2024-04-06, 11:14
Medlem
Haalands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avantgarde19
Gränsen för grovt skattebrott ligger vid 10bb alltså riskerar hon 6 års fängelse vilket det givetvis inte kommer att bli, men skulle inte förvåna mig om det blev 1 år utan bakpotatis.

Det stämmer det finns en realistisk chans att det här kommer leda till påföljd.

Även en fotboja på idioten hade varit kul att se där hon inte kan springa till bankomater och bibliotek mm. helt fritt som hon vill.
.
Emelie är ett skenande tåg och sin egen största fiende.

Emelie kommer göra att Emelie hamnar på gatan förr eller senare. Schizofrent värre.

(Och jag kommer njuta varje sekund.)
2024-04-06, 11:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hackie
https://streamable.com/hv1v0c

Här erkänner hon helt öppet att hon inte deklarerat sin OFinkomst. Synd att det inte går att skicka videofiler till skatteverket.

Wow alltså 🤯 Alltså denna människa är ett sånt fenomen! Vad håller hon på med på riktigt!!?

Hörde henne i morse maniskt prata om helt osammanhängande saker där hon knappt visste vilken dag,månad eller ens tid det är? Hon försöker nu även lura in sina tittar i nåt pyramidspel eller liknande!!!

Alltså jag har själv liknade diagnoser som Bumbi och kan absolut känna igen mig i hennes maniska skov och skeva verklighetsuppfattning, men hon är verkligen nåt extra alltså…

Sen att verkligen ingen sätter ner foten i hennes närhet och slänger hennes mobiler åt helvete och stänger ner internet för henne är en gåta!

Jag har verkligen turen i mitt liv, att mina nära och kära hade aldrig tillåtit mig bli som Bumbi om jag fastnade i ett maniskt skov i min bipoläritet! Och det är jag nu så jävla tacksam över när jag sett hela denna cirkus med Bumbi 🙏
2024-04-06, 11:22
Medlem
TheyCallMeTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nationalizten88
Vilken jävla bajsmacka hon har fått hahaha Förvaltare som bor typ 60 mil norrut. En förvaltare hon aldrig kommer träffa personligt. Nu drog dom åt tumskruvarna rejält, hur tror ni hon kommer hantera detta ???

Kanske det som behövs! En äldre gubbe som hon inte kan linda runt sitt lillfinger och manipulera som hon gjorde med Jossan.
Hon kommer ha sån jävla panik och abstinens.
Såg hennes live nyss, hon pratade om att det hänt lite saker som gjort henne lite ledsen men nu mår hon bra. Kan det vara att hon med all säkerhet kommer få förvaltare igen?
2024-04-06, 11:37
Medlem
Citat:
Det har de fått nu efter otaliga anmälningar ifrån folk. När de väl börja luska i det så kommer snaran dras åt för fröken Bumbi. Ska försöka maila skatteverket och se fall man kan skicka in detta videobevis på något annat sätt.
Prata med dem på måndag så de hinner stoppa utbetalningen på de pengar hon ska få tillbaka i nästa vecka, det kommer att bli kaos så som hon har sett fram emot dessa pengar som inte är hennes!
2024-04-06, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffanloppan
"lånen/donationerna" borde ses som inkomst av tjänst, eftersom hon använder sina sociala medier till motprestationer. "Om ni inte swishar stänger jag av. Jag gör detta för er skull. Om ni vill se mig spela får ni swisha. Om ni vill se mig baka får ni swisha. Om ni vill se mig alls får ni swisha".
Donationer i samband med sociala medier är skattepliktiga så det behöver inte ses som inkomst av tjänst.
2024-04-06, 11:44
Medlem
Citat:
Det har de fått nu efter otaliga anmälningar ifrån folk. När de väl börja luska i det så kommer snaran dras åt för fröken Bumbi. Ska försöka maila skatteverket och se fall man kan skicka in detta videobevis på något annat sätt.
Skicka länken bara + utdraget när hon visade hur mycket hon faktiskt hade tjänat på OF under 2023 + kontoutdragen som var inskickade till tingsrätten o säg att så här mycket donationer har hon fått under bara ett kvartal. De kan ju iaf avvakta med utbetalningen tills den nya förvaltaren har trätt i kraft.
2024-04-06, 11:44
Medlem
Citat:

Bra! Det är möjligt att hon kan undkomma straff pga intellektuell funktionsnedsättning om nån hjälper henne. Men inte skulderna. Hon har tjänat pengar medan hon varit juridiskt myndig och hon har tagit beslut om att skattefuska som juridiskt myndig. Inkomsterna ska beskattas. Och FK från 2023 (och 2024 i händelse av att OF öppnas igen) borde omprövas.
2024-04-06, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avantgarde19
Donationer i samband med sociala medier är skattepliktiga så det behöver inte ses som inkomst av tjänst.

Ja, det är det jag menar. Att de ska beskattas. Trodde det blev inkomst av tjänst på sociala medier.
2024-04-06, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaland
Det stämmer det finns en realistisk chans att det här kommer leda till påföljd.

Även en fotboja på idioten hade varit kul att se där hon inte kan springa till bankomater och bibliotek mm. helt fritt som hon vill.
.
Emelie är ett skenande tåg och sin egen största fiende.

Emelie kommer göra att Emelie hamnar på gatan förr eller senare. Schizofrent värre.

(Och jag kommer njuta varje sekund.)
Och den nya räntan på 20% är ju inte så rolig men det har Bumbi säkert redan tänkt på, hon kan ju ta av sparpeng.. eh det var inget 🤣 säg att skatteskulden landar på 120k, hon kommer aldrig att kunna betala av den med 20% ränta, om hon blir 500 år så kanske.
2024-04-06, 12:06
Medlem
Citat:

Här erkänner hon helt öppet att hon inte deklarerat sin OFinkomst. Synd att det inte går att skicka videofiler till skatteverket.
Vart får hon 6000 ifrån? 1% i skatt då alltså 🤣 men hon är ju känd, då kanske man får special treatment 👀
2024-04-06, 12:07
Medlem
godofasgaards avatar
Det är han vidrigt nu sitter åbäket och äter godis och samtidigt tigger swish till mat 🤮
2024-04-06, 12:15
Medlem
Citat:

Du kan länka (om du skickar digitalt) eller skriva adressen! Det gjorde överförmyndarnämnden i sitt dokument

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in