2024-04-07, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Du har fortfarande inga argument, vad är det ens du vill hävda här? Dogge vet inte hur gamla killarna, var utan ändrar det lite efter dagsformen, och han visste inte heller hur gammal tjejen var.

Dogge valde att berätta detta och att prata med journalister om saken så han har bara sig själv att skylla nu. Är Dogge förresten utvecklingsstörd. Jag har nästan förstått det så.

Dogge är definitivt inte den vassaste sylen i verktygsskåpet.
Han är brutalt omogen och verkar ha klockren ADHD, vilket gör att han ibland verkar helpantad.
Hur hela situationen såg ut vet jag inte. Men det verkar extremt fånigt att avboka flera av Dogges gig och näthata honom pga nåt som hände när han var 8 år eller iaf minderårig.
Det är för f-n 40 år sedan den här påstådda händelsen utspelade sig. Minns han ens allting korrekt?

En storm i en colaburk är vad detta är.
Citera
2024-04-07, 20:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JSpun
Tror du på allting som andra berättar eller? Till och med jag vet att alla ska inte alltid helt lita på vad jag själv berättar, det är vanligt att man justerar lite detaljer, beroende på vem man berättar det för, för att det ska låta lite bättre i deras smak.

I Dogges situation satt han med 'grabbarna' och försökte låta lite cool. 'Cool'.

Jag tror definitivt mer på Dogges berättelse om en händelse han själv var med om än nån random Flashbackare som fultolkar honom utifrån sin egen rasism.
Citera
2024-04-07, 20:52
Avslutad
Citat:
Du har fortfarande inga argument, vad är det ens du vill hävda här? Dogge vet inte hur gamla killarna, var utan ändrar det lite efter dagsformen, och han visste inte heller hur gammal tjejen var.

Dogge valde att berätta detta och att prata med journalister om saken så han har bara sig själv att skylla nu. Är Dogge förresten utvecklingsstörd. Jag har nästan förstått det så.

Det är han verkligen inte, han är begåvad, du kanske inte ligger så bra till själv?
Citera
2024-04-07, 21:02
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Jag tror definitivt mer på Dogges berättelse om en händelse han själv var med om än nån random Flashbackare som fultolkar honom utifrån sin egen rasism.

Haha okay. Så du tror på honom för att han berättar om en händelse han själv var med om- du måste verkligen vara en naiv person, och lätt att lura; om man behöver bara säga något 'man själv har varit med om'. Sen är du också en Flashbackare - verkar det som.. så, I don't know, haha Rasism?
Citera
2024-04-07, 21:04
Avslutad
Citat:
Haha okay. Så du tror på honom för att han berättar om en händelse han själv var med om- du måste verkligen vara en naiv person, och lätt att lura; om man behöver man säga något 'man själv har varit med om'. Sen är du också en Flashbackare - verkar det som.. så, I don't know, haha Rasism?

Du var ju inte där öht, varför skulle jag tro på dig? Du är naiv och korkad som dels tror att du vet något om en händelse du inte var med om med personer du inte känner, dels tro att främlingar ska tro att du vet något om händelser du inte varit med och bevittnat med människor du inte känner.
Citera
2024-04-07, 21:06
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Du var ju inte där öht, varför skulle jag tro på dig? Du är naiv och korkad som dels tror att du vet något om en händelse du inte var med om med personer du inte känner, dels tro att främlingar ska tro att du vet något om händelser du inte varit med och bevittnat med människor du inte känner.

Du leker lika mycket som att du vet något, öht, haha.
Citera
2024-04-07, 21:10
Avslutad
Citat:
Du leker lika mycket som att du vet något, öht, haha.

Jag går på det han berättar ja. Han var där. Ingen annan har gått ut och berättat nåt som motsäger det.
Citera
2024-04-07, 21:11
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Jag går på det han berättar ja. Han var där. Ingen annan har gått ut och berättat nåt som motsäger det.

Då är du som sagt, naiv. Inte dum i huvudet - men, naiv.
Citera
2024-04-07, 21:20
Medlem
SmokeFrees avatar
Lite offtopic men i en annan intervju så pratar han om hur han tafsa på en Påtänd Anna Nicole Smith som senare dog i en överdos. https://nyheter24.se/noje/kandisar/748359-dogge-anna-nicole-smith-sog-av-mig jag har lyssnat på många poddar och intervjuer Peddolito har gjort många. I de flesta så är hans tidsperspektiv helt off . Han säger nästa alltid fel ålder om allt typ. Han vet knappt hur gammal han var när hans första dotter föddes. Är säker på att han var mycket äldre när TältÖvergreppen skedde. Peddolito har gjort för Sverige vad Atombomben gjorde för Hiroshima
Citera
2024-04-07, 21:36
Medlem
JSpuns avatar
Citat:

En intervju med Dogge - du tar ju han på hans ord.

- När jag var liten fick jag alltid höra att man inte kunde rappa på svenska, det var "Yey bitches, I kill you with my uzi". Jag tyckte att de var skittöntiga, värsta nördarna, och de tyckte att vi som rappade på svenska var B.

Poängen med texten: Han var kring 7 år när han började med rappen - 'liten'.

- När jag tänker på det nu skulle jag ju inte ha gått på deras fint och låtit dem hetsa mig, men jag var en ung, testosteronstinn rappare. (också i texten precis innan: Det var så på 90-talet, poliser kunde vräka ur sig vad som helst och jag sa det till dem, "säger ni svartskalle en gång till så boxar jag".)

Poängen med texten: På 90-talet var han minst 15 år - 'ung'.

Värt att fundera på - just hans formulering med orden 'liten' och 'ung'. Som du säkert minns, så sa han 'ung' i sin berättelse.

Länk: https://www.expressen.se/noje/dogge-doggelito-jag-blev-inget-monster/
Senast redigerad av JSpun 2024-04-07 kl. 22:13.
Citera
2024-04-07, 21:40
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Men han har ju dels delat detta offentligt och sen även uttalat sig i media. Ville han inte ha ut det kunde han ju ha behållit det för sig själv?

De andra artisterna har ju det som jobb och vill ha betalt för det. De måste ju få välja själv hur de vill jobba. Det kan ju ingen annan göra.

Varför samlar man inte ihop pengar till ett tält till D*gge där han kan uppträda för er som vill titta på honom.

De andra artisterna (som bojkottar honom) är fegisar och ynkryggar som böjer sig för mediafeministerna.

D*gge har delat med sig av en händelse som ägde rum på 80-talet, det är närmast skrattretande att någon ens låtsas bli upprörd över detta.
Citera
2024-04-07, 22:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Barn i grupp kan vara rätt otäcka om de hetsar varandra. Om de nu var så små som påstås, det behöver ju inte vara penetrering medelst kuken utan kan ju lika gärna varit att de stoppat upp handen i flickan.

För övrigt är det mycket som känns konstigt med hela historien. Dels det där med att hon "var 15 år". Det tror jag sägs bara för att då var hon byxmyndig och bestämmer själv. Hur vore scenariot om hon istället är 13 och Dogge med vänner är 12? Frivillig gruppsex är nog rätt ovanligt för såväl 13 som 15-åringar.

Hon VILLE! Hon bad dem göra det, de var inte alla tillsammans på henne på samma gång utan det var att de låg på henne en och en i en respektfull kö där hon sa till dem att komma in och gnugga sig mot henne.
Fan vad vissa hittar på att det handlar om våldtäkt som om inte en 15-årig tjej kan vilja ha sex med flera killar samtidigt. Jag är en kvinna. När jag var 15 sa alla mina kompisar (tjejkompisar) att de ville det. Innerst inne. Kan säga att vi inte levde ut vår sexualitet så ohämmat som pojkar kunde göra var pga tjejer skuldbeläggs om de visar att de har en sexualitet. Eller som här, idioter skriver att hon ”besudlats” och ”förstörts”. Även om alla killarna var 13 och hon 15 så kan hon visst ha velat detta. Det var ju bara en som hon sa nej till och då bad dom ”snälla, snälla”, ingen jävla våldtäkt. Inte som alla gängkriminella våldtäktsmän som tex torterade och våldtog Einár innan de mördade honom. När de var i 20-årsåldern och hela hipsterelitens gullegrisar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in