2024-04-05, 22:10
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Hej mina pallar

Kommentar på

"Om Gaza är ett folkmord vad såg jag då i Rwanda?

Israel står anklagat för folkmord i Gaza vid den Internationella domstolen i Haag.

Det får mig att undra.

Vilket ord ska i så fall beskriva det jag bevittnade i Rwanda 1994."

7 april till den 15 juli 1994 = 800,000 döda
Om Israel utgör folkmord är de jävla amatörer , när Rwanda kunde döda 800,000 på 8 dagar

https://www.expressen.se/kronikorer/...g-da-i-rwanda/

Ni okunniga inom folkrätt

Med tanke på att ni kallar Hamas attack (som tog död på 1200 människor, de flesta soldater från IDF) för "försök till folkmord" motsäger du dig själv David. Man kan inte kalla Hamas attack mot Israel för "folkmord" om man samtidigt inte ens anser att systematisk folkfördrivning av närmare 2 miljoner människor, och mord på över 30 000 palestinier, är antagbart för att inordnas i samma kategori av brott. Notera också att det är Israel som i stort styr över Gaza och som kontrollerar palestinierna i ett militärt övervakat koncentrationsläger, inte tvärtom.

Ni börjar bli riktigt desperata nu, när ni dessutom mördar västerländska medborgare som försöker ge mat och förnödenheter till befolkningen som ni avsiktligt svälter. Det är du som är okunnig inom folkrätt, för Israel kommer aldrig kunna skitsnacka sig ur det här. När Israels enda villkorslöst tillgivna allierade (USA) börjar lessna på skiten, vet man det gått överstyr. Israel slår nya rekord i folkrättsbrott varje vecka och ni har snart betat av varenda punkt på listan av potentiella brott mot internationell lag.

Din hjälte, psykopaten Netanyahu, kommer att gå till historien som världens mest avskydda ledare vare sig du vill eller inte. Inte ens israelerna gillar honom.
Senast redigerad av -DaRude- 2024-04-05 kl. 22:16.
Citera
2024-04-05, 22:30
Medlem
Förneka du att det inte var folkmord ? syftet var att döda judar

När ska det gå in i din tröga skalle att antal avgör inte folkmord utan SYFTET.

1. Jag skjuter 5 st svarta för jag vill utrota denna grupp = folkmord

2. Släpper ett kärnvapen på en division + en hel stad ryker med = inte folkmord då SYFTET var utplåna divisionen.

Är du så trög på riktigt att du inte förstår lagen? Annars hade Bush Jr och Sr dömts för brott mot mänskligheten i Irak.

Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Med tanke på att ni kallar Hamas attack (som tog död på 1200 människor, de flesta soldater från IDF) för "försök till folkmord" motsäger du dig själv David. Man kan inte kalla Hamas attack mot Israel för "folkmord" om man samtidigt inte ens anser att systematisk folkfördrivning av närmare 2 miljoner människor, och mord på över 30 000 palestinier, är antagbart för att inordnas i samma kategori av brott. Notera också att det är Israel som i stort styr över Gaza och som kontrollerar palestinierna i ett militärt övervakat koncentrationsläger, inte tvärtom.

Ni börjar bli riktigt desperata nu, när ni dessutom mördar västerländska medborgare som försöker ge mat och förnödenheter till befolkningen som ni avsiktligt svälter. Det är du som är okunnig inom folkrätt, för Israel kommer aldrig kunna skitsnacka sig ur det här. När Israels enda villkorslöst tillgivna allierade (USA) börjar lessna på skiten, vet man det gått överstyr. Israel slår nya rekord i folkrättsbrott varje vecka och ni har snart betat av varenda punkt på listan av potentiella brott mot internationell lag.

Din hjälte, psykopaten Netanyahu, kommer att gå till historien som världens mest avskydda ledare vare sig du vill eller inte. Inte ens israelerna gillar honom.
Citera
2024-04-05, 22:46
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Förneka du att det inte var folkmord ? syftet var att döda judar

När ska det gå in i din tröga skalle att antal avgör inte folkmord utan SYFTET.

1. Jag skjuter 5 st svarta för jag vill utrota denna grupp = folkmord

2. Släpper ett kärnvapen på en division + en hel stad ryker med = inte folkmord då SYFTET var utplåna divisionen.

Är du så trög på riktigt att du inte förstår lagen? Annars hade Bush Jr och Sr dömts för brott mot mänskligheten i Irak.

Givetvis var inte 7 oktober något "folkmord". En terrorattack var det, på sin höjd. Det har inget med "syftet" att göra. Iran vill "utrota" judar, enligt dig, men du skulle aldrig kunna fälla dem för folkmord eftersom de aldrig försökt eller ens förmått något sådant. Det spelar ingen roll vad Hamas säger, de dödar så få israeler att det knappt är värt att prata om i ett sammanhang när Israel dödar hundratals civila varje vecka, även innan 7 oktober, och har en uttalad ambition att fördriva palestinierna från Gazaremsan.

Israel däremot, inte bara säger att ni ska kolonisera Gaza, fördriva och mörda palestinier, ni gör det också. Ni mördar fler barn och civila än någon annan stat på hela planeten, och dessutom etniskt fördriver ni ett helt folkslag. 80 % av palestinierna har ni fördrivit, och omintetgjort all samhällskritisk infrastruktur inklusive deras bostäder, och närmare 2 % av alla barn har ni antingen mördat eller skadat. Och nu har ni dessutom lyckats med ännu en milstolpe - att mörda fler hjälparbetare på några månader än alla krig sammantaget under en 30 års period. Dessförinnan slog ni två andra rekord: antal mördade journalister och barn, vilka båda övertrumfade flera års krig globalt sammantaget.

Nog är du stolt alltid, David.
Citera
2024-04-05, 22:58
Medlem
Nu fick jag dig... så enkelt att röka ut Er För ngn dag sen stod du inte på ngns sida etc etc

Så gå in och döda judar för de är judar är inte folkmord?? .

Terrorattack kan gå in i folkmord då Hamas är nazister. De vill utplåna Israel och dess befolkning. Du är verkligen hjärntvättad.
Man kan utföra ett folkmord via terror du hjärntvättade

Märkligt att IDF enl dig gör folkmord då 15000 civila som max har dött pga krig och colleteral damage på 6 månader.

Rwanda kunde döda 800,000 på 8 dagar...vad är det Rwanda har som Israel saknar?

Trots ICJ som du försökte använda som referens har varken beordrat stopp på kriget säger tydligt att än så länge har inte Sydafrika kunna bevisa.

Hade det vart tydligt hade en dom kommit lika fort som det skedde i Ryssland vs Ukraina.

Jag fick dig Darude.... jag retar upp Er, så ni inte kan hålla Ert hat längre.

Nu vet vi att du är Hamas sympatitör.

tack att du är så lätt rökt.

Citat:
Givetvis var inte 7 oktober något "folkmord". En terrorattack var det, på sin höjd. Det har inget med "syftet" att göra. Iran vill "utrota" judar, enligt dig, men du skulle aldrig kunna fälla dem för folkmord eftersom de aldrig försökt eller ens förmått något sådant. Det spelar ingen roll vad Hamas säger, de dödar så få israeler att det knappt är värt att prata om i ett sammanhang när Israel dödar hundratals civila varje vecka, även innan 7 oktober, och har en uttalad ambition att fördriva palestinierna från Gazaremsan.

Israel däremot, inte bara säger att ni ska kolonisera Gaza, fördriva och mörda palestinier, ni gör det också. Ni mördar fler barn och civila än någon annan stat på hela planeten, och dessutom etniskt fördriver ni ett helt folkslag. 80 % av palestinierna har ni fördrivit, och omintetgjort all samhällskritisk infrastruktur inklusive deras bostäder, och närmare 2 % av alla barn har ni antingen mördat eller skadat. Och nu har ni dessutom lyckats med ännu en milstolpe - att mörda fler hjälparbetare på några månader än alla krig sammantaget under en 30 års period. Dessförinnan slog ni två andra rekord: antal mördade journalister och barn, vilka båda övertrumfade flera års krig globalt sammantaget.

Senast redigerad av David1982 2024-04-05 kl. 23:11.
Citera
2024-04-05, 23:01
Medlem
Ja journalister är inte tvungna att vara där och barnen, ska man lita på Hamas siffror säger du?

Låt oss testa
Hur många Hamas har dött?

Edit: Jag har inte fördrivit ngn . Hade jag vart Jude hade jag vart i Gaza nu och ja ...du vet

Däremot så gör jag ngt mer hotfullt än ett krig för dig och dina pallar.

Jag får med andra topp företag från EU/USA att få gulfstater att komma närmare Israel

Som sagt det är inte vad som sägs framför kameran utan vad som sker under bordet.

KSAs flygvapen gillar Elbit system 🥺 ska inte KSA ha chansen att få leka med dessa godsaker?

Är i en gulfstat nu🥺 hur har du det i kalla Sverige? 🥺

Citat:

Senast redigerad av David1982 2024-04-05 kl. 23:09.
Citera
2024-04-05, 23:11
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Nu fick jag dig... så enkelt att röka ut Er För ngn dag sen stod du inte på ngns sida etc etc

Så gå in och döda judar för de är judar är inte folkmord?? .

Terrorattack kan gå in i folkmord då Hamas är nazister. De vill utplåna Israel och dess befolkning. Du är verkligen hjärntvättad.
Man kan utföra ett folkmord via terror din hjärntvättade

Märkligt att IDF enl gör folkmord då 15000 civila som max har dött pga krig och colleteral damage på 6 månader.

Rwanda kunde döda 800,000 på 8 dagar...vad är det Rwanda har som Israel saknar?

Trots ICJ som du försökte använda som referens har varken beordrat stopp på kriget säger tydligt att än så länge har inte Sydafrika kunna bevisa.

Hade det vart tydligt hade en dom kommit lika fort som det skedde i Ryssland vs Ukraina.

Jag fick dig Darude.... jag retar upp Er, så ni inte kan hålla Ert hat längre.

Nu vet vi att du är Hamas sympatitör.

tack att du är så lätt rökt.

Jag står varken på Hamas eller Netanyahus sida. Det innebär inte att jag måste vara "neutral" när Israel begår uppenbara folkrättsbrott mot civila. Jag har redan fördömt Hamas attack.

Men oroa dig inte, David. Ni kommer slå fler rekord. Ni dödar flest civila, flest barn, flest journalister, flest hjälparbetare, flest kvinnor, och detta under blott några månader som annars motsvarar flera års krig globalt. Nu har du lagt ditt fokus på Rwanda för att bli ursäktad. Innan dess var det Dresden men nu har ni ju överträffat den siffran, så då har du valt ett nytt räkneexempel. Nästa gång blir det väl Förintelsen: "Hitler dödade 6 miljoner.... då är 100 000 ingenting"

Let's have it your way. Men då kan vi ju lika gärna säga att Hamas dödade ytterst få i jämförelse med den statistiken, så varför bryr du dig om den 7 oktober? 1200 israeler varav de flesta IDF-soldater är väl ingenting jämfört med alla som dödades i Rwanda?

Eller gäller inte den jämförelsen längre när den används mot ditt eget argument?
Senast redigerad av -DaRude- 2024-04-05 kl. 23:14.
Citera
2024-04-05, 23:16
Medlem
Som sagt Rwanda

SYFTET: Döda Tutsis... så om Hutis hade dödat 8, 800, 8000...800,000 eller 8 miljoner så är det folkmord.

Är Israels syfte att utrota Pallar ja eller nej ? enkel fråga. ...

Syftet utplåna Hamas. Israel kan döda de alla om de vill men låter bli...och det vet du. Men västerlänningar är inga vildar

Citat:
Jag står varken på Hamas eller Netanyahus sida. Det innebär inte att jag måste vara "neutral" när Israel begår uppenbara folkrättsbrott mot civila. Jag har redan fördömt Hamas attack.

Men oroa dig inte, David. Ni kommer slå fler rekord. Ni dödar flest barn, flest journalister, flest hjälparbetare, flest kvinnor, och detta under blott några månader som annars motsvarar flera års krig globalt. Nu har du lagt ditt fokus på Rwanda för att bli ursäktad. Innan dess var det Dresden men nu har ni ju överträffat den siffran, så då har du valt ett nytt räkneexempel. Nästa gång blir det väl Förintelsen: "Hitler dödade 6 miljoner.... då är 100 000 ingenting"

Let's have it your way. Men då kan vi ju lika gärna säga att Hamas dödade ytterst få i jämförelse med den statistiken, så varför bryr du dig om den 7 oktober? 1200 israeler varav de flesta IDF-soldater är väl ingenting jämfört med alla som dödades i Rwanda?

Eller gäller inte den jämförelsen längre när den används mot ditt eget argument?
Citera
2024-04-05, 23:26
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:

Men oroa dig inte, David. Ni kommer slå fler rekord. Ni dödar flest civila, flest barn, flest journalister, flest hjälparbetare, flest kvinnor, och detta under blott några månader som annars motsvarar flera års krig globalt. Nu har du lagt ditt fokus på Rwanda för att bli ursäktad. Innan dess var det Dresden men nu har ni ju överträffat den siffran, så då har du valt ett nytt räkneexempel. Nästa gång blir det väl Förintelsen: "Hitler dödade 6 miljoner.... då är 100 000 ingenting"

Kan du erkänna att du hade fel när du kallade brända/halshuggna bebisar 7:e oktober en lögn?

Hur förklarar du dessa bilder/filmer?

https://i.gyazo.com/f5675fe7df529bca...7caa1cf129.png

https://www.hamas-massacre.net/conte...ded-and-burned
Citera
2024-04-05, 23:27
Medlem
Jag oroar mig inte...

Kan politik så väl ....detta kommer gå ner i sanden när pengar styr lite ex

1. Henrik VIII förnedrade Katherine av Aragonien, tysk romerska kejsarens faster...när hon dog back to business

2. Precis som Biden aldrig skulle prata med Bin Salman efter journalist mordet på Jamal Khashoggi.

3. UAE skulle aldrig förhandla med Israel tills Mossad ställs inför svar för mordet på Hamas grisen i Dubai.

Några ex

Vad får dig att tro att inte business kommer gå som vanligt när det lugnat ner sig???

Jag ser sånt jämt i min bransch... Så jag oroar mig inte

Däremot Pallar bör oroa sig, då de inte har ngt att erbjuda gulfen, EU,USA ,Singapore, Japan, Kina etc

Edit: Gaza kommer lära sig nu. Inga jobb inne i Israel längre. IDF närvaro både inne och utanför Gaza..Dina pallar gjorde den mest korkade stunt man kan tänka sig. Tror inte ens Israel kommer låta Qatar få släppa in en mygga utan det ses över av IDF inne i Gaza.

Citat:

Senast redigerad av David1982 2024-04-05 kl. 23:32.
Citera
2024-04-05, 23:34
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Som sagt Rwanda

SYFTET: Döda Tutsis... så om Hutis hade dödat 8, 800, 8000...800,000 eller 8 miljoner så är det folkmord.

Är Israels syfte att utrota Pallar ja eller nej ? enkel fråga. ...

Syftet utplåna Hamas. Israel kan döda de alla om de vill men låter bli...och det vet du. Men västerlänningar är inga vildar

Israeler är inga "västerlänningar", ingen västerländsk politiker eller andlig ledare (en präst) skulle stå och försvara våldtäkter för att det "ökar moralen" hos soldaterna eller helt öppet förespråka folkmord och etnisk rensning som era högaktade rabbiner gör. Det skulle aldrig förekomma att en präst kan stå på en scen framför Sveriges försvarsmakt och hylla folkmord och våldtäkter utan att svenskar skulle reagera. Det är i dessa extrema tider man verkligen inser hur olika israeler och européer är, och att ni inte hör hemma i vår del av världen. Ni har precis samma sandökenmoral som islamisterna, och samma jävla tro på profetior och magiska fabler.

Citat:
Ursprungligen postat av stayboosted
Kan du erkänna att du hade fel när du kallade brända/halshuggna bebisar 7:e oktober en lögn?

Hur förklarar du dessa bilder/filmer?

https://i.gyazo.com/f5675fe7df529bca...7caa1cf129.png

https://www.hamas-massacre.net/conte...ded-and-burned

Det är helt omöjligt att verifiera bakgrunden till dessa bilder och det vet du också. Men för din skull håller jag med dig, och jag har redan fördömt Hamas attack alldeles oavsett vad de gjort. Men det förändrar inget, för det legitimerar inte Israels folkrättsbrott i Gaza, idag och flera månader bakåt.
Senast redigerad av -DaRude- 2024-04-06 kl. 00:05.
Citera
2024-04-05, 23:40
Medlem
Och denna andliga ledare har IDF lytt order av??

Om Biskopen säger "döda alla kvinnor " så vad har det med Svenska försvarsmakten? Kommer be biskopen att fara åt helvete som IDF lär göra med. Menar du IDF lyder token som sa så (om ngn sa det) ?

Så korkad text

Skulle en IDF våldta så skulle han förtjäna ett nackskott han med....men enda som våldtagit är Hamas.

Citat:
Israeler är inga "västerlänningar", ingen västerländskt politiker eller andlig ledare (en präst) skulle stå och försvara våldtäkter för att det "ökar moralen" hos soldaterna eller helt öppet förespråka folkmord och etnisk rensning som era högaktade rabbiner gör. Det skulle aldrig förekomma att en präst kan stå på en scen framför Sveriges försvarsmakt och hylla folkmord och våldtäkter utan att svenskar skulle reagera. Det är i dessa extrema tider man verkligen inser hur olika israeler och européer verkligen är, och att ni inte hör hemma i vår del av världen. Ni har precis samma sandökenmoral som islamisterna, och samma jävla tro på profetior och magiska fabler.

Det är helt omöjligt att verifiera bakgrunden till dessa bilder och det vet du också. Men för din skull håller jag med dig, och jag har redan fördömt Hamas attack alldeles oavsett vad de gjort. Men det förändrar inget, för det legitimerar inte Israels folkrättsbrott i Gaza, idag och flera månader bakåt.
Citera
2024-04-05, 23:42
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:
Israeler är inga "västerlänningar", ingen västerländskt politiker eller andlig ledare (en präst) skulle stå och försvara våldtäkter för att det "ökar moralen" hos soldaterna eller helt öppet förespråka folkmord och etnisk rensning som era högaktade rabbiner gör. Det skulle aldrig förekomma att en präst kan stå på en scen framför Sveriges försvarsmakt och hylla folkmord och våldtäkter utan att svenskar skulle reagera. Det är i dessa extrema tider man verkligen inser hur olika israeler och européer är, och att ni inte hör hemma i vår del av världen. Ni har precis samma sandökenmoral som islamisterna, och samma jävla tro på profetior och magiska fabler.

Att ifrågasätta och vägra acceptera uppenbara bevis är motsatsen till att "fördöma" en attack. Du försöker skapa tvivel där det ej finns för att försvara Hamas "image" så gott det går.

Detaljer som dessa är viktiga, så det är bra att du från och med nu slutar kallar det för "en lögn" att bebisar halshöggs/brändes ihjäl.

Det visar tydligt vilken typ av grupp Hamas är och vilka intentioner dom hade med sin attack. Slakta så många civila som möjligt på ett så brutalt sätt som möjligt. Det är tydligare bevis på "folkmords-intention" (också kallat dolus specialis) än något som presenterats mot Israeliska sidan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in