2024-04-11, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Therak900
är det inte intressant att dom säljer?
Om dom tror att btc kommer nå 100k i år som många andra gör så var det väl dumt dom sålde flera tusen btc vid 40-60k?

.

En spot ETF säljer ju andelar då folk säljer fonden. Att folk säljer Greyscale är inte konstigt då deras avgift är 1.5 procent medan mer väletablerade fondförvaltare som BlackRock och Fidelity tar en förvaltningsavgift på 0.25 procent. En stor del av utflödet beror väl då på att folk inte är dumma i huvudet och vill ge bort pengar för ingenting. De säljer Greyscale och köper en annan ETF med betydligt lägre förvaltningsavgift.
Citera
2024-04-11, 07:43
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R4D4
En spot ETF säljer ju andelar då folk säljer fonden. Att folk säljer Greyscale är inte konstigt då deras avgift är 1.5 procent medan mer väletablerade fondförvaltare som BlackRock och Fidelity tar en förvaltningsavgift på 0.25 procent. En stor del av utflödet beror väl då på att folk inte är dumma i huvudet och vill ge bort pengar för ingenting. De säljer Greyscale och köper en annan ETF med betydligt lägre förvaltningsavgift.
Precis.
Det är bara en tidsfråga innan Grayscale säger att det går vara nog, och sänker sina avgifter till att bli mer konkurrenskraftiga. Just nu tjänar dom för mycket pengar att det ännu inte är värt det.
Citera
2024-04-11, 18:38
Avslutad
Det verkar som att vi slår i taket här. Många säger att bitcoin kan bli värt flera miljoner

Men mekanismen verkar vara att när priset stiger bildas det etf och derivat. Så pengarna läggs på bredden istället för att skjuta kursen uppåt. Det kan bildas etf som köper etf som köper derivat som köper bitcoin. Det blir oerhört brett.
Citera
2024-04-11, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Det verkar som att vi slår i taket här. Många säger att bitcoin kan bli värt flera miljoner

Men mekanismen verkar vara att när priset stiger bildas det etf och derivat. Så pengarna läggs på bredden istället för att skjuta kursen uppåt. Det kan bildas etf som köper etf som köper derivat som köper bitcoin. Det blir oerhört brett.

Hur menar du att dessa ETF:er kan köpa derivat? Det är ju fråga om spot-ETF:er. Ett par av dem har till och med redovisat sina UTXO.

Vissa certifikat misstänker jag dock är rena derivat.

Nuvarande tak tror jag emellertid har föga med någon breddning att göra, utan det är helt enkelt säljtrycket från inte minst Grayscale som har varit för högt. Tekniskt behöver vi även bryta ut ur den stigande triangel-struktur som har bildats. Det borde inte dröja så mycket längre, då det börjar bli trångt mellan den nedre sidan och den övre sidan i triangeln.
Citera
2024-04-11, 20:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Hur menar du att dessa ETF:er kan köpa derivat? Det är ju fråga om spot-ETF:er. Ett par av dem har till och med redovisat sina UTXO.

Vissa certifikat misstänker jag dock är rena derivat.

Nuvarande tak tror jag emellertid har föga med någon breddning att göra, utan det är helt enkelt säljtrycket från inte minst Grayscale som har varit för högt. Tekniskt behöver vi även bryta ut ur den stigande triangel-struktur som har bildats. Det borde inte dröja så mycket längre, då det börjar bli trångt mellan den nedre sidan och den övre sidan i triangeln.

Om vi kallar det derivat eller annat, poängen är att jag tror det kommer produkter som hanterar att bitcoin aldrig blir extremt dyr, det kan vara sidovalutor osv.

Triangeln är intressant men jag har läst att det kan bli ett break ner vid en sådan triangel också.
Citera
2024-04-11, 20:33
Medlem
Citat:
Om vi kallar det derivat eller annat, poängen är att jag tror det kommer produkter som hanterar att bitcoin aldrig blir extremt dyr, det kan vara sidovalutor osv.

Triangeln är intressant men jag har läst att det kan bli ett break ner vid en sådan triangel också.

Absolut, men statistiskt bryter den oftare ut uppåt i den gällande trendriktningen.

Det är historiskt ett vanligt återkommande mönster i bitcoins hausseperioder.
Citera
2024-04-11, 21:11
Medlem
Citat:

Intressant, förklara gärna vad en sidecoin är.
Citera
2024-04-11, 21:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jeo.
Intressant, förklara gärna vad en sidecoin är.

Vad det är vet vet vi inte än. Det är sådana saker som kan dyka upp, när bitcoin närmar sig enorma nivåer.

Kom ihåg att vi inte visste om bitcoin för 15 år sen
Citera
2024-04-11, 22:43
Avslutad
Ryktas att Hong Kong kommer att godkänna spot BTC ETF'er nästa vecka, precis innan halveringen. Bullish är bara förnamnet.

Samtidigt tror en del plebejer att vi ska ner. Tillåt mig att småle.
Citera
2024-04-11, 23:01
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Ryktas att Hong Kong kommer att godkänna spot BTC ETF'er nästa vecka, precis innan halveringen. Bullish är bara förnamnet.

Samtidigt tror en del plebejer att vi ska ner. Tillåt mig att småle.
Inte bara Hong Kong...
Citat:
🇭🇰- Hong Kong approving Bitcoin ETFs
🇰🇷- South Korea will approve Bitcoin ETFs
🇨🇳- Chinese fund managers launching Bitcoin ETFs
Citera
2024-04-12, 15:50
Avslutad
Ryktena går för fullt nu. Idag tänkte jag köpa in mig rejält när kursen steg och steg till höga 766 000 kr!

Men som tur var kollade jag btc mot usd… där gick det nedåt

Jag var gjort det här misstaget tidigare, så tänk på att kolla mot olika valutor innan köp och sälj
Citera
2024-04-12, 20:13
Medlem
Chili-cheese19krs avatar
Vad händer? Vi är på väg ned igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in