2024-04-09, 20:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av casparaidis123
Den mest konkreta analysen ja följer, där det är ”enkelt” att förstå flöden, påverkan på pris och vad som försegår är Invest Answers dagliga youtube klipp.

Han gillar TA och annat också, men han bryter ner in och utflöden från bla ETFerna, blir väldigt tydligt när netto utflödet från GBTC är större än vad marknaden mäktar med.

Flöden korrelerar starkt med senaste 3-4 veckornas upp och nedgångar. Det finns så klart hundra andra punkter att titta på, men om du inte har tid, lust eller intresse skulle ja säga att detta är den enklaste.

Säger inte att detta är hela sanningen; men han och CTO Larsson har tjänat mig väl. Ja lägger alla mina större köp orders på nedsidan baserat på deras rekommendationer.

Förövrigt tycker ja alla är väldigt bullish fortfarande, lärt mig den hårda vägen att det är bättre att dra ner på tempot när klimatet är så här.

Köpte lite för mkt runt 68k, och mina större köp orders runt 52-58k USD kom aldrig in. Överskridit min månadsbudget med råge (se tidigare inlägg) så får stå mitt kast och avvakta lite.

Följer också InvestAnswers, och det har tjänat även mig väl. Hade jag lyssnat på honom om MSTR och inte på British HODL så hade jag varit 40K upp mot där jag är idag.
Citera
2024-04-09, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Blev kanske en trippel topp nu och då kan det vända rakt nedåt snabbt

Eftersom de lokala bottnarna klart och tydligt har blivit högre för varje gång, har vi snarare en stigande triangel.
Citera
2024-04-09, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Troligen inte. Åtminstone inte mycket.

När Grayscale har sålt färdigt kommer nog priset att gå upp till och svaja kring ett nytt jämviktsläge som ligger klart högre än det vi befinner oss i nu.
Varför tror du att gratscale styr marknaden?
Låter som du tror att om grayscale skulle sälja 60% av deras innehav så skulle marknaden aldrig återhämta sig.

Tror inte något enskillt företag kan reglera btc på så sätt , det finns för många som håller btc och kommer sälja när vi tex får ett death cross
Citera
2024-04-10, 10:01
Medlem
Leastons avatar
Liquidation Heatmap -visar på att det kan bli intressant om priset börjar trycka mot +72k.
https://pbs.twimg.com/media/GKx9DFMWgAA-j4O?format=jpg&name=large
Citera
2024-04-10, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Lynton
Mycket Tether FUD nu. https://twitter.com/ZachRector7/status/1777558243025514812

Påvisar bra riskerna med att sitta i en stablecoin. Stora delar av deras reserver skulle kunna frysas med ett penndrag. Vill man vara säker ska man sitta i bitcoin i eget förvar och inget annat.

Inte alla reserver kan frysas dock, ty de tycks numera ha samlat på sig hela 75k bitcoin:

https://bitcointreasuries.net/

Men det lär inte räcka långt om deras statsobligationer, bankkonton etc fryses.
Citera
2024-04-10, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Therak900
Varför tror du att gratscale styr marknaden?
Låter som du tror att om grayscale skulle sälja 60% av deras innehav så skulle marknaden aldrig återhämta sig.

Tror inte något enskillt företag kan reglera btc på så sätt , det finns för många som håller btc och kommer sälja när vi tex får ett death cross

Grayscale har sålt cirka 300k BTC på tre månader, vilket innebär cirka 4,5k BTC per trejdingdag. Under en vanlig trejdingdag mellan 15:30 och 22 svensk tid säljer den mer än 10 BTC i minuten.

Rimligen håller detta detta tillbaka priset mot vad det skulle vara utan Grayscales återkommande dumpningar. Man kan även se att under veckor där Grayscales dumpande överväldigar de andra ETF:ernas köpande så sjunker priset och vice versa.

Grayscale har emellertid bara drygt 300k BTC kvar nu, så inom tre månader eller så kommer den att vara tom, om den inte har ändrat på något innan dess så att dumpandet upphör.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2024-04-10 kl. 12:01.
Citera
2024-04-10, 19:46
Avslutad
Bra med en lite uppgång nu men det ser väldigt baktungt ut. Jag avvaktar ingång till imorgon morgon.
Citera
2024-04-10, 20:33
Medlem
Intressant att bitcoin återhämtade sig direkt efter inflationsbeskedsdumpen, medan de amerikanska aktiebörserna ligger kvar på minus.

Bitcoin, olja och silver svagt upp i dag, resten ner. Sug på den korrelationen! 🙂
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2024-04-10 kl. 20:36.
Citera
2024-04-10, 21:57
Medlem
Citat:
Intressant att bitcoin återhämtade sig direkt efter inflationsbeskedsdumpen, medan de amerikanska aktiebörserna ligger kvar på minus.

Bitcoin, olja och silver svagt upp i dag, resten ner. Sug på den korrelationen! 🙂

Trejdingdagen är slut i USA. En intressant dag. Besked om högre inflation än förväntat. Allt har gått ner (inklusive silver i slutändan) utom råolja, räntan på den tioåriga statsobligationen och bitcoin, vilka i olika grad har gått uppåt under dagen. Detta lär inte gå marknadsaktörerna obemärkt förbi. Några fler lär ha insett att man måste ha med bitcoin i sin portfölj.

https://finance.yahoo.com/
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2024-04-10 kl. 22:34.
Citera
2024-04-10, 22:29
Avslutad
MSTR har diskuterats i tråden. MSTR är en volatil aktie, har man inte nerver för sådant bör man förmodligen hålla sig borta. Jag är t ex upp ca 150K idag (på MSTR), fantastiskt kan man tycka men tittar jag på min totala förmögenhet så ser den ungefär likadan ut som den gjort ett antal veckor nu iom att BTC gått sidledes ett antal veckor.

MSTR är kort sagt mer volatil än BTC men ger också mer avkastning, betydligt mer t o m.

Samtidigt, och det är viktigt, så kan ingen säga med säkerhet var något ska ta vägen, allt handlar om strategi och vad man själv tror/vill tro ..
Citera
2024-04-10, 22:36
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Trejdingdagen är slut i USA. En intressant dag. Besked om högre inflation än förväntat. Allt har gått ner (inklusive silver i slutändan) utom råolja, räntan på den tioåriga statsobligationen och bitcoin, vilka i olika grad har gått uppåt under dagen. Detta lär inte gå marknadsaktörerna obemärkt förbi. Några fler lär ha insett att man måste ha med bitcoin i sin portfölj.

https://finance.yahoo.com/
Jag vill ha fler datapunkter och en trend som stämmer med din analys över tid. Vågar inte hoppas på för mycket, för det har varit så här kortare perioder tidigare. Men ändå intressant att följa de kommande månaderna.
Citera
2024-04-10, 22:39
Medlem
Citat:
Grayscale har sålt cirka 300k BTC på tre månader, vilket innebär cirka 4,5k BTC per trejdingdag. Under en vanlig trejdingdag mellan 15:30 och 22 svensk tid säljer den mer än 10 BTC i minuten.

Rimligen håller detta detta tillbaka priset mot vad det skulle vara utan Grayscales återkommande dumpningar. Man kan även se att under veckor där Grayscales dumpande överväldigar de andra ETF:ernas köpande så sjunker priset och vice versa.

Grayscale har emellertid bara drygt 300k BTC kvar nu, så inom tre månader eller så kommer den att vara tom, om den inte har ändrat på något innan dess så att dumpandet upphör.

är det inte intressant att dom säljer?
Om dom tror att btc kommer nå 100k i år som många andra gör så var det väl dumt dom sålde flera tusen btc vid 40-60k?

Virtualbacon på youtube är ungefär som Benjamin cowen ibland men lite mer åt trading hållet.
I hans senaste video pratar han om miner företagen och att det mest troligt inte kommer bli nån massiv sell off där eftersom priset på btc redan är högt så dom kommer inte behöva sälja massa btc när halveringen sker.

Inte tänkt på det själv men det låter ju vettigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in