2024-04-06, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrDarcy
Hörde liven..hon tror skatteverket inte bryr sig så mkt om hon är lite sen. Hon ska bara säga att hon inte visste..så förstår dom och tar hänsyn!!
Alltså att denna person ens får gå lös bland oss andra är ett mysterium

…Och ”det är en liten gråzon om man behöver betala skatt på OF” 😂 för ”vissa behöver inte!”

Gissar på att OF inkomsterna aldrig kommer komma upp i hennes deklaration.
2024-04-06, 12:21
Medlem
mrDarcys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weezl
…Och ”det är en liten gråzon om man behöver betala skatt på OF” 😂 för ”vissa behöver inte!”

Nej såklart dom inte kommer deklareras av henne..men nu får hon förvaltare som borde kunna sitt jobb! Samt skv har fått in uppgifter om of! Även starka bevis om sidoinkomster i mailen från överförmyndaren i ängelholm..
Håller tummarna nu att hon får något straff från fk angående felaktigt utbetalt belopp
2024-04-06, 12:28
Medlem
Citat:

Fick fram det här:
Måste du kräva inkomst från OnlyFans på skatter?
Ja, inkomst intjänad från OnlyFans måste krävas på skatter som inkomst av egenföretagare. Du kommer att möta stränga påföljder och konsekvenser för att inte rapportera din inkomst.
Ett litet tips och bevis så är hon så rökt.
Gick igenom vad man behöver göra för att deklarera för OF och det var riktigt invecklat plus att hon skulle ha begärt ut blanketter ifrån OF och fylla i och räkna ut senast 31/1 vilket jag tvivlar starkt på att hon har gjort.
2024-04-06, 12:33
Medlem
Citat:
Du kan länka (om du skickar digitalt) eller skriva adressen! Det gjorde överförmyndarnämnden i sitt dokument

Jag är tveksam till att skatteverket klickar in sig på länkar. På FKs anmälningssida kan man inte ens skriva specialtecken, vet inte fall det är samma på skatteverkets. Men ska försöka bifoga filen när jag startat en mailkontakt med dom nu. Men annars får jag väl ladda upp den på youtube. En youtublänk kanske de vågar klicka in sig på!
2024-04-06, 12:37
Medlem
Citat:

Hon verkar vara ovetandes om de nya EU-reglerna att Skatteverket kan numera hur lätt som helst få alla inkomstuppgifter ifrån alla sociala medie-plattformar inklusive OF 🙊
2024-04-06, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackie
Jag är tveksam till att skatteverket klickar in sig på länkar. På FKs anmälningssida kan man inte ens skriva specialtecken, vet inte fall det är samma på skatteverkets. Men ska försöka bifoga filen när jag startat en mailkontakt med dom nu. Men annars får jag väl ladda upp den på youtube. En youtublänk kanske de vågar klicka in sig på!
Jo men det tror jag om det framgår vad för bevis länken innehåller.
2024-04-06, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackie
Nämn termen "grovt skattebrott" så lär de ju kolla upp det, för det är faktiskt just det ett grovt skattebrott enligt lagen.
2024-04-06, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrDarcy
Nej såklart dom inte kommer deklareras av henne..men nu får hon förvaltare som borde kunna sitt jobb! Samt skv har fått in uppgifter om of! Även starka bevis om sidoinkomster i mailen från överförmyndaren i ängelholm..
Håller tummarna nu att hon får något straff från fk angående felaktigt utbetalt belopp

Nya förvaltare måste vara bättre än J, sämre går nog inte så lite hopp finns det väl att hon ska göra rätt för sig och lära sig något
2024-04-06, 13:53
Medlem
B´stards avatar
Så hon är med i hyresgästföreningen OCH går till tandläkaren - det kunde man inte tro om henne. HGF går på autogiro, så hon har väl kanske bara glömt att säga upp det...
2024-04-06, 14:56
Medlem
nationalizten88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Alltså, saken är den att denna typ av professionella förvaltare/gode män är juridiskt tveksamma då Föräldrabalken talar om att "ställföreträdare" alltså förvaltare/god man till stor del ska jobba ideellt.

Jag vet däremot att dessa professionella blir allt vanligare med tanke på att det finns värre fall än Bumbi. Vanligt folk vill nämligen inte hålla på med sådant här frivilligt för den piss-ersättningen.
Skulle tro att Josefin som förvaltare hade typ 1000 kr i månaden före skatt i ersättning.
Låter det rimligt för att ha Bumbi efter sig dygnet runt?!

Hon kommer inte kunna ringa sin förvaltare, telefonväxeln kommer bara ta emot och vidarebefordra hennes önskan om kontakt. Försöker hon spamma honom med mail och privata kontaktförsök så slutar det med en vägg. Telefontid torsdagar 08.00 till 09.30. all annan tid studsar allt tillbaka. 😉
2024-04-06, 16:14
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nationalizten88
Hon kommer inte kunna ringa sin förvaltare, telefonväxeln kommer bara ta emot och vidarebefordra hennes önskan om kontakt. Försöker hon spamma honom med mail och privata kontaktförsök så slutar det med en vägg. Telefontid torsdagar 08.00 till 09.30. all annan tid studsar allt tillbaka. 😉

Bumbi kommer att hitta anhörigas kontaktuppgifter mm.
Sådant är hon duktig på.
2024-04-06, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Bumbi kommer att hitta anhörigas kontaktuppgifter mm.
Sådant är hon duktig på.

Då kanske Herr Förvaltare ser till att hon inte ens får ha ett mobilabonnemang.
Som några varit inne på är det här "professionella" förvaltare som troligen endast tas in i nödfall. Optio har säkert fått lägesbilden klar för sig av överförmyndaren och valt rätt person för att hålla styr på henne.

Så det ska bli riktigt intressant att se vilka tyglar hon får. Hoppas att hon helt saknar tillgång till swish denna gång. Sist kunde ju folk fortfarande swisha fast hon saknade bank id.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in