2024-04-10, 21:12
Medlem
jesussugers avatar
Inte ett öre ska gå till Ukraina
Tyvärr så skickar vi ju ett x antal miljader redan
2024-04-10, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asfaltskalops
Vad menar du? Är det inte viktigt att Ryssland inte lyckats invadera Ukraina?
Ukraina slåss för hela Europa.
Ukraina slåss väl för helvete inte för hela europa!
Ukraina slåss för att få ett nytt land utan att betala för det! Låt Putin få tag på Zelensky och korsfästa honom på röda torget. Detta krig är inte vårt krig! Låt dem lösa detta själva!
2024-04-10, 21:54
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintinikongo
Ännu en tråd skapad av och för putin-onanister.
Självklart skall vi stödja Ukraina med allt vi kan.
^This. Så länge de dödar ryssar så gör de sig förtjänta av alla pengar och vapen vi överhuvudtaget kan ge dem. Slava Ukraini!
2024-04-10, 22:09
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Ukraina slåss för hela Europa

Tror du på det själv eller?

Jupp! Putler är Europas främsta fiende, han vill förstöra allt som är bra och fint i Europa och tycker att han personligen ska ha rätt att diktera våra inrikes- och utrikespolitiska beslut.

Så givetvis är det bättre ju mer Ukraina förnedrar ryssarna, och ju mer ryssarna blöder!

En död ryss kan inte våldta Gotländska män, kvinnor och barn.
2024-04-10, 22:10
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Peter Kadhammars och Flashbacks boomergubbars skräck bygger på NATO-propagandan om att ifall Putin vinner i Ukraina så kommer han att rulla vidare in i Europa och snart nog ligger ryska flottan utanför Stockholm och då blir det Svenne Boomerfjant och hans söner som måste dra på sig grönkläderna och det vill man inte. Bättre då att köpa sig fria genom att ösa pengar över ukrainarna som ju ändå är en bunt reservryssar, och så kan dom dö istället för Svenne Boomerfjant eller någon han känner. Det handlar om ren cynisk egoism från dessa kretiner som svalt propagandan med hull och hår. Och nu när de ukrainska ansträngningarna och de svenska stridsvagnarna inte verkar räcka till så är det full panik i radhusen.

MÖP-gubbarna triggar och tröstar varandra med ”information” om ryska materialförluster, om hur berusade och homosexuella ”RyZZmOnGoLeRnA” är och hur utestängda ur den liberala västvärmen landet är. Det är ett enda stort grupprunk där den gemensamma nämnaren är ångest och skräck som varje dag späds på via det nyhetsknarkande som den här generationen vanligen ägnar sig åt. Ifrågasättande är inte populärt. Det räcker att man rycker på axlarna och inte delar deras dödsångest för att etiketter som ”vatnik” och ”rysstroll” ska kastas omkring.

Jag var själv länge ointresserad av konflikten på samma sätt som jag fortfarande är ointresserad av Israel/Palestina men jag har svängt en aning gällande Ukraina senaste halvåret. Jag har gått från att vara neutral till att hoppas att ryssarna krossar Ukraina, enbart för att njuta av den skriande dödsångesten hos svenska äldre män som vaggar av och an i duschen med radionyheterna på. Det skulle roa mig oerhört att höra ångestgråten och hulkandet eka genom radhusgatorna i landet. Det skulle roa mig att läsa Flashbackinläggen från gubbarna om att det är lika bra att ta livet av sig innan ryssen invaderar. Jag skulle skrattat högt och slagit mig på knäna om Rapport inleder sin kvällssändning med bilder på den ryska flaggan vajande över Kiev. Förstå ångesten hos 60-årige Kjell-Åke som skrivit 800 Facebookuppdateringar om att ryska armén är en samling homofiler i WW2-lastbilar som kommer fulla till slagfältet.
Helt korrekt analys.
En halv miljon människor har förlorat livet och livrädda/hjärntvättade gubbar har inga problem att offra fler Ukrainares blod till Voldemort Zelenskys korrupta penningtvättsfirma. Sverige hade kunnat ha en ledande roll i fredsförhandlingar mellan parterna i konflikten då vi var "neutrala" i över 200 år och utgjorde inget hot gentemot någon men valde istället att ställa oss på sidan som provocerat fram hela konflikten dvs den korrupta USA-ledda krigsmaskinen NATO.
2024-04-10, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av real2one
Ryssland vill inte och kommer inte ta hela Ukraina
Du menar att de har ändrat sig nu, efter att de inledande dagarna ha satsat allt på att ta Kiev? Vad fick dem att ändra sig ich varför tror du att de ändrat sig för gott?
2024-04-10, 22:22
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Jupp! Putler är Europas främsta fiende, han vill förstöra allt som är bra och fint i Europa och tycker att han personligen ska ha rätt att diktera våra inrikes- och utrikespolitiska beslut.

Så givetvis är det bättre ju mer Ukraina förnedrar ryssarna, och ju mer ryssarna blöder!

En död ryss kan inte våldta Gotländska män, kvinnor och barn.

Varför tror du att Putin vill förstöra Europa? Har han sagt det?
2024-04-10, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Helt korrekt analys.
En halv miljon människor har förlorat livet och livrädda/hjärntvättade gubbar har inga problem att offra fler Ukrainares blod till Voldemort Zelenskys korrupta penningtvättsfirma. Sverige hade kunnat ha en ledande roll i fredsförhandlingar mellan parterna i konflikten då vi var "neutrala" i över 200 år och utgjorde inget hot gentemot någon men valde istället att ställa oss på sidan som provocerat fram hela konflikten dvs den korrupta USA-ledda krigsmaskinen NATO.
Fredsförhandlingar mellan vilka två parter? En fredsförhandling är tyvärr meningslös eftersom ena parten har visat sig vara opålitlig. Ett löfte från Stalin betyder ingenting alls.
2024-04-10, 22:24
Medlem
Citat:
Sade Stalin att han ville förstöra Europa?
2024-04-10, 22:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Solvesborgaren
Väl rutet. Kalle och skygglappekompisarna kommer tids nog inse detta även de. I nuvarande stund tror dessa godhetsknarkare att vi gör skillnad. Faktum är att vad vi än gör så är det en fis i rymden. Som sagt, en dag kommer även de att inse.

Tvivlar. Dom är inte helt brighta.

Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Peter Kadhammars och Flashbacks boomergubbars skräck bygger på NATO-propagandan om att ifall Putin vinner i Ukraina så kommer han att rulla vidare in i Europa och snart nog ligger ryska flottan utanför Stockholm och då blir det Svenne Boomerfjant och hans söner som måste dra på sig grönkläderna och det vill man inte. Bättre då att köpa sig fria genom att ösa pengar över ukrainarna som ju ändå är en bunt reservryssar, och så kan dom dö istället för Svenne Boomerfjant eller någon han känner. Det handlar om ren cynisk egoism från dessa kretiner som svalt propagandan med hull och hår. Och nu när de ukrainska ansträngningarna och de svenska stridsvagnarna inte verkar räcka till så är det full panik i radhusen.

MÖP-gubbarna triggar och tröstar varandra med ”information” om ryska materialförluster, om hur berusade och homosexuella ”RyZZmOnGoLeRnA” är och hur utestängda ur den liberala västvärmen landet är. Det är ett enda stort grupprunk där den gemensamma nämnaren är ångest och skräck som varje dag späds på via det nyhetsknarkande som den här generationen vanligen ägnar sig åt. Ifrågasättande är inte populärt. Det räcker att man rycker på axlarna och inte delar deras dödsångest för att etiketter som ”vatnik” och ”rysstroll” ska kastas omkring.

Jag var själv länge ointresserad av konflikten på samma sätt som jag fortfarande är ointresserad av Israel/Palestina men jag har svängt en aning gällande Ukraina senaste halvåret. Jag har gått från att vara neutral till att hoppas att ryssarna krossar Ukraina, enbart för att njuta av den skriande dödsångesten hos svenska äldre män som vaggar av och an i duschen med radionyheterna på. Det skulle roa mig oerhört att höra ångestgråten och hulkandet eka genom radhusgatorna i landet. Det skulle roa mig att läsa Flashbackinläggen från gubbarna om att det är lika bra att ta livet av sig innan ryssen invaderar. Jag skulle skrattat högt och slagit mig på knäna om Rapport inleder sin kvällssändning med bilder på den ryska flaggan vajande över Kiev. Förstå ångesten hos 60-årige Kjell-Åke som skrivit 800 Facebookuppdateringar om att ryska armén är en samling homofiler i WW2-lastbilar som kommer fulla till slagfältet.

Underbart inlägg, precis så har jag känt hela tiden men har inte orkat sätta det på pränt lika perfekt som du.
2024-04-10, 22:29
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:

Tja, hen har inlett ett barbariskt erövringskrig mot ett suveränt europeiskt land. Hen hotar Europa med atomkrig två gånger i veckan, hen har hotat Sverige och Finland med repressalier eftersom vi gick med i NATO och hens fula krigsflygplan gör provokativa intrång på Svenskt luftrum i parti och minut. Dessutom har man en hel hög med äckliga och fula ryska "diplomater" som ockuperar ett Svenskt hus i Stockholm (och förmodligen så ägnar de sig åt traditionellt ryskt beteende i huset; detvillsäga att de sitter och bajsar mitt i rummen och kletar bajs på väggarna! Blä! ).
2024-04-10, 22:43
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Har Stalin förstört Europa?

Ukraina är inte Europa, sluta upprepa SVTs påhitt.

Vad Putin gör är att säga "låt kriget i Ukraina vara ifred, så kommer ni inte att bli involverade". Vet inte hur du tolkar det till "jag tänker förstöra Europa".

Ukraina vill höra till Europa, putler vill inte att Ukraina ska höra till Europa... jag tycker vi ska lyssna mer på Ukraina i det här fallet!

Jomenvisst, dubbelplusbra kamrat! Det går alltid jättebra när man låter kortväxta diktatorer med storhetsvansinne få som de vill! Precis som att det hade varit fred och frihet under hela 40-talet om man bara låtit Hitler få allting han pekat på...

Du är dummare än det urspårade tåget på malmbanan!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in