2024-04-11, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Tyckte det var lite roligt men samtidigt lite taskigt av Patrik att säga som han gjorde. Det är inte första gången Patrik har berättat om Saras fascination för udda saker. I en annan pod berättar Patrik att Sara kan allt om grävmaskiner trots att hon aldrig kört en sådan.

Kan bara hålla med. Uppskattar inte själv såna där taskiga kommentarer som antagligen ska vara lite "roliga". Patrik är en klassisk översittare. Mycket kan kan sägas och tyckas om Sara och speciellt då om hennes roll i och kring Dumpen men hon är ju nånstans ändå en människa som förtjänar grundläggande respekt, precis som gäddorna. Men samtigt när man som hon sticker ut hakan och mera därtill får man räkna med att det kommer storma om både ämnet och hon som person och hennes tidigare förehavanden, precis som flertalet av gäddorna.

Men det känns ändå inte helt OK med såna kommentarer offentligt från Patrik, de två borde väl ändå stödja varandra i vått och torrt.
Senast redigerad av -Klarafina- 2024-04-11 kl. 08:13.
Citera
2024-04-11, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Klarafina-
Kan bara hålla med. Uppskattar inte själv såna där taskiga kommentarer som antagligen ska vara lite "roliga". Patrik är en klassisk översittare. Mycket kan kan sägas och tyckas om Sara och speciellt då om hennes roll i och kring Dumpen men hon är ju nånstans ändå en människa som förtjänar grundläggande respekt, precis som gäddorna. Men samtigt när man som hon sticker ut hakan och mera därtill får man räkna med att det kommer storma om både ämnet och hon som person och hennes tidigare förehavanden, precis som flertalet av gäddorna.

Men det känns ändå inte helt OK med såna kommentarer offentligt från Patrik, de två borde väl ändå stödja varandra i vått och torrt.
Har funderat själv på det om Patrik är en översittare eller det är okunskap om hur man beter sig med andra personer. Det var likadant i Mästarnas mästare. Där var Patrik otroligt dryg och nästintill odräglig mot sina kollegor.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/8w5wAE/jag-malas-ut-som-en-mobbare-och-riksfyllo
Senast redigerad av Berraperra1975 2024-04-11 kl. 08:18.
Citera
2024-04-11, 08:37
Bannlyst
Så Sara började jobba som modell när hon var 14, börja använda amfetamin och ligga runt i destruktivt beteende.
Sen flyta hon utomlands, började med heroin och blev hora.
Gifte sig med en alkisgubbe och gick ner sig ordentligt.
Varit fri från knark sen 2018.
Varit med om så hemska saker hon inte ens vill prata om.
Inte undra på att hon vara så känslokall inför hänga ut folk som tar livet av sig efter levt så hårt liv.
4 personer har tagit livet av sig efter blivit uthängda på dumpen.
Att bli uthängd på dumpen är värre än fängelse.

Källa: Lamottes podd.
Citera
2024-04-11, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibulaa
Så Sara började jobba som modell när hon var 14, börja använda amfetamin och ligga runt i destruktivt beteende.
Sen flyta hon utomlands, började med heroin och blev hora.
Gifte sig med en alkisgubbe och gick ner sig ordentligt.
Varit fri från knark sen 2018.
Varit med om så hemska saker hon inte ens vill prata om.
Inte undra på att hon vara så känslokall inför hänga ut folk som tar livet av sig efter levt så hårt liv.
4 personer har tagit livet av sig efter blivit uthängda på dumpen.
Att bli uthängd på dumpen är värre än fängelse.

Källa: Lamottes podd.
Speciellt som du efter en publicering på Dumpen även går att hitta på Instagram, Youtube, X, TikTok, Facebook och många andra ställen. Att du skulle kunna leva anonymt efter en publicering på Dumpen det existerar inte.
Citera
2024-04-11, 09:27
Medlem
Citat:
Speciellt som du efter en publicering på Dumpen även går att hitta på Instagram, Youtube, X, TikTok, Facebook och många andra ställen. Att du skulle kunna leva anonymt efter en publicering på Dumpen det existerar inte.
Det är dagens informationssamhälle. Inte unikt för dumpen att publicerade nyheter sprids "viralt".
Fördelen för gäddorna är kanske mängden i dagsläget? Över 400 ansikten att lägga på minnet i en aldrig sinande ström av informationsflöden. Gäddans närområde lär inte glömma. Ej heller närstående osv. Men att gemene man lätt pekar ut alla 400 på gatan i någon lite större stad vet i tusan?
Citera
2024-04-11, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Det är dagens informationssamhälle. Inte unikt för dumpen att publicerade nyheter sprids "viralt".
Fördelen för gäddorna är kanske mängden i dagsläget? Över 400 ansikten att lägga på minnet i en aldrig sinande ström av informationsflöden. Gäddans närområde lär inte glömma. Ej heller närstående osv. Men att gemene man lätt pekar ut alla 400 på gatan i någon lite större stad vet i tusan?
Men om en gädda arbetar på en arbetsplats med 50 anställda. Då är det garanterat någon som sett gäddan på nätet och sen är bollen i rullning.
Citera
2024-04-11, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Dumpens Youtube kanal. Gå in på Youtube och sök dumpen.

Jag kollade på "brottarbröder". Varje gång Sara uttalar sig om sådant hon inte vet, överdriver eller kommer med halvsanningar , så ser man tydligt minspelet. Omaskerade grimaser tics och ryckningar.
Hon är rakt igenom en riktigt obehaglig människa, värre än jag faktiskt hade föreställt mig
Citera
2024-04-11, 09:37
Medlem
Citat:
Men om en gädda arbetar på en arbetsplats med 50 anställda. Då är det garanterat någon som sett gäddan på nätet och sen är bollen i rullning.
Oh ja, den risken är överhängande. Hade dock varit väldigt intressant att veta om gäddor fått konsekvenser på typ nya arbetsplatser... alla 400 kan väl inte skrapa runt som soc fall? En ny arbetsgivare som anställt har ju svårt att hävda några grunder för avslut av anställning så länge gäddan skött sig?
Citera
2024-04-11, 09:41
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Jag kollade på "brottarbröder". Varje gång Sara uttalar sig om sådant hon inte vet, överdriver eller kommer med halvsanningar , så ser man tydligt minspelet. Omaskerade grimaser tics och ryckningar.
Hon är rakt igenom en riktigt obehaglig människa, värre än jag faktiskt hade föreställt mig
Jag kan bara hålla med dig, Sara kan och vet Allt.
Citera
2024-04-11, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Oh ja, den risken är överhängande. Hade dock varit väldigt intressant att veta om gäddor fått konsekvenser på typ nya arbetsplatser... alla 400 kan väl inte skrapa runt som soc fall? En ny arbetsgivare som anställt har ju svårt att hävda några grunder för avslut av anställning så länge gäddan skött sig?
Just den biten om arbete och hur det har gått för gäddan finns det väldigt lite information och dessutom är det svårt att få fram. Att många fått sluta vet vi men hur det gått sedan det är frågan.
Citera
2024-04-11, 09:43
Medlem
Citat:

Jag tror inte ens det. Det är färre än folk tror som tittar på dumpen. Jag började följa när jag såg Patriks usla och förljugna framträdande i "Min sanning" . I min bekantskapskrets är det bara jag som då och då tittar. När det gäller grannar förutsätter ju det att de är frekventa besökare av dumpen.
Alldeles oavsett fyller uthängning ingen annan funktion än förnedringsunderhållning och skådespel för "folket"!
Citera
2024-04-11, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Jag tror inte ens det. Det är färre än folk tror som tittar på dumpen. Jag började följa när jag såg Patriks usla och förljugna framträdande i "Min sanning" . I min bekantskapskrets är det bara jag som då och då tittar. När det gäller grannar förutsätter ju det att de är frekventa besökare av dumpen.
Alldeles oavsett fyller uthängning ingen annan funktion än förnedringsunderhållning och skådespel för "folket"!
Vore intressant att få fram korrekt information hur stor spridning Dumpen har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in