer tagit kontakt med mig pga mitt utseende och gett mig komplimanger.
Citera
2024-04-09, 20:59
Medlem
LaCucarachas avatar
…orkar inte ens slänga käft med lågbegåvade.

Tinder fungerar om man är normalt funtad, sämre om man är idiot helt enkelt.
Senast redigerad av LaCucaracha 2024-04-09 kl. 21:15.
Citera
2024-04-09, 21:42
Medlem
Citat:
…orkar inte ens slänga käft med lågbegåvade.

Tinder fungerar om man är normalt funtad, sämre om man är idiot helt enkelt.

Tack för din insiktsfulla analys

Förstår att det blev för jobbigt för dig nu. Blir rätt hög fallhöjd när man som du är självgodheten personifierad.

Och jag tror tyvärr att Tinder är lite mer komplicerat än vad du vill göra gällande. Eller var det så att jag var normalt funtad fram till för 18 månader sedan när Tinder plötsligt slutade fungera?

Citera
2024-04-09, 21:53
Medlem
Booiis avatar
Okej, VARFÖR får jag så många likes från transkvinnor?! Visserligen av vanliga tjejer också men varför så sjuukt mycket från transkvinnor?
Citera
2024-04-09, 21:56
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Sett siffror är väl drygt 60% män och 40% kvinnor på Tinder. Stor del av kvinnor 40+ går bort för många män trots att dom själva är i samma ålder eller bara är drygt 5år äldre för dom ska minsann bara få yngre tjejer för det är dom "värda"

Därmed ska alla män i alla åldrar dela på kvinnor mellan 18-35år och lägg därtill att män är i en stor majoritet på Tinder också. Ingenting av det här går ihop.
Tyder på lite dålig självkännedom hos Tinder-männen som är 35+.
Sagt av en man 35++, utan Tinder.
Citera
2024-04-09, 22:05
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Tack för din insiktsfulla analys

Förstår att det blev för jobbigt för dig nu. Blir rätt hög fallhöjd när man som du är självgodheten personifierad.

Och jag tror tyvärr att Tinder är lite mer komplicerat än vad du vill göra gällande. Eller var det så att jag var normalt funtad fram till för 18 månader sedan när Tinder plötsligt slutade fungera?

Jobbigt? Nä knappast, mer tradigt att skriva med verklighetsfrånvända. Det ger liksom ingenting i längden.
Men bra att du har lämnat appen så mår nog alla inblandade bättre.
Citera
2024-04-09, 23:29
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
ja jag är tjej. På vilket sätt har tjejer lätt på Tinder? jag syftar på dejtandet

Alla tjejer jag dejtat har har massor med matchningar. Absolut ingen hade få matchingar. De fullständigt haglade in matchningar från höger och vänster. Även för de få psyktjejerna jag träffade och de mindre snygga.

Problemet med Tinder är att tjejer där får så mycket bekräftelse att de sätter orimliga krav. Sättet de uppträder på och så vidare man känner av det. Alla är olika men börjar de göra jobbintervjuer vänder jag direkt. Eller så har de anklagat en för att vara en player.

Har dejtat i många år av och till när man inte var i någon relation. Klimatet har blivit hårdare så det är inte endast Tinders förtjänst utan i allmänhet. Har man Tinder ska man inte ta Tinder så seriöst.

Men det finns bra tjejer där ute men de är väldigt få.
Senast redigerad av Klappasäften 2024-04-09 kl. 23:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in