2024-07-22, 22:25
Medlem
Har samma leverantör sedan 3 år, fungerar klockrent men under senaste tiden får jag inga nya filmer och jag ser ingen tablå utan bara "ingen info" under alla kanaler. Får meddelande "det går inte hämta data från servern" om jag försöker uppdatera filmerna. Kör vid Tivimate på en smart-tv som är uppdaterad. Hur löser jag detta? Tusen tack på förhand!
Citera
2024-07-22, 22:35
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sLk_
Har samma leverantör sedan 3 år, fungerar klockrent men under senaste tiden får jag inga nya filmer och jag ser ingen tablå utan bara "ingen info" under alla kanaler. Får meddelande "det går inte hämta data från servern" om jag försöker uppdatera filmerna. Kör vid Tivimate på en smart-tv som är uppdaterad. Hur löser jag detta? Tusen tack på förhand!

Provat uppdatera spellistan i inställningarna?
Citera
2024-07-22, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Provat uppdatera spellistan i inställningarna?

Provade men problemet kvarstår. Provade spellistan på en annan tv, precis samma problematik 😪
Citera
2024-07-22, 23:13
Är det n1 som gäller om man ska skaffa eller?
Och finns filmer/serier i 4k/dolby vision
Rena djungeln...
Senast redigerad av tuttski 2024-07-22 kl. 23:21.
Citera
2024-07-23, 09:09
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuttski
Är det n1 som gäller om man ska skaffa eller?
Och finns filmer/serier i 4k/dolby vision
Rena djungeln...

Javisst - om du gillar att betala dyrt för att få arabiskt material och problem.
Citera
2024-07-23, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sLk_
Provade men problemet kvarstår. Provade spellistan på en annan tv, precis samma problematik 😪
Har du kontaktat din säljare?
Citera
2024-07-24, 19:45
Medlem
Ni som använder vpn, kör ni det som app i klienten eller via router ?
Citera
2024-07-25, 14:54
Medlem
3meters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Ni som använder vpn, kör ni det som app i klienten eller via router ?
Jag kör med vpn i shielden.
Citera
2024-07-25, 16:54
Medlem
N1. Om jag använder abonnemanget utomlands så låses abonnemanget till det landet och min säljare måste återställa det till Sverige igen för att det ska fungera hemma igen.
Är det så för er andra oxå?
Det blir ju lite problem den dagen när/om jag skaffar VPN, I så fall kan jag ju bara använda svenska servrar..
Citera
2024-07-25, 20:45
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Nu förstår även jag att det är upp till var och en att värdera men är det verkligen värt allt strul som det verkar vara med dessa IPTV-bolag och dess kanaler? Hur många kanaler får man - är det tusentals så förstår jag att man slår till. Som ni märker är jag novis på detta område. Må man ha en box från bolaget man väljer eller är allt digitalt via nätet och TVn och/eller PCn?
Citera
2024-07-25, 21:05
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Verkar bara vara en massa problem med IPTV. Hatar lagg - vad krävs för uppkoppling för att slippa lagg? Svårt att svara på, kan jag tänka mig?
Citera
2024-07-25, 21:13
Medlem
Magnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Nu förstår även jag att det är upp till var och en att värdera men är det verkligen värt allt strul som det verkar vara med dessa IPTV-bolag och dess kanaler? Hur många kanaler får man - är det tusentals så förstår jag att man slår till. Som ni märker är jag novis på detta område. Må man ha en box från bolaget man väljer eller är allt digitalt via nätet och TVn och/eller PCn?

Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Verkar bara vara en massa problem med IPTV. Hatar lagg - vad krävs för uppkoppling för att slippa lagg? Svårt att svara på, kan jag tänka mig?

Du får tiotusentals kanaler från hela världen. Plus massor med filmer, serier etc. Utbudet variar beroende på leverantör.
Man kan köra via box, smart-tv, mobil, platta dator etc. Jag tycker Androidbox är bra för då kan man använda TiviMate som är den bästa spelaren. Funkar även i smart-tv med android och Chromecast med google-tv.
Alla tjänster buffrar ibland med korta eller längre avbrott och ibland ligger vissa kanaler nere men oftast flyter det på. De flesta svenska kanaler har två eller tre alternativ så buffrar det på den ena kan det funka på den andra.
Senast redigerad av Magnum 2024-07-25 kl. 21:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in