2024-04-10, 20:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Har stackarn en officiell diagnos?
Att ha fått sjukersättning utan fastställd diagnos är i princip icke existerande (även om diagnosen i sig inte är vad som berättigar till ersättningen) och i så låg ålder är det ännu mindre sannolikhet.
2024-04-10, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saturnisk
Hahaha hennes storys på instagram just nu. Hon är ju helt sinnessjuk.

Haha ja nu jävlar är hon i gasen!
2024-04-10, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnesförvirrad
Lite lösrykta meningar från hennes live nu ikväll....

-"Ni vet att jag är ganska ärlig av mig, jag försökte pranka er men det gick inte så bra.... hihi."

*skulle aldrig ge sina pengar till Josefin. Spelade upp dom istället*

-"Det är många av mina vänner som sagt att du är den mogna"

-"Jag ska leva på 3.000 kr den här månaden. Jag kommer att försöka spela för de sista pengarna jag har. Jag kämpar verkligen för att betala tillbaka lånen. Jag håller alltid vad jag lovar."

-"Och önska mig lycka till för den 19:e kör vi. Och imorgon åker vi till en hemlig stad och spelar lite".

-"Och jag undanber er, alla er som jag är skyldig just nu som jag har sagt den 19:e så menar jag den 19:e maj givetvis."

-"Skriv inte till mig ni som har lånat av mig. Jag kan absolut inte betala er nu denna 19:e, det är bara om några dagar. Jag måste överleva. Ni måste ge mig lite tid".

Hon låter så övertygad om att hon gör helt rätt här. Inga problem för B.

Undrar hur många långivare som är sugna på en tur till Ängelholm och en liten "tillrättavisning" just nu.

Hon skulle lika gärna kunna vara ett examensarbete av nån avgångselev på konstfack
2024-04-10, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArtAbuse
Haha ja nu jävlar är hon i gasen!

Jag har själv ett spelmissbruk (bakom mig som tur är) så ska inte kasta allt för mycket sten i glashus. Men hon vill ju verkligen inte förändras, det fascinerar mig…
2024-04-10, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Efter 60 dagar dras den in. Inte automatiskt för att man döms till fängelse alltså. Och den dras in för att man får annan ersättning istället under fängelsetiden. Sen om det inte ändrats nyligen betalas den ut igen från 30 dagar innan fängelsetidens slut. Så den är alltså inte borta, bara pausad.
Inte om man döms för grovt skattebrott gällande OF för det bevisar att hon kunde jobba plus ha en betydande inkomst samtidigt som sjukersättningen.
2024-04-10, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saturnisk
Jag har själv ett spelmissbruk (bakom mig som tur är) så ska inte kasta allt för mycket sten i glashus. Men hon vill ju verkligen inte förändras, det fascinerar mig…

Hon vill inget annat än att spela! Hon tjatar sig till donationer, spelar på andras konton och går över lik för att få spela. Hennes mål är att vinna så stort att det täcker allt hon någonsin förlorat och alla förstår ju hur spelsjuk hon egentligen är. Det kvittar ju om hon kommer upp i 300.000kr för hon vet inte när det är dags att sluta. Sen att hon bara trycker gröna knappen tillför bara ännu en extra dimension vansinne
Senast redigerad av ArtAbuse 2024-04-10 kl. 21:04.
2024-04-10, 21:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av avantgarde19
Inte om man döms för grovt skattebrott gällande OF för det bevisar att hon kunde jobba plus ha en betydande inkomst samtidigt som sjukersättningen.
Om man får sjukersättning på falska grunder genom bedrägeri och skattebrott så kan sjukersättningen ryka all världens värld helt oavsett om man får fängelsestraff eller ej. Det är inte kopplat till eventuell fängelsevistelse.
2024-04-10, 21:13
Medlem
mrDarcys avatar
Tänkte på Josefin nu..hennes kära, bästa vän!! Idioten outar ju henne o snackar såå mkt osanning om henne. ( Josefin är själv ett jävla dråpslag) men så som hon snackar. En hel story att J tagit hennes pengar..kan detta vara förtal?? Ej så insatt på detta. J verkar tröttnat rejält på EB nu..men snart måste väl den gränsen vara nådd även för J?
Att hon säger att hon ger henne internet o mat o ljuger om att J ringer o allt mer hon babblar om..
2024-04-10, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T2Frank
Hon spelade hela tiden med förvaltare också, hon bara sa till förvaltaren att hon inte gjorde det.
Massvis med personer mailade förvaltaren + överförmyndarnämnden med bevis om att detta pågick.

Förvaltaren jossan valde att ljuga i rätten om spelandet med vetskapen att detta var en lögn då hon var väl informerad.

Men det blev givetvis inga konsekvenser pga det. Sen fick Bumbi tillbaka pengar retroaktivt och spelade bort 78k på några timmar.

Men hon är ju pokerproffs och man behöver bara 3000 för att vinna stort, det måste vara 3000 eller mer.
Ändå så har hon konstant 0 kr på kontot.

Ingenting kommer hända med nya förvaltaren, hon kommer ljuga om vilka konton hon har och komma undan som vanligt.

Jösses! Tack för svar.
2024-04-10, 21:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mrDarcy
Tänkte på Josefin nu..hennes kära, bästa vän!! Idioten outar ju henne o snackar såå mkt osanning om henne. ( Josefin är själv ett jävla dråpslag) men så som hon snackar. En hel story att J tagit hennes pengar..kan detta vara förtal?? Ej så insatt på detta. J verkar tröttnat rejält på EB nu..men snart måste väl den gränsen vara nådd även för J?
Att hon säger att hon ger henne internet o mat o ljuger om att J ringer o allt mer hon babblar om..
B sa flera gånger att ”J sa åt mig att föra över pengarna”, det är inte detsamma som versionen att ”J tog pengarna”, och det målar väl inte ut J som brottslig eller klandervärd utan som någon som tog ansvar i sin roll som god man. Så det bör inte kategoriseras som förtal. Lögn däremot men det är inte i sig ett brott.
2024-04-10, 21:32
Medlem
mrDarcys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
B sa flera gånger att ”J sa åt mig att föra över pengarna”, det är inte detsamma som versionen att ”J tog pengarna”, och det målar väl inte ut J som brottslig eller klandervärd utan som någon som tog ansvar i sin roll som god man. Så det bör inte kategoriseras som förtal. Lögn däremot men det är inte i sig ett brott.
Bra svar!!! Snarare att E nu börjar prata gott om J. Helt rätt tänkt av dig..ändå idioti o blanda in J i hennes skit..dock redan försent..lite för sent nu för J o ångra sig..skadan med o mygla med allt är redan gjort
2024-04-10, 21:47
Medlem
"Och jag undanber er;
Alla ni som jag är skyldig just nu som ja har sagt den 19e då menar jag 19:e Maj såklart givetvis, Jag menar ju inte 19:e april. ja brukar säga fyra veckor sen är ja jävligt snabb att betala, ja brukar säga 19 dagar förlåt, ja brukar säga fyra veckor ungefär då e ja jävligt snabb vissa får vänta tre månader och sådär men det är som sagt snabba lån så jag undrar bara till alla er skriv inte till mig i DM alla ni som har lånat, såhär- summor till mig. Ni vet ju va ni gett er in på Ni vet ju att ja spelar och hur det har gått lixom.
Öh jag kan alltså inte betala i denna här 19e så nu får ni vänta fyra veckor minst alltså, asså ja måste komma ikapp nu ja måste överleva
Så att skriv inte till mig i DM jag kommer inte att svara det är jätte taskigt att höra av sig ni vet min situation som utsatt jag är skyldig ungefär 9000 ja kan inte betala dom denna månad, ni får ge mig fyra veckor iaf, Lite får ni ge mej, Lite tid får ni allt ge mej ni kan inte tjata nu såhär Skulle ja dock vinna då kan ja betala, absolut. Inga problem. Vi ses!"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in