Citat:
Ursprungligen postat av
Statsminister2030
Han har väldigt stor chans och vinna. Dels med sin bakgrund+plus att han troligtvis kan föra sin talan på ett helt annat sätt. Minst hälften av gäddorna verkar ju lätt efterblivna/sönderdrogade/I psykiskt dåligt skick. . 342 är det sämsta som kunde hända Dumpen. Han kommer agera vågbrytare. Man ska komma ihåg att rätten alltid tittar på tidigare liknande fall när de utdömer dom, så fler fall lär ju komma. Sara är dessutom en idiot så hon kommer inte kunna hålla sig till ämnet utan flippa ut. . Blir väldigt intressant och se vilka jurister som kommer företräda respektive sida. Vissa jurister älskar ju och synas, men jag tror att Dumpen anses som absoluta exkrementer av de juridiskt bildade. De är sinnebilden av hur det inte ska gå till i en rättsstat.
Jag är rätt säker på att dumpen kommer hitta någon kändis eller halvkändis som förförs av snacket om ”rädda barnen” och yttrandefriheten utan konsekvenser, som vill se sig som en vit riddare / white knight, och därför gärna kämpar för dumpen och fakturerar staten för det. Vet inte vem, och även om det i advokatkretsar ses att dumpen är,extrema så kommer det gå att hitta någon värd sitt salt.
Det här kommer så lämpligt tillsammans i tiden med att det rörs i Domstolsverket om sidor med utgivningsbevis, dvs samma papper som dumpen har, ska få samla ihop allt vad domar heter för att sedan sälja dem vidare. Det testas helt enkelt rättsligt vad utgivningsbevis egentligen innebär att man får göra i praktiken.
Dumpen har som talar emot sig att det redan är etablerat att medier kan fällas för förtal, och göra det lite då och då. Tror det var expressen som fälldes för att de publicerade att en man stod åtalad för något när det redan hade lagts ned (eller friats). Här rör det sig om människor som inte står åtalade för något och än mindre dömts för vad dumpen publicerar om dem. Det gör i mitt tycke att styrkan i åtalet växer och att försvarets teser försvagas.