2024-04-10, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solvesborgaren
Intressant logik. Ungefär samma tes Dumpen-pöbeln kör med när man kritiserar Dumpens angreppsätt. Man är förövare och gärningsman bara för att man tar upp relevant och befogad kritik.

Den här krönikan är inte värdig en seriös journalist för fem öre. En journalist som jobbar på Aftonbladet, eller dylik media ska inte sitta och be folk om vädjan i den här desperationen. Det är ovärdigt så det skriker om det. Att fler inte reagerar är rätt anmärkningsvärt men det kastar också ljus på hur illa funtade folk blivit efter hat-kampanjerna man kör mot ryssarna. Nu ska svensken överge eget hus och hem för att sponsra Ukraina till max heter det. Helt sjukt hur hjärntvättade folk blivit dessa dar.
Om vädjan? Islamist eller sitter du med översättningsprogram?
2024-04-10, 19:24
Medlem
Ju mer vi betalar desto mer förlängs konflikten och unga pojkar tvingas ut i krig för att sprängas i bitar av någon jävla drönare, både ukrainare och ryssar. Man ska inte tycka så mycket egentligen om man själv inte är beredd att strida. Går ju bra för Kardhammar att skriva sittandes på sin feta röv i sitt elfenbenstorn
Senast redigerad av Memekrig 2024-04-10 kl. 19:26.
2024-04-10, 19:44
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Dina argument bygger på att det inte skadar oss om Ryssland tar hela Ukraina.
Hur har du kommit fram till det?
Fast det gör ju inte det. Det är totalt ovidkommande för Sverige och svenskarna om Putin gör en parkeringsplats av hela Ukraina. De enda svenskar som möjligen påverkas negativt är de boomergubbar som sysslar med hustruimport från landet eller åker dit för att köpa horor. De kommer att drabbas eftersom de får åka till Rumänien och Bulgarien istället. I övrigt har Sverige verkligen noll med Ukraina att göra.

Du verkar tycka att det som är bra för Ryssland automatiskt är dåligt för Sverige, som om världen vore ett nollsummespel. Så är inte fallet. Det är en idiotisk idé som bygger på propaganda vars syfte är att få in oss i NATO.

Bäst vore om det blev fred. Dagens gränser är helt okej, det är verkligen skitsamma för hela världen om Krim och ett par skitoblaster till är ryska eller ukrainska. Det viktigaste är att en generation unga män slutar döda varandra. Tycker du inte? Eller är några streck på en karta viktiga för dig än en hel generation ungdomars liv?
Senast redigerad av Galejan 2024-04-10 kl. 19:47.
2024-04-10, 19:46
Medlem
TVBIEs avatar
Citat:
Hur har du koll på hans historia?

Citat:
I Scoop berättar Aftonbladets reporter och kolumnist Peter Kadhammar:

– Att jag och så många andra ungdomar drogs med i vänsterrörelsen var egentligen inte så konstigt. Det gjorde de flesta förnuftiga unga på den tiden, säger Peter Kadhammar som var medlem i SKP under några år på 1970-talet.
https://www.resume.se/marknadsforing/reklam/da-vanster--nu-mediehojdare/

Jag skiter iofs i att han var medlem i SKP, men det blir ju lite löjligt när han idag skriver sådant här:
Citat:
Vänsterpartiet har en skamlig historia som supporterklubb till den ryska imperialismen. När partiet hette SKP hejade man på när Sovjetunionen i samarbete med Nazityskland invaderade Polen 1939. När partiet hette VPK försvarade man den sovjetiska ockupationen av Tjeckoslovakien 1968 genom att kalla den ”normalisering”. Nu heter partiet Vänsterpartiet och dess riksdagsgrupp ville stoppa att Sverige skickade pansarskott till Ukraina.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/onJOaB/dags-for-ulf-kristersson-och-sverige-att-oka-stodet-till-ukraina-mot-putin

Han gnäller alltså på V:s "skamliga historia" samtidigt som han själv därmed har en "skamlig historia" enligt de kriterier han själv definierat.
2024-04-10, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Om vädjan? Islamist eller sitter du med översättningsprogram?

Bittert att gå i polemik för helt oväsentliga ting när problematiken är så uppenbar så att det inte går att få en tydligare bild. Vad är din agenda? Eller rättare sagt, var skaver det? Har du svårt och tyda bilden?
2024-04-10, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memekrig
Ju mer vi betalar desto mer förlängs konflikten och unga pojkar tvingas ut i krig för att sprängas i bitar av någon jävla drönare, både ukrainare och ryssar. Man ska inte tycka så mycket egentligen om man själv inte är beredd att strida. Går ju bra för Kardhammar att skriva sittandes på sin feta röv i sitt elfenbenstorn

Det är detta som den hjärntvättade lakejen Kalle längre upp (och gelikar till Kalle) inte vill ta och inse. I deras ögon är vi "vatniks" som väljer att inte sticka huvudet längre ner i sanden än vi gjort.

Förrädare som den här journalisten som skrivit dagens artikel borde få sparken. Helst igår.
2024-04-10, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Fast det gör ju inte det. Det är totalt ovidkommande för Sverige och svenskarna om Putin gör en parkeringsplats av hela Ukraina. De enda svenskar som möjligen påverkas negativt är de boomergubbar som sysslar med hustruimport från landet eller åker dit för att köpa horor. De kommer att drabbas eftersom de får åka till Rumänien och Bulgarien istället. I övrigt har Sverige verkligen noll med Ukraina att göra.

Du verkar tycka att det som är bra för Ryssland automatiskt är dåligt för Sverige, som om världen vore ett nollsummespel. Så är inte fallet. Det är en idiotisk idé som bygger på propaganda vars syfte är att få in oss i NATO.

Bäst vore om det blev fred. Dagens gränser är helt okej, det är verkligen skitsamma för hela världen om Krim och ett par skitoblaster till är ryska eller ukrainska. Det viktigaste är att en generation unga män slutar döda varandra. Tycker du inte? Eller är några streck på en karta viktiga för dig än en hel generation ungdomars liv?

Väl rutet. Kalle och skygglappekompisarna kommer tids nog inse detta även de. I nuvarande stund tror dessa godhetsknarkare att vi gör skillnad. Faktum är att vad vi än gör så är det en fis i rymden. Som sagt, en dag kommer även de att inse.
2024-04-10, 20:01
Medlem
Citat:
Väl rutet. Kalle och skygglappekompisarna kommer tids nog inse detta även de. I nuvarande stund tror dessa godhetsknarkare att vi gör skillnad. Faktum är att vad vi än gör så är det en fis i rymden. Som sagt, en dag kommer även de att inse.

Ni lajvar godhetsknarkare men ingen tror att ni vill rädda ukrainska liv. Ingen tror heller att ni är svenskar. Det avslöjar ni direkt. Om ni är islamister eller ryssar får någon annan säga
2024-04-10, 20:14
Medlem
Vad menar du? Är det inte viktigt att Ryssland inte lyckats invadera Ukraina?
Ukraina slåss för hela Europa.

Citat:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/onJOaB/dags-for-ulf-kristersson-och-sverige-att-oka-stodet-till-ukraina-mot-putin

"Vakna Sverige! Nu måste vi rädda fred och frihet"

Ovanstående är enbart ingressen från dagens krönika signerat Peter Kadhammar på Aftonbladet. Vidare citering tror jag inte behöver göras. Ni förstår rätt snabbt vilken väg det barkar åt.

Fick en väldigt illavarslande känsla när jag läste den här artikeln precis. Att det var första april men sedan insåg jag att det gått ett par dagar. Peter Kadhammar släpper all form av värdighet och i ren desperation vädjar han om att det svenska folket ska göra mer än vad de gör idag.

Peter Kadhammar verkar inte bry sig för fem öre över landets rådande skolor som gör sig av med viktig personal, elever runt om i våra skolor i Sverige som inte får det stöd de behöver, eller sjukhus som inte har relevant personal som kan ge de sjuka rättmätig vård (notera; just precis, de äldre som ligger ute i korridorerna då lämplig plats inte finns för de att ligga placerade på). Apropå värdighet på ålderns höst som det heter.

Till Peter Kadhammar och gelikar; Skäms ni inte? Ska lilla pytte-Sverige med alla de problem man har i rådande stund klä av sig näck för Ukraina och göra ännu mer? Vad är det ni begär egentligen? Är ni marionettdockor för den globala staten? Vad är det ni utkräver av oss medborgare egentligen? Skäms ni inte att ni gör en sådan här krönika inför svenska folket? Att ni går ner i desperation och ber oss göra ännu mer? Peter Kadhammar. Jag tror en stor del utav det svenska folket tappade respekt för dig idag!
2024-04-10, 20:25
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Peter Kadhammars och Flashbacks boomergubbars skräck bygger på NATO-propagandan om att ifall Putin vinner i Ukraina så kommer han att rulla vidare in i Europa och snart nog ligger ryska flottan utanför Stockholm och då blir det Svenne Boomerfjant och hans söner som måste dra på sig grönkläderna och det vill man inte. Bättre då att köpa sig fria genom att ösa pengar över ukrainarna som ju ändå är en bunt reservryssar, och så kan dom dö istället för Svenne Boomerfjant eller någon han känner. Det handlar om ren cynisk egoism från dessa kretiner som svalt propagandan med hull och hår. Och nu när de ukrainska ansträngningarna och de svenska stridsvagnarna inte verkar räcka till så är det full panik i radhusen.

MÖP-gubbarna triggar och tröstar varandra med ”information” om ryska materialförluster, om hur berusade och homosexuella ”RyZZmOnGoLeRnA” är och hur utestängda ur den liberala västvärmen landet är. Det är ett enda stort grupprunk där den gemensamma nämnaren är ångest och skräck som varje dag späds på via det nyhetsknarkande som den här generationen vanligen ägnar sig åt. Ifrågasättande är inte populärt. Det räcker att man rycker på axlarna och inte delar deras dödsångest för att etiketter som ”vatnik” och ”rysstroll” ska kastas omkring.

Jag var själv länge ointresserad av konflikten på samma sätt som jag fortfarande är ointresserad av Israel/Palestina men jag har svängt en aning gällande Ukraina senaste halvåret. Jag har gått från att vara neutral till att hoppas att ryssarna krossar Ukraina, enbart för att njuta av den skriande dödsångesten hos svenska äldre män som vaggar av och an i duschen med radionyheterna på. Det skulle roa mig oerhört att höra ångestgråten och hulkandet eka genom radhusgatorna i landet. Det skulle roa mig att läsa Flashbackinläggen från gubbarna om att det är lika bra att ta livet av sig innan ryssen invaderar. Jag skulle skrattat högt och slagit mig på knäna om Rapport inleder sin kvällssändning med bilder på den ryska flaggan vajande över Kiev. Förstå ångesten hos 60-årige Kjell-Åke som skrivit 800 Facebookuppdateringar om att ryska armén är en samling homofiler i WW2-lastbilar som kommer fulla till slagfältet.
2024-04-10, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TVBIE
Rätt festligt att Kadhammar i artikeln ondgör sig över VPKs förflutna med tanke på att han själv är före detta medlem i SKP.

En professionell kappvändare.

Han har bara väldigt låg IQ.
2024-04-10, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Peter Kadhammars och Flashbacks boomergubbars skräck bygger på NATO-propagandan om att ifall Putin vinner i Ukraina så kommer han att rulla vidare in i Europa och snart nog ligger ryska flottan utanför Stockholm och då blir det Svenne Boomerfjant och hans söner som måste dra på sig grönkläderna och det vill man inte. Bättre då att köpa sig fria genom att ösa pengar över ukrainarna som ju ändå är en bunt reservryssar, och så kan dom dö istället för Svenne Boomerfjant eller någon han känner. Det handlar om ren cynisk egoism från dessa kretiner som svalt propagandan med hull och hår. Och nu när de ukrainska ansträngningarna och de svenska stridsvagnarna inte verkar räcka till så är det full panik i radhusen.

MÖP-gubbarna triggar och tröstar varandra med ”information” om ryska materialförluster, om hur berusade och homosexuella ”RyZZmOnGoLeRnA” är och hur utestängda ur den liberala västvärmen landet är. Det är ett enda stort grupprunk där den gemensamma nämnaren är ångest och skräck som varje dag späds på via det nyhetsknarkande som den här generationen vanligen ägnar sig åt. Ifrågasättande är inte populärt. Det räcker att man rycker på axlarna och inte delar deras dödsångest för att etiketter som ”vatnik” och ”rysstroll” ska kastas omkring.

Jag var själv länge ointresserad av konflikten på samma sätt som jag fortfarande är ointresserad av Israel/Palestina men jag har svängt en aning gällande Ukraina senaste halvåret. Jag har gått från att vara neutral till att hoppas att ryssarna krossar Ukraina, enbart för att njuta av den skriande dödsångesten hos svenska äldre män som vaggar av och an i duschen med radionyheterna på. Det skulle roa mig oerhört att höra ångestgråten och hulkandet eka genom radhusgatorna i landet. Det skulle roa mig att läsa Flashbackinläggen från gubbarna om att det är lika bra att ta livet av sig innan ryssen invaderar. Jag skulle skrattat högt och slagit mig på knäna om Rapport inleder sin kvällssändning med bilder på den ryska flaggan vajande över Kiev. Förstå ångesten hos 60-årige Kjell-Åke som skrivit 800 Facebookuppdateringar om att ryska armén är en samling homofiler i WW2-lastbilar som kommer fulla till slagfältet.

Ligger en hel del i detta.
Jag brukar gå in och kolla på Cornucopia ibland och jävlar vilken panikartade ångestinlägg man läser i kommentarsfältet. Nästan läskigt vilken psykos MÖPgubbarna piskat upp i varandra.

Stor desperation också kring att alla "glömt" Ukraina och inte hjälper till lika mycket som i början. Hur nu man skulle kunna glömma detta med allt förbannat ältande på radio och tv.

De triggar varandra till att klicka på Ukrainanyheter för att tidningar ska tro att fler läsare är intresserade än vad de är.

Donationer står som spön i backen till diverse lycksökare som "samlar" in pengar till drönare, sockor, ambulanser, flytvästar och fan allt som behövs i kriget mot Ivan. Nu begriper jag att de ljuger förvisso men i kommentarsfältet så uppger somliga att de skänker en femhundring om dagen. Rena Flashback Ekonomiforumseliten.

Lätt att lärde i framtiden kommer att studera i framtiden hur den här sekten hetsar varandra på nätet. De är troligtvis väldigt ensamma och isolerade människor på riktigt som samlas i en knepig domedagsgemenskap kring ett specialintresse.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in