Fast alltså..
Citat:
Men en ung tjej som har sex med massa pojkar i ett tält i skogen – mår hon verkligen bra tänker du?
– Jag har ingen aning. Jag kan inte svara för henne. Men vi var vänner hela livet.
Antar att hon inte lever längre, men han borde ju lätt kunna kolla upp hur pass många år äldre hon är/var och gå ut med den infon om det nu är sant.
Men jag tippar på att antingen så:
*Är det en regelrätt beskriven gruppvåldtäkt. Grabbarna skrattar, tjejen vill inte och de tillsammans "tjatar om att få fortsätta" (gick de inte in en och en nyss??) . Om de var 12-14 spelar det ingen roll om hon är 15. En grupp kåta hormonstinna våldtäktspojkar är ändå i överläge och hon är dessutom instängd i ett tält där de blockerar öppningen medan de 'väntar på sin tur'....
*Ljuger/överdriver han om hela storyn. Dvs det kanske fanns ett tält och en flicka och ett gäng pojkar i 7-8-10 årsåldern och de kanske hade kul o tittade o pillade o juckade lite som barn kan göra av nyfikenhet.
*Är det sant att tjejen var "typ 15" och han 7-8 , men då sannolikt funktionsnedsatt på något sätt och då är det svårt att veta/ta ställning till om någon ens kan ses som offer resp förövare.
*Eller att de är i tonåren allihop och att det faktiskt går till som han säger. Då övergår det inte i övergrepp förrän den fula killen inte får ligga och de tjatar om att han också ska få.
Sen finns det såklart en möjlighet att han råkat ut för en kvinnlig pedofil (viket han ju faktiskt indirekt anklagar henne för att vara. Pedofili växer liksom inte bort och började hon så tidigt lär hon ha fortsatt...)
Någon brottslig handling har ju iallafall hänt. Pappans misshandel. Och kanske någon form av övergrepp.
Oavsett så var det hundra år sen och det är löjligt att vända på en femöring och avbryta samarbeten sådär tvärt. Att han är dräggig visste de väl redan innan uttalandet. Det är garanterat bara för att han vägrat göra 'som man ska'. Dvs
bett om ursäkt och dragit till med en förmildrande, lagom trovärdig lögn, som tex att de alla var 7-8 år.