2024-04-09, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnieKray
Varje jäkla gång det är fotboll ska det hacka och lagga sönder.. N1..
Nej nej aldrig leverantörens fel. Bara vpn eller din leverantör som throttlar din anslutning.

Inte ska dom behöva öka serverkapaciteten när fler och fler ansluter……
Citera
2024-04-09, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BobboKyl
Nej nej aldrig leverantörens fel. Bara vpn eller din leverantör som throttlar din anslutning.

Om det laggar, är det då lönt att öppna upp matchen från annan kanal? Champions legue sänds ju i en massa länder. Jag har inte fattat om kanalerna laggar beroende eller oberoende av varandra.
Citera
2024-04-10, 10:20
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
Om det laggar, är det då lönt att öppna upp matchen från annan kanal? Champions legue sänds ju i en massa länder. Jag har inte fattat om kanalerna laggar beroende eller oberoende av varandra.

Varför inte prova?
Citera
2024-04-10, 11:30
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobboKyl

Det är inte riktigt sant, jag har haft Discovery, Viaplay och CMore tidigare , med hastighet på 500MB downstream, och det har varit långtifrån laggfritt när det gäller fotbollsmatcher. Själv undrar jag varför man inte kan hitta någon lösning som buffrar upp strömmarna och på det sättet slipper lagget, de ligger ju ändå långtifrån realtid.
Citera
2024-04-10, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Varför inte prova?

Har gjort såklart men jag kan inte helt klart säga om det hjälper eller inte. Det kanske flytet fint efter att man byter till ett annat lands kanal, men hade det funkat bra om jag legat kvar?

Är det så att leverantören har olika servrar som belastas olika beroende på vilka kanaler och kanallistor som nyttjas för stunden? Hur är det tekniskt uppbyggt?

Tex champions legue idag, hur gör folk om svenska sändningen laggar? Hopppar ni runt mellan kanaler eller är det meningslöst?
Citera
2024-04-10, 17:51
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
Har gjort såklart men jag kan inte helt klart säga om det hjälper eller inte. Det kanske flytet fint efter att man byter till ett annat lands kanal, men hade det funkat bra om jag legat kvar?

Är det så att leverantören har olika servrar som belastas olika beroende på vilka kanaler och kanallistor som nyttjas för stunden? Hur är det tekniskt uppbyggt?

Tex champions legue idag, hur gör folk om svenska sändningen laggar? Hopppar ni runt mellan kanaler eller är det meningslöst?

Det kan vara gigantisk skillnad mellan olika länder. Jag brukar kolla vilka kanaler som sänder i alla länder, sedan zappar jag runt tills jag hittar en bra sändning.
Citera
2024-04-10, 18:20
Medlem
Mr0ll3s avatar
Min fråga blev borttagen vilket jag tror beror på att jag citerade en kommentar som togs bort, jag hoppas det då jag inte tror jag bryter mot reglerna som står på sida 1.

Jag undrar om IPTV ger tillgång till TV4 Play+ och andra premiumtjänster där betalande kunder får förtur till nya avsnitt. Måste man betala för dessa tjänster separat för att få tillgång till extramaterialet?
Citera
2024-04-10, 20:26
Medlem
Någon som testat nordisk IP-TV? Något att ha som är stabilt? Finns de mkt playtjänster som man kan se efteråt?

https://nordiskiptv.com/
Citera
2024-04-10, 20:43
Medlem
TinFoilHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr0ll3
Min fråga blev borttagen vilket jag tror beror på att jag citerade en kommentar som togs bort, jag hoppas det då jag inte tror jag bryter mot reglerna som står på sida 1.

Jag undrar om IPTV ger tillgång till TV4 Play+ och andra premiumtjänster där betalande kunder får förtur till nya avsnitt. Måste man betala för dessa tjänster separat för att få tillgång till extramaterialet?

De tjänster jag har kört är har bara haft vanliga kanaler samt VoD, dvs inga streamingtjänster ingår (vilket är logiskt om man tänker på det lite grand).

En av tjänsterna jag körde hade ett grymt VoD-utbud så väl när det kom till film som TV och saknades det någon TV-show (eller avsnitt) så kunde man hojta till om det så var det upplagt som senast 24 timmar efteråt (typ).

Notera dock att det kan vara svårt att hitta en IPTV-leverantör som har en kontaktyta som man kan nå dom på när det kommer till önskemål och liknande frågor.

Just nu här hemma så kör vi inte längre IPTV alls och det är ganska skönt det med
Citera
2024-04-10, 21:23
Medlem
Champions League-kvällar är det helt meningslöst att ens sätta på TVn. Laggar oftare än fungerar.
Citera
2024-04-10, 21:25
Medlem
Freebops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleblomqvest
Champions League-kvällar är det helt meningslöst att ens sätta på TVn. Laggar oftare än fungerar.

Testa att byta till annat land exempelvis tnt sport UK. Ibland upplever jag det bättre än tv4 sport
Citera
2024-04-10, 21:28
Medlem
Värdelöst att kolla på TV 4 fotboll via N1. Skaffade en ap-billig iptv tjänst från en kinasäljare och nu kan man kolla utan att det buffrar varannan minut. Min 12month period går ut nästa månad på N1... tänker verkligen inte förnya.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in