2024-04-05, 14:30
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twinlab9999
Kör hårt, kommer följa dig. Håller med dig om våren, jag körde mina 5 km i förrgår och i motvinden brände man mer och det blåste grena på en,,,

I will

Jag älskar den där hardcore-mentaliteten. Att man - som du - inte låter motvind och grenar som piskar en i ansiktet hindra en halvmils kardio
Citera
2024-04-05, 17:17
Medlem
twinlab9999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF3
I will

Jag älskar den där hardcore-mentaliteten. Att man - som du - inte låter motvind och grenar som piskar en i ansiktet hindra en halvmils kardio

Vill man nå målet får man kämpa, ju hårdare strid desto bättre känns segern
Citera
2024-04-05, 19:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av twinlab9999
Vill man nå målet får man kämpa, ju hårdare strid desto bättre känns segern

Kam inget annat än att instämma 😁 själv så ger jag mig ut i mina barfota skor med 4mm tjock sula även på vintern bara för jag gillar att piska och plåga mig själv.

Är du också en av dem som slår dig själv i ansiktet med öppen handflata så hårt du kan när din hjärna börjar ge upp ute på spåret?😅

Vissa kallar det sjukt i huvudet. Jag skulle säga att det är disciplin💪 ( med inslag av psyko varning) 🤣
Citera
2024-04-05, 20:11
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winny123
Kam inget annat än att instämma 😁 själv så ger jag mig ut i mina barfota skor med 4mm tjock sula även på vintern bara för jag gillar att piska och plåga mig själv.

Är du också en av dem som slår dig själv i ansiktet med öppen handflata så hårt du kan när din hjärna börjar ge upp ute på spåret?😅

Vissa kallar det sjukt i huvudet. Jag skulle säga att det är disciplin💪 ( med inslag av psyko varning) 🤣

Ett disciplinerad och mycket älskvärt psyko

Man ska inte underskatta självplågeri. I alla fall inte när det får en att prestera det som duckar för.
Citera
2024-04-05, 20:29
Medlem
IvanDF3s avatar
"MEN SKÄRP DIG DIN LILLA F*TTA!"

Det där hörde jag plötsligt - från ingenstans - eka inne i mitt huvud för för dryga timmen sedan. Då låg jag och hade det bekvämt i Netflix-soffan. Direkt reste jag mig upp, bytte om och drog till gymet och hann med att köra 16 set bröst innan de stängde.

Det var direkt obehagligt mycket folk och de flesta maskiner och bänkar var konstant upptagna eftersom andra hade parkerat där för att slutföra sina pass. Så jag fick köra pec-deck två gånger. Ingen större fara för den är stapelvara i mina bröstprogram. Jag inleder och avslutar alltid med pec-deck och i regel petar jag även in den i mitten av ett pass. I normala fall betraktar jag den som en köttövning och när jag ligger på min normala styrka, maxar jag viktmagasinet och kör totalt 12 set på 65 kg (som sagt; fördelat på tre tillfällen under passet). Nu är jag svag så jag tog det rätt lugnt.

Det blev 16 set på 20 minuter
Pec-deck: 4 set á 15, 12, 10 & 8 reps
Maskinpressar med viktmagasin: 4 set x 10
Peck-deck: 4 set x max och i dropset
Snedbänk i smithen: 4 set

Satte 300 mg Testo C och 125 mg deca tidigare i dag. Jag har lite deca kvar så jag kör slut på det. Som en liten...ja, "krydda"!

I morgon kanske det rent av blir två pass. Ett på morgonen och ett på eftermiddagen. Vi får se. Nu ska jag äta något, kanske lite ägg och bacon. Det går alltid ner.

Kör hårt! // Ivan
Citera
2024-04-05, 22:44
Medlem
twinlab9999s avatar
Citat:
"MEN SKÄRP DIG DIN LILLA F*TTA!"

Det där hörde jag plötsligt - från ingenstans - eka inne i mitt huvud för för dryga timmen sedan. Då låg jag och hade det bekvämt i Netflix-soffan. Direkt reste jag mig upp, bytte om och drog till gymet och hann med att köra 16 set bröst innan de stängde.

Det var direkt obehagligt mycket folk och de flesta maskiner och bänkar var konstant upptagna eftersom andra hade parkerat där för att slutföra sina pass. Så jag fick köra pec-deck två gånger. Ingen större fara för den är stapelvara i mina bröstprogram. Jag inleder och avslutar alltid med pec-deck och i regel petar jag även in den i mitten av ett pass. I normala fall betraktar jag den som en köttövning och när jag ligger på min normala styrka, maxar jag viktmagasinet och kör totalt 12 set på 65 kg (som sagt; fördelat på tre tillfällen under passet). Nu är jag svag så jag tog det rätt lugnt.

Det blev 16 set på 20 minuter
Pec-deck: 4 set á 15, 12, 10 & 8 reps
Maskinpressar med viktmagasin: 4 set x 10
Peck-deck: 4 set x max och i dropset
Snedbänk i smithen: 4 set

Satte 300 mg Testo C och 125 mg deca tidigare i dag. Jag har lite deca kvar så jag kör slut på det. Som en liten...ja, "krydda"!

I morgon kanske det rent av blir två pass. Ett på morgonen och ett på eftermiddagen. Vi får se. Nu ska jag äta något, kanske lite ägg och bacon. Det går alltid ner.

Kör hårt! // Ivan
Jävlar vilket snabbt men innehållsrikt pass, surt när det är fullt på gymmet. Soffan har ju en tendens att hålla en kvar men tar man sig ur den och kör ett sådant pass då har man ju rätt att komma tillbaka till den. Den finns ju kvar... Äta, träna, vila är ju det som gör 100% av resultatet
Citera
2024-04-06, 07:43
Medlem
Fantastiskt. Du är en stark förebild och motivator Ivan!
Jag har inte slitit halsen av någon kassörska, än. Dock så är man oftast i full Örjan Lax-mode:
https://youtu.be/xvhlNIKP7bk?si=8HKEeokSCn0ARWd1
Citera
2024-04-06, 11:09
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trembologne
Fantastiskt. Du är en stark förebild och motivator Ivan!
Jag har inte slitit halsen av någon kassörska, än. Dock så är man oftast i full Örjan Lax-mode:
https://youtu.be/xvhlNIKP7bk?si=8HKEeokSCn0ARWd1

Tack detsamma kompis!

Haha, den här hade jag inte sett men EXAKT sådär känner jag mig inombords, exakt! Det var ingen slump att jag droppade mord på en kassörska som exempel. Jag blir vansinnig just i kassaköer. Jag avskyr att vänta på saker och att då se andra människor som står och dagdrömmer och först när kassörskan säger "det blir 451 kronor" - då börjar de jävlar fumla efter plånboken. Ofta hör och ser jag "jaha, hur gör jag nu då?". Hur i helvete kan det vara som första gången de betalar med ett kreditkort? En annan favorit är "Oj, det kortet fungerade visst inte. Jag får ta ett annat. Hm, vad har jag nu för kod??"
Citera
2024-04-06, 15:30
Medlem
Citat:
Tack detsamma kompis!

Haha, den här hade jag inte sett men EXAKT sådär känner jag mig inombords, exakt! Det var ingen slump att jag droppade mord på en kassörska som exempel. Jag blir vansinnig just i kassaköer. Jag avskyr att vänta på saker och att då se andra människor som står och dagdrömmer och först när kassörskan säger "det blir 451 kronor" - då börjar de jävlar fumla efter plånboken. Ofta hör och ser jag "jaha, hur gör jag nu då?". Hur i helvete kan det vara som första gången de betalar med ett kreditkort? En annan favorit är "Oj, det kortet fungerade visst inte. Jag får ta ett annat. Hm, vad har jag nu för kod??"
Hahhaha avlider
Citera
2024-04-06, 16:39
Medlem
IvanDF3s avatar
AXLAR - 11 POÄNG AV 27 MÖJLIGA

Det blev ett snabbt axelpass. 19 set på 28 minuter. Galet mycket folk och om en maskin eller bänk inte redan var upptagna, blev de det lagom till att jag var redo att köra igång en ny övning. Jag saknar mitt gamla hardcoregym där vi i regel var max 5-6 personer som tränade samtidigt. De här nationella kedjorna är så satans själlösa. Mellanmjölk när den är som mest blaskig. Känns som att kliva in i en surrande bikupa.

Passet
Reversed pec-deck: 4 set á 15, 12, 10 & 8 reps
Sittande militärpressar i smithen med stången precis framför näsan: 8 set i pyramid följt av dropset
Reversed pec-deck: 4 set á 12, 12, 9 & 7 reps
Maskinpressar: 3 set (hade en tid att passa)

Jag betygsätter mig själv utifrån tre kriterier:
- Mojo/jävlaranamma 1-10
- Effektivitet 1-10
- Styrka 1-10

Maxpoängen är i teorin 30 men eftersom det alltid finns utrymme för förbättring landar taket på 27 poäng i praktiken. Just nu är jag loj och seg, jag är visserligen alltid rätt effektiv men styrkan är pinsamt usel. Så dagens axelpass fick 11 poäng (3+5+3). Eller med andra ord: Det finns mycket att fila på de närmsta 6-8 veckorna. Minst sagt.

Jag har även hunnit med en timmes kardio. Nu blir det tidig middag. Fläskkarré, ostgratinerad broccoli och en klick beasås. Lunch blev mer ett snack (var inte det minsta hungrig) med tre skivor FinnCrisp med avokado, tomat och kallrökt lax samt ett kokt ägg. Jag har lite marginal var efter detta så klämmer in något litet mellanmål om ett par timmar.

I morgon bitti blir det nog rygg och biceps. Jag hade tänkt köra ben men av lite olika anledningar så tidigarelägger jag en jävligt tuff kardio så det är bättre att jag kör ben på måndag.

Du som har ditt pass kvar: Kör hårt! // Ivan
Citera
2024-04-06, 16:44
Medlem
twinlab9999s avatar
Citat:
AXLAR - 11 POÄNG AV 27 MÖJLIGA

Det blev ett snabbt axelpass. 19 set på 28 minuter. Galet mycket folk och om en maskin eller bänk inte redan var upptagna, blev de det lagom till att jag var redo att köra igång en ny övning. Jag saknar mitt gamla hardcoregym där vi i regel var max 5-6 personer som tränade samtidigt. De här nationella kedjorna är så satans själlösa. Mellanmjölk när den är som mest blaskig. Känns som att kliva in i en surrande bikupa.

Passet
Reversed pec-deck: 4 set á 15, 12, 10 & 8 reps
Sittande militärpressar i smithen med stången precis framför näsan: 8 set i pyramid följt av dropset
Reversed pec-deck: 4 set á 12, 12, 9 & 7 reps
Maskinpressar: 3 set (hade en tid att passa)

Jag betygsätter mig själv utifrån tre kriterier:
- Mojo/jävlaranamma 1-10
- Effektivitet 1-10
- Styrka 1-10

Maxpoängen är i teorin 30 men eftersom det alltid finns utrymme för förbättring landar taket på 27 poäng i praktiken. Just nu är jag loj och seg, jag är visserligen alltid rätt effektiv men styrkan är pinsamt usel. Så dagens axelpass fick 11 poäng (3+5+3). Eller med andra ord: Det finns mycket att fila på de närmsta 6-8 veckorna. Minst sagt.

Jag har även hunnit med en timmes kardio. Nu blir det tidig middag. Fläskkarré, ostgratinerad broccoli och en klick beasås. Lunch blev mer ett snack (var inte det minsta hungrig) med tre skivor FinnCrisp med avokado, tomat och kallrökt lax samt ett kokt ägg. Jag har lite marginal var efter detta så klämmer in något litet mellanmål om ett par timmar.

I morgon bitti blir det nog rygg och biceps. Jag hade tänkt köra ben men av lite olika anledningar så tidigarelägger jag en jävligt tuff kardio så det är bättre att jag kör ben på måndag.

Du som har ditt pass kvar: Kör hårt! // Ivan

Snyggt nu förstår jag ditt system, det viktiga är att man har nått att ha som referens för att öka.
Citera
2024-04-07, 13:07
Medlem
IvanDF3s avatar
24 SET RYGG: CHECK!

Helt otippat ekade mitt annars överfulla gym nästan helt tomt. Så skönt att helt fritt kunna kryssa mellan maskiner och bänkar. I dag stod rygg och biceps på schemat men det slutade med att jag avstod de sista 12 seten för biccarna. Jag kände av mina armbågar, speciellt den högra. Det gör jag nästan alltid när jag drar igång igen efter ett uppehåll. Det brukar ge sig efter ett par pass men det är inget som jag riskerar att förvärra så här i uppstarten. Så här blev passet:

- Latsdrag med V-handtag: 4 set á 15, 12, 10 & 10 reps
- Maskinrodd: 8 set i pyramid och med dropset
- Latsdrag med stång och brett grepp: 4 set á 12, 10, 8 & 8 reps
- Pullovers med hantel: 4 set á 10, 8, 6 & 4 (det var tungt som satan)
- Maskinpulldowns medelbrett grepp: 4 set á 10, 8, 6 & 5

Passet tog sammanlagt 31 minuter så med andra ord körde jag på effektivt och det utan att slarva med utförandet. Det kändes bra. Om inte annat som kompensation för min sk styrka. Men, men - om ett par veckor ska jag leka med lite mer värdiga vikter. Oavsett blev jag rejält slut i latsen.

Nu blir det kokt kycklingfilé med 50 gram (okokt vikt) ris, en matsked smör + curry och cayennepeppar. Av någon märklig anledning blir jag alltid sugen på kyckling, ris och curry när jag kliver in i en diet. Otippat men det slår aldrig fel. Sen när jag smält maten ska jag hoppa in i bilen och köra till "mitt" naturreservat och gå en mördande tuff vandringsled. Den är 6 km men tar ca 70 minuter. Vilket säger en del om vilka berg och nedförsbackar man får brottas med.

Just nu ligger jag på 300 mg Testo C och 125 mg Deca e3d. Om ca två veckor kommer det kicka in på allvar. Längtar efter det. Den känslan är svår att beskriva för någon som aldrig provat på det. Sedan längtar jag ännu mer efter min "riktiga" vår- och sommarkur

Ni som har era söndagspass kvar: Kör hårt!

//Ivan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in