Citat:
Ursprungligen postat av
Nickenyfiken11
Någon som kan svara på mina frågor!
Hur blir detta ett hedersmord då hans familj inte ens visste om sagas existens? (undrar genuint i need answers)
Det framgår i förhören att relationen inte var acceptabel från hans familjs sida överhuvudtaget, då hon inte var muslim (och därför lika smutsig som jag och du är). Tveksamt om han själv såg seriöst på det hela, även om han pratade om planer att flytta ihop, då det verkar som att han samtidigt hade kontakt med andra muslimska/somaliska flickor. Han verkade kluven.
Det förefaller som mordet skedde precis efter han skulle ha berättat om graviditeten för sin familj. Det är väl det som starkt tyder på att han inte bara var en ensam spontan galning, utan att han har agerat utifrån familjens regler.
Min känsla är att även både fadern och modern borde straffas och utvisas. De förefaller ha anstiftat det här på något sätt.
Intressant även hur framförallt modern pratar om vita, som något fult.
Har man ens förhört fadern och modern? Jag tycker de verkar helmysko, ur mitt västerländska perspektiv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Junifived69
Menar du att alla människor inte är lika värda eller Hahah. Vad gör dig bättre än en afrikan. Vilken jubelidiot asså 😂😂
Muslimer, och judar, är exempel på två folk som ser sig som utvalda och mer värda än andra (läs kristna och otrogna), så nej, alla håller verkligen inte med om att alla är lika mycket värda.
Sedan har vi detta med stora delar av afrikanerna, som fortfarande tydligen inte klarar gjuta kranar och bygga pumphus, utan vita måste åka dit och borra vattenhål åt dom. Nej alla är uppenbart inte lika. Det är en jubelidiotisk myt.
Men detta med "lika värde" finns det säkert någon annan tråd för att fortsätta tjafsa i.