2024-04-05, 04:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Han var ju inte åtta år har han väl sagt nu senare? Nu var han plötsligt elva.

När sa han det? Då är det fortfarande våldtäkt mot barn. 15-åringar får inte ha sex med 11-åringar, fortfarande vidrigt (mot den yngre som inte ens hamnat i puberteten än).
Citera
2024-04-05, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
När sa han det? Då är det fortfarande våldtäkt mot barn. 15-åringar får inte ha sex med 11-åringar, fortfarande vidrigt (mot den yngre som inte ens hamnat i puberteten än).
Han har nog inte sagt något alls eftersom det är knäpptyst. Det låter i den tystnaden som påhittad historia annars hade han kunnat gjort en polisanmälan även om det är preskription och pekat ut den påstådda förövaren så vederbörandes version fick höras också.

Förövrigt så är det som så att om det rör sig om 11-15 åringar utan tvekan våldtäkt. Killar hinner bara bli tolv så är de mer eller mindre omöjliga för en vuxen kvinna att stoppa när de får raseriutbrott eller gå bärsärk.
Citera
2024-04-05, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Han var ju inte åtta år har han väl sagt nu senare? Nu var han plötsligt elva.

Ja men spela roll...
Dogge är ju mr ADHD också och har väl sagt halvdumma saker i 30.år......
Låt gubben vara ifred....
Citera
2024-04-05, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunless
Kollar med dig också eftersom du tror att alla är dummare än dig. När är hon född? Dogge vet ju vem det är. Eller hur?

Om jag hade den informationen kanske jag skulle svara på dina frågor. Jag går efter vad jag läst. Har du någon mer uppdaterad information åt mig, eller ställer du bara frågor som du vet att vi inte har svar på?

Du har dock rätt i att jag utan tvekan är smartare än alla andra, eller att alla andra är dummare än mig, beroende på om man är en optimist eller en pessimist.
Citera
2024-04-05, 12:42
Medlem
Nu fortsätter snöbollen som redan är i rullning.

Punkikoner bryter med Dogge Doggelito
Fler artister tar avstånd från Dogge Doggelito efter hans kontroversiella intervju.

Nu dumpas hiphopstjärnan från punkgruppen KSMB:s turné. Dogge Doggelito skulle tillsammans med Rodde från The Latin Kings ha varit förband till KSMB under några spelningar i april. Så blir det nu inte.

Det handlar om tre konserter i slutet av månaden, i Norrköping, Göteborg och Stockholm.

https://www.aftonbladet.se/a/JQPMLJ
Citera
2024-04-05, 14:32
Medlem
Fler artister tar avstånd från Dogge Doggelito, blir tomt nu bland kretsen.

https://www.expressen.se/noje/punkikoner-bryter-med-dogge-doggelito/
Citera
2024-04-05, 15:09
Medlem
Fast alltså..
Citat:
Men en ung tjej som har sex med massa pojkar i ett tält i skogen – mår hon verkligen bra tänker du?
– Jag har ingen aning. Jag kan inte svara för henne. Men vi var vänner hela livet.
Antar att hon inte lever längre, men han borde ju lätt kunna kolla upp hur pass många år äldre hon är/var och gå ut med den infon om det nu är sant.

Men jag tippar på att antingen så:

*Är det en regelrätt beskriven gruppvåldtäkt. Grabbarna skrattar, tjejen vill inte och de tillsammans "tjatar om att få fortsätta" (gick de inte in en och en nyss??) . Om de var 12-14 spelar det ingen roll om hon är 15. En grupp kåta hormonstinna våldtäktspojkar är ändå i överläge och hon är dessutom instängd i ett tält där de blockerar öppningen medan de 'väntar på sin tur'....

*Ljuger/överdriver han om hela storyn. Dvs det kanske fanns ett tält och en flicka och ett gäng pojkar i 7-8-10 årsåldern och de kanske hade kul o tittade o pillade o juckade lite som barn kan göra av nyfikenhet.

*Är det sant att tjejen var "typ 15" och han 7-8 , men då sannolikt funktionsnedsatt på något sätt och då är det svårt att veta/ta ställning till om någon ens kan ses som offer resp förövare.

*Eller att de är i tonåren allihop och att det faktiskt går till som han säger. Då övergår det inte i övergrepp förrän den fula killen inte får ligga och de tjatar om att han också ska få.

Sen finns det såklart en möjlighet att han råkat ut för en kvinnlig pedofil (viket han ju faktiskt indirekt anklagar henne för att vara. Pedofili växer liksom inte bort och började hon så tidigt lär hon ha fortsatt...)
Någon brottslig handling har ju iallafall hänt. Pappans misshandel. Och kanske någon form av övergrepp.

Oavsett så var det hundra år sen och det är löjligt att vända på en femöring och avbryta samarbeten sådär tvärt. Att han är dräggig visste de väl redan innan uttalandet. Det är garanterat bara för att han vägrat göra 'som man ska'. Dvs bett om ursäkt och dragit till med en förmildrande, lagom trovärdig lögn, som tex att de alla var 7-8 år.
Citera
2024-04-05, 15:23
Medlem
Leo293s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSpun
’När flickan sa nej tjatade han och vännerna tills de fick ett okej.’ - Dogge Doggelito (Aftonbladet)

Vad fan har han mer gjort som inte ens har kommit fram… SÅ jävla äcklig och skadad 😤

En storm i ett vattenglas men vad kan man förvänta sig av någon som aldrig haft ett jobb? Någon fixade ett tält för att utnyttja en tjej, inte bara för egen del utan med kompisarna.
ÄCKLIGT!
SPYR!
Hur mådde tjejen efter detta? Inte bra, det fattar vem som helst, eller borde göra!
Citera
2024-04-05, 20:03
Medlem
Kalliss avatar
Besökte Gotland under påsken, reklamradion spelade reklamjinglar med Dogge, där han berättade vad han alltid gjorde när han besökte Gotland, alltid käkade på Mel's Diner Visby. Hos Mel's Diner Visby har inte polletten trillat ned....
Citera
2024-04-05, 20:12
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmytheone
Nu fortsätter snöbollen som redan är i rullning.

Punkikoner bryter med Dogge Doggelito
Fler artister tar avstånd från Dogge Doggelito efter hans kontroversiella intervju.

Nu dumpas hiphopstjärnan från punkgruppen KSMB:s turné. Dogge Doggelito skulle tillsammans med Rodde från The Latin Kings ha varit förband till KSMB under några spelningar i april. Så blir det nu inte.

Det handlar om tre konserter i slutet av månaden, i Norrköping, Göteborg och Stockholm.

https://www.aftonbladet.se/a/JQPMLJ

Citat:
Ursprungligen postat av Lineup
Fler artister tar avstånd från Dogge Doggelito, blir tomt nu bland kretsen.

https://www.expressen.se/noje/punkikoner-bryter-med-dogge-doggelito/
Fast det är ju KSMB. Kolla upp dem. De vill du inte spela med. Bra för Latin Kings.
Citera
2024-04-05, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Fast det är ju KSMB. Kolla upp dem. De vill du inte spela med. Bra för Latin Kings.

Såg det sen, precis, vem vill det, oavsett så har
Dogge motvind, säkert fler som hoppar.
Citera
2024-04-05, 20:49
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lineup
Såg det sen, precis, vem vill det, oavsett så har
Dogge motvind, säkert fler som hoppar.
Jo men det kan nog vara bra i längden.
Bra artister är inte älskade av media och andra snöflingor och tror nog det kan komma något bra ur detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in