2024-04-05, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Läs det fetade.

Hoppas att du framledes blir mer seriös, blir svårt att ta dej på allvar annars.
1. Det var precis sånna människor jag pratade med på palmekonferansen. Dom gjorde inte den bedömningen att man luktar efter två skott.

I dagsläget litar jag mer på dom än dig.

Du får göra experiment och visa din tes.

För min del är det ett tramsargument för att ge tvivel på SE som GM.

Lägg till faktorer som:

a) vi vet inte vilket ytterplagg GM-SE hade.

b) som ulven påpekade. Cigarettrök som både fanns inne på Bohemia samt att SE kläder luktade. Man kände inte fisar och annan odör förut.
Citera
2024-04-05, 23:26
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Det kan ju väl inte bli lugnt i tråden när du skriver saker som inte går ihop, heller?

Där NF såg mannen som följde efter paret Palme. (enligt uppgift)
Där har vi ingen om uppgift om att någon varit. Inte SE heller..

Det fetstilta blir väl ändå ett oseriöst försök att få SE till GM?
SE har ju aldrig uppgett att han varit norr om Skandia-entrén, men där du nu försöker påstå att han själv placerat sig i den position som NF iakttar mannen som följer paret Palme!
Fredag kväll och otur när du tänkte?

I övrigt så ska jag inte "bråka" mer, men SE's U-sväng...?
Som inspel där:
TP har ju den vid norra reklampelare, "Palmeutredaren" som Jeremiah intervjuat har ju med ett samtal vid Sari.

Nej, jag är Alexander Lukas när jag tänker.

OP reagerade på något vid Sari. Tiden stämmer också bra, om SE är ute på gatan runt 23:19.

Då hinner man upp dit och vända, för att vara i korsningen cirka 23:21:20 ...

Där NF och den efterföljande mannen möts, torde det vara bara en 10 meter mellan där SE svänger ut och börjar gå på samma sätt som den efterföljande mannen: långt ut närmare sträckstenskanten på trottoaren.

Ganska exakt som den efterföljande mannen går SE, enligt egen utsago, 5-6 sekunder bakom LOP.

Är inte det lite märkligt? De måste ha gått i takt bakom varandra ungefär som Jönssonligan.
Citera
2024-04-05, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ja, det har jag. Men att namnge dem får någon annan sköta. Dock rör det sig väl om djupt Palmehat (av olika valörer och anledningar) om jag förstått saken rätt. Det ska dock inte röra sig om professionella poliser/militärer/säkerhetsfolk. Men det var sannilikt en grupp om 5-6 personer plus SE.

Min övertygelse är att SE är inblandad - men inte som skytt - och antingen agerade han patsy och sprang på åsen, samt lade sig i utredningen och blev den "Skandiaman" vi stött och blött i flera år, eller så var han "bara" det sistnämnda. Men att han även var en patsy, skulle (tycker jag) förklara en del om signalementen samt även att han fick med sig en del om efterspelet på mordplatsen (eftersom jag tror att han återvände). Han kan givetvis även bara ha varit ett vittne/varande och stått och iakttagit på långt håll (antingen från norr eller söder).

Den där taktiken att hela tiden förneka när du försöker tala om för en del hur en del saker gick till den natten mm det kör en del med för att tillskansa sig mer information på din frustration att de inte lyssnar jobbigt folk. Vi har skickat meddelanden till en del av de som utförde mordet om de vill vara med på intervju men de vill tydligen inte det. För de svarar inte.
Citera
2024-04-05, 23:38
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
1. Det var precis sånna människor jag pratade med på palmekonferansen. Dom gjorde inte den bedömningen att man luktar efter två skott.

Det är upp till dig vilka du litar på. Det är ganska känt, att en nyligen avfyrad revolver luktar rejält, dessutom är det stor risk att lukten sätter sig vid själva avfyrandet, bär du dessutom omkring på revolvern EFTER avfyrningen - då luktar det ordentligt. Står du bredvid en sådan person, känner du lukten. Men visst, har du aldrig känt lukten av en avfyrad revolver, kan det vara svårt att identifiera, kanske tänker du på andra "prylar" som innehåller krut.

I dagsläget litar jag mer på dom än dig.

Du får som sagt lita på vem du vill. Förslagsvis bör du googla frågan, kanske rent av mejla folk som pysslar med vapen/revolvrar. Ett hett tips (istället för att blint lita på palmekonferansare) är att ta kontakt NFC/SKL, och fråga dem om nyligen avfyrade revolvrar luktar, samt om lukten sätter sig i kläderna om man har den i ett hölster eller i en ficka.

Du får göra experiment och visa din tes.

Svar nej, det är upp till dig att göra experimentet om du inte litar på folk. Knalla in till en skyttelokal och prova, alternativt prata med experter (läs svaret ovan).

För min del är det ett tramsargument för att ge tvivel på SE som GM.

Vet inte vad du syftar på.

Lägg till faktorer som:

a) vi vet inte vilket ytterplagg GM-SE hade.

Nej, men bär SE en nyligen avfyrad revolver i fickan så sätter sig lukten ganska duktigt. Läs även svar ovan.

b) som ulven påpekade. Cigarettrök som både fanns inne på Bohemia samt att SE kläder luktade. Man kände inte fisar och annan odör förut.

Jag blir nyfiken, har du någonsin vart på "lokal" i vuxen ålder när rökning var tillåten? Det låter inte så. Du är sannolikt för ung. Jag kan informera dig om att parfymer, fisar, urin, mat, etc luktade på "lokaler" där det söps, lukterna förintades givetvis inte av cigarrettrök. Än en gång, sluta sprid lögner och villfarelse om "förr" i tråden. Du tappar rejält i förtroende, för var gång du serverar dylika plumpar. Skärp dig.

Läs det fetade...
Senast redigerad av pojkpingis 2024-04-05 kl. 23:44.
Citera
2024-04-05, 23:39
Bannlyst
Namnge de är inte lämpligt här. Polisen har namnen i princip redan 1986 och fler gånger sedan dess men sist för mer en ett år sedan inskickad en sammanhängande redogörelse om vilka som var med och hur det gick till.
Bara att avvakta. Inte minst på förhör som tycks ha försvunnit....
Citera
2024-04-05, 23:40
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Robert-Ynglingen-
Den där taktiken att hela tiden förneka när du försöker tala om för en del hur en del saker gick till den natten mm det kör en del med för att tillskansa sig mer information på din frustration att de inte lyssnar jobbigt folk. Vi har skickat meddelanden till en del av de som utförde mordet om de vill vara med på intervju men de vill tydligen inte det. För de svarar inte.

Vad förnekar jag? Vilken är min frustration?
Citera
2024-04-05, 23:42
Bannlyst
Citat:
Vad förnekar jag? Vilken är min frustration?

Nej det är inte dig jag menar. Det är andra som du försöker hjälpa med information men sen så åker du på en snyting på slutet....
Citera
2024-04-05, 23:45
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Robert-Ynglingen-
Nej det är inte dig jag menar. Det är andra som du försöker hjälpa med information men sen så åker du på en snyting på slutet....

Aha, sorry, läste dig fel. Ja, snytingar är Flashbacks lön, tyvärr. Men man vänjer sig!
Citera
2024-04-05, 23:50
Bannlyst
Citat:
Aha, sorry, läste dig fel. Ja, snytingar är Flashbacks lön, tyvärr. Men man vänjer sig!

Jo lugn 😊. Det där med att tvätta av munnen på en restaurang toalett...men det var någon där som släpade med mig och sa kom med här .själv var det en del av stan jag aldrig besökte i normala fall. Förutom några dagar innan då de var där och rekognocerade...
Citera
2024-04-05, 23:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Du verkar inte läst TPs bok. SE drar till med några lögner och har bara lite tur att de är rätt. SE har aldrig sett LJ varken som vittne eller GM. Som mytoman-SE kan han dock sett LJ på mordplatsen när han kommer dit efter att ambulansen lämnat och lagt ihop ett och ett.

"SE ljuger om allt". Det vet till och med MG på Filter.

Edit: Styrkan i norra hypotesen är att ingen sett SE på mordplatsen varken som mördare eller vittne eftersom han inte var där.

Eller så var SE gm och försvann från mordplatsen strax efter skotten.
Citera
2024-04-06, 00:07
Medlem
Citat:
Läs det fetade...
Tror fortfarande inte på din bedömning att lukten efter två skott utomhus skulle vara markant.

Att det luktar har jag inget att säga om.

Att lukten akumeleras efter flera skott osv.

Det är som jag skrev ovan inte relevant när det gäller två skott utomhus.

Jag tror du har fel.

Mer viktigt.

Väldigt svårt att ha en dialog med dig när dina svar ligger i mina citat.

Over and out
Citera
2024-04-06, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Mycket bra inlägg!! Och tack för sansad diskussion.

Jag håller självfallet med om dessa signalement, men som spänner omkring/förbi mordplatsen.
De är mellan Grand och DBG och inget av signalementen är med på alla 3 platser.
Men precis som du så ser jag också det troliga i att GM stoppade undan en ev. handledsväska och kanske glasögon som skulle kunna vara igen etc.

Det är ju samtidigt dessa signalement som SE själv uppger. (Bortsett från öronlapparna då)
Så visst blir det misstänkt, sammantaget.
Jag anser därför också att SE bör ifrågasättas utifrån detta och är kritisk till utredningen av honom.

Men det jag dels brottas med är hypotesen med "SE vid Grand".
Jag har svårt att se att han rör sig ut och in på Skandia för att "vara där". Totalt osedd.
Som jag sagt förut, en otrolig tur och chansning.
Vi vet ju att han stämplade ut ca 23:19, men skulle han då även kunnat vara Mårtens "grandman"?

Vidare är mitt problem (som jag lyft tidigare) att SE vid utstämpling på Skandia inte har någon aning om vart paret Palme tagit vägen på sin promenad. De behöver ju inte ens vara kvar på Sveavägen, utan gått ned till Drottninggatan o.s.v.
Det är och blir en slump att han springer rakt i famnen på dom.

Jag har inga större problem med att mordet kommer av en slump/tillfällig upptäckt av att Olof Palme dyker upp inne i stan, men i fallet med SE "vid Grand" är det slump på slump.
Inget omöjligt i det heller, men ändå..

Tillbaka till frågan om signalement så är väl frågan vad GM faktiskt hade på sig?
Och med SE är det samma fråga? Vad hade han egentligen på sig?

Jag tror dock att det är först nu när vi "gjort SE till GM" som vi enklare ser dessa likheter av uppgifter.
Liknande sker ju i CA-tråden och hos "YouTube-Otto" nu.
Likhet i fantombilder och signalement.

Ja det är ju inte bevisat att dessa signalement är på GM men dock anser jag att dessa 3 signalement är dom enda "detaljer" som nämns på en misstänkt person...

Kan också tycka att det är lite märkligt att Engström också ägde och bar dessa detaljer relativt ofta även om vi inte vet just mordnatten..

Om Engström befinner sig vid Grand så är det troliga att han ger upp försöket och traskar tillbaka till Skandia och stämplar ut och skyndar mot nattbussen , här blir det då en semi-slump att Palme återigen möter Engström!

Skriver Semi då det faktiskt inte är så otroligt då Engström faktiskt går ut på Sveavägen igen någon minut senare ...

Då ger det ju även en förklaring att han lagt tillbaka glasögonen i handledsväskan efter att Mårten sett honom vid Grand...Även varför Engström faktiskt är beväpnad då han inte orkat eller hunnit lägga av vapnet på rummet igen...

När dessa 3st detaljer blir kända i media som Engström då uppfinner supervittnet och förväxlingen...

Slump och tur kommer jag aldrig ta ifrån dig för det måste han haft ...Men någongång har en GM slumpen och turen på sin sida och därav olöst mord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in