Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Nu förstår även jag att det är upp till var och en att värdera men är det verkligen värt allt strul som det verkar vara med dessa IPTV-bolag och dess kanaler? Hur många kanaler får man - är det tusentals så förstår jag att man slår till. Som ni märker är jag novis på detta område. Må man ha en box från bolaget man väljer eller är allt digitalt via nätet och TVn och/eller PCn?
Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Verkar bara vara en massa problem med IPTV. Hatar lagg - vad krävs för uppkoppling för att slippa lagg? Svårt att svara på, kan jag tänka mig?
Du får tiotusentals kanaler från hela världen. Plus massor med filmer, serier etc. Utbudet variar beroende på leverantör.
Man kan köra via box, smart-tv, mobil, platta dator etc. Jag tycker Androidbox är bra för då kan man använda TiviMate som är den bästa spelaren. Funkar även i smart-tv med android och Chromecast med google-tv.
Alla tjänster buffrar ibland med korta eller längre avbrott och ibland ligger vissa kanaler nere men oftast flyter det på. De flesta svenska kanaler har två eller tre alternativ så buffrar det på den ena kan det funka på den andra.