2024-04-09, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
tror du grayacale är ensamma om att sälja?
även om nu dessa stora företag vill roffa åt sig alla btc som går så spelar det ikte så stor roll för dom verkar det som om dom köper på 40k eller 69k.
var väl microstrategy som köpte en massa btc för nåt år sedan när vi var extremt högt.
Antingen bryr dom sig inte eller så vet dom inte när marknaden är högt värderad vs lågt.
Gissar på att dom inte bryr sig för ingen kan va så jävla korkad att man äger miljarder men ändå köpa btc på 69k

Bland ETF:erna står de ensamma för säljtrycket. Det har hänt någon enstaka dag att någon annan av de mindre ETF:erna också har sålt, men det handlar om småsummor i sammanhanget.

I övrigt finns förstås alla möjliga som köper och säljer.
Citera
2024-04-09, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Bland ETF:erna står de ensamma för säljtrycket. Det har hänt någon enstaka dag att någon annan av de mindre ETF:erna också har sålt, men det handlar om småsummor i sammanhanget.

I övrigt finns förstås alla möjliga som köper och säljer.
Eftersom etf står för en ganska liten fel av totala btc mängden så påverkar det inte så mycket om dom köper när 80% av alla andra börjar sälja.

Jag skiter faktiskt i vad dom gör och följer vad vanliga svenssons gör, tex folk på youtube och sociala medier.
Börjar dom tvivla och kanske säljer så vet man att det är så de flesta andra också kommer agera
Citera
2024-04-09, 15:56
Medlem
Citat:
Eftersom etf står för en ganska liten fel av totala btc mängden så påverkar det inte så mycket om dom köper när 80% av alla andra börjar sälja.

Jag skiter faktiskt i vad dom gör och följer vad vanliga svenssons gör, tex folk på youtube och sociala medier.
Börjar dom tvivla och kanske säljer så vet man att det är så de flesta andra också kommer agera

Sedan ETF:erna i januari kom ut på marknaden har dock större nedgångar sammanfallit med att Grayscale har sålt mycket mer än de andra ETF:erna har köpt och vice versa.
Citera
2024-04-09, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Sedan ETF:erna i januari kom ut på marknaden har dock större nedgångar sammanfallit med att Grayscale har sålt mycket mer än de andra ETF:erna har köpt och vice versa.

Så om grayscale inte säljer kommer inte priset dumpa?
Citera
2024-04-09, 16:01
Medlem
Citat:

Troligen inte. Åtminstone inte mycket.

När Grayscale har sålt färdigt kommer nog priset att gå upp till och svaja kring ett nytt jämviktsläge som ligger klart högre än det vi befinner oss i nu.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2024-04-09 kl. 16:10.
Citera
2024-04-09, 16:10
Avslutad
Citat:

Nej de kommer att gå upp. Fascinerande att du kan komma till en annan slutsats och att du hävdar att du har alla influencers med dig. Själv har jag inte sett/hört någon influncer som tror att vi ska ner.
Citera
2024-04-09, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Nej de kommer att gå upp. Fascinerande att du kan komma till en annan slutsats och att du hävdar att du har alla influencers med dig. Själv har jag inte sett/hört någon influncer som tror att vi ska ner.

Sitter du följer bitboy crypto, carl the moon, och sånna scammers är det inget att lita på.

Kolla istället på dom som faktiskt bryter ner det och visar vad deras beslut grundas på.
benjamin cowen är bland de bästa och får inte utlösning som många andra när priset ska åt ett visst håll.

Hur stor är sannolikheten att vi fortsätter upp efter den uppgång vi sett sedan i höstas? Skulle nästan va första gången om det bara fortsatte upp utan större nedgång först.
Citera
2024-04-09, 17:05
Avslutad
Citat:
Sitter du följer bitboy crypto, carl the moon, och sånna scammers är det inget att lita på.

Kolla istället på dom som faktiskt bryter ner det och visar vad deras beslut grundas på.
benjamin cowen är bland de bästa och får inte utlösning som många andra när priset ska åt ett visst håll.

Hur stor är sannolikheten att vi fortsätter upp efter den uppgång vi sett sedan i höstas? Skulle nästan va första gången om det bara fortsatte upp utan större nedgång först.

Följer inte clowner som bitboy och carl the moon. Följer bl a Fred Krueger.

https://twitter.com/dotkrueger

Citat:
Math PhD. (Stanford)
6 Years Prop Trading
10 exits. (500MM$)

Hur mycket nedgång är det du inbillar dig att det ska bli?
Citera
2024-04-09, 17:19
Medlem
withnonam3s avatar
Pengar som går in i marknaden nu är bara short stålar. Den riktiga nivån är snarare runt 2.45-2.5. Vi ser uppgångar till 2.7 sen är "rugpullen" ett faktum. Det kommer gå upp på riktigt ganska snart (TROR jag) men för tillfället är marknaden för shorters. Fyll när det dippar mao.
Citera
2024-04-09, 17:28
Avslutad
China's Largest Funds Apply for Spot Bitcoin ETF in Hong Kong

https://www.nasdaq.com/articles/chinas-largest-funds-apply-for-spot-bitcoin-etf-in-hong-kong

Citat:
Securities Times reported on Monday that financial giants like Harvest Fund and Southern Fund have submitted applications via their Hong Kong arms and are awaiting regulatory approval. The move reflects growing institutional interest despite China's previous hostility towards Bitcoin.

Harvest Fund manages over $230 billion in total assets, while Southern Fund oversees over $280 billion. Approval of Bitcoin ETF products from such influential institutions could significantly validate Bitcoin in the eyes of both Chinese regulators and investors.

Förmodligen ska vi upp ..
Citera
2024-04-09, 18:24
Avslutad
Blev kanske en trippel topp nu och då kan det vända rakt nedåt snabbt
Citera
2024-04-09, 19:38
Medlem
Den mest konkreta analysen ja följer, där det är ”enkelt” att förstå flöden, påverkan på pris och vad som försegår är Invest Answers dagliga youtube klipp.

Han gillar TA och annat också, men han bryter ner in och utflöden från bla ETFerna, blir väldigt tydligt när netto utflödet från GBTC är större än vad marknaden mäktar med.

Flöden korrelerar starkt med senaste 3-4 veckornas upp och nedgångar. Det finns så klart hundra andra punkter att titta på, men om du inte har tid, lust eller intresse skulle ja säga att detta är den enklaste.

Säger inte att detta är hela sanningen; men han och CTO Larsson har tjänat mig väl. Ja lägger alla mina större köp orders på nedsidan baserat på deras rekommendationer.

Förövrigt tycker ja alla är väldigt bullish fortfarande, lärt mig den hårda vägen att det är bättre att dra ner på tempot när klimatet är så här.

Köpte lite för mkt runt 68k, och mina större köp orders runt 52-58k USD kom aldrig in. Överskridit min månadsbudget med råge (se tidigare inlägg) så får stå mitt kast och avvakta lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in