2024-04-09, 16:46
Avslutad
Det pratas om att den nye utsedde förvaltaren börjar på torsdag. Men jag har för mig att jag sett att beslutet om nytt förvaltarskap gällde omedelbart. Så det låter mer troligt att det är det nya förvaltarskapet som ligger bakom att pengarna drogs från hennes konto än att det skulle vara J.
2024-04-09, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Det pratas om att den nye utsedde förvaltaren börjar på torsdag. Men jag har för mig att jag sett att beslutet om nytt förvaltarskap gällde omedelbart. Så det låter mer troligt att det är det nya förvaltarskapet som ligger bakom att pengarna drogs från hennes konto än att det skulle vara J.

Då bör väl ändå den nya förvaltaren dragit bort hennes BankID per omgående?
2024-04-09, 16:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbe242
Jossan har inte access till hennes konton. Hon har spelat bort allt som vanligt.

Det gjorde hon helt säkert! 🤯 Tror inte på att Jossan tagit dem heller.

Hur ska hon nu fixa fram 1000-lappen hon lovat tiggtokaren Jojo tills ikväll? 😭
2024-04-09, 17:01
Medlem
mrDarcys avatar
Citat:
Tänkte samma! Då borde bankid oxå va borta..antagligen ännu en lögn..eller något vi ej vet än..men käften glappar på henne..så lär veta snart ändå
2024-04-09, 17:02
Avslutad
Citat:
Tror B kan invända mot just den personen som förvaltare t o m torsdag så just den personen är nog inte formellt klar än.

Jag har läst och lyssnat lite i all röran nu och sett lite datum jag inte sett innan och lutar istället mot att Js godmanskap inte formellt avslutats än, att det inte gått igenom alla kvarnar än, fast ärendet behandlades hos överförmyndarmyndigheten eller vad det heter i mars. B påstår nu idag också att J är hennes gode man fast hon tidigare sagt att hon inte längre är det.

Hur som, helt rätt att hon inte kunde få chansen att spela bort allt.
2024-04-09, 17:02
Medlem
Hennes matte igen, hon frågade en tjej om hon kunde få låna..

- men du har redan lånat 200kr så blir mer att betala tillbaka sen.

- Ja men jag löser det, om du lånar mig 400kr så är jag skyldig dig 800kr sen…

🤦‍♀️😂
2024-04-09, 17:05
Medlem
Ah fan vad fick en tankevurpa. Såklart hon spelade bort dom. Jossan är ju bortkopplad sen en bra tid tillbaka. Och att hon skulle stoppa Bumbi precis när hon skulle börja spela är inte troligt.
2024-04-09, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Tror B kan invända mot just den personen som förvaltare t o m torsdag så just den personen är nog inte formellt klar än.

Jag har läst och lyssnat lite i all röran nu och sett lite datum jag inte sett innan och lutar istället mot att Js godmanskap inte formellt avslutats än, att det inte gått igenom alla kvarnar än, fast ärendet behandlades hos överförmyndarmyndigheten eller vad det heter i mars. B påstår nu idag också att J är hennes gode man fast hon tidigare sagt att hon inte längre är det.

Hur som, helt rätt att hon inte kunde få chansen att spela bort allt.

Tror den chansen är rätt minimal ändå. Det intressanta är ju att hon inte började livea direkt när hon "blev" av med pengarna. Det tog lite tid.

Man kan ju killgissa att hon satte in pengarna och lirade bort allt.....
2024-04-09, 17:18
Avslutad
En sak som talar emot att J fört över pengarna från kontot även om hennes godmanskap fortfarande är aktivt är att hon ju inte direkt varit så noga med att göra rätt tidigare. Det är lite i senaste laget att sköta sitt uppdrag nu när det är slut. Men hon kanske blivit tagen i örat av överförmyndarnämnden.
2024-04-09, 17:20
Medlem
Såja då har några idioter swichat henne, vad fan håller folk på med?
2024-04-09, 17:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lotus80
Såja då har några idioter swichat henne, vad fan håller folk på med?
Antingen fattar de inte eller så är dramat så viktigt för dem att de måste göda det.
2024-04-09, 18:19
Medlem
Hon spelade såklart bort allt igen på under 20 minuter.....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in