2024-04-05, 13:29
Medlem
raskenss avatar
Dom lyckades förstöra 6 st ryska spetsflyg. Ett 20tal ryska soldater dödade också

https://kyivindependent.com/source-attack-on-morozovsk-airbase-carried-out-by-sbu-6-planes-destroyed/
Citera
2024-04-05, 13:33
Medlem
zergrushs avatar
Orchernas flygplats i Morozovsk sprängdes ganska rejält nu inatt: Uppskattningsvis ~14 stycken Su-27 jetplan och Su-34 bombplan (som de använt för att släppa kemiska vapen på UAF-styrkor) helt åt helvete.
https://www.standard.co.uk/news/world/ukraine-war-drones-morozovsk-rostov-russia-kyiv-putin-b1149580.html
Citat:
Six Russian warplanes destroyed and eight damaged in attack on Putin air base
Enligt uppgift hade drönarna som flög in på flygplatsen högtalare som spelade fyllesånger...
Ett framgångsrikt sätt att maskera dem som ryzka flygfordon, månntro? (FB) Videor (sep 2022): Ryssland mobiliserar söndersupna män från landsbygden till kriget
Citera
2024-04-05, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Jag tror dig. Men, som sagt, inte på ett hållbart sätt genom export eller uppbyggnad av rysk (civil) industri.

Tack det är vaket av dig.

Jag förstår inte hur man stöttar Ukraina genom att ljuga om saker som att ryska landsbygden och småstäder inte fått in pengar. Största delarna är ju engångssummor som när en soldat dör eller en ny bil. Även sign on pengar. Lönerna slutar ju komma in en period efter en soldats död. Och ja vissa blir blåsta. Men det är en boom nu.
Citera
2024-04-05, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Dom lyckades förstöra 6 st ryska spetsflyg. Ett 20tal ryska soldater dödade också

https://kyivindependent.com/source-attack-on-morozovsk-airbase-carried-out-by-sbu-6-planes-destroyed/

6 förstörda, 8 skadade. Så skall det se ut.

Yet more to come, Ivan. Och civila offer noll.
Citera
2024-04-05, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fsck
Snyggt fångat. Jag missade den. Då var det utrett och vi får se hur länge hen tillåts vara kvar nu när hen har avslöjat sig.

Övningar sker i östsibiriska och japanska haven flera gånger per år. Sker även övningar på land.
Citera
2024-04-05, 13:36
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Jag förstår inte hur man stöttar Ukraina genom att ljuga om saker som att ryska landsbygden och småstäder inte fått in pengar.
Lol, Ivan. Er egna statistiska centralbyrå säger detta:
https://www.themoscowtimes.com/2019/04/02/indoor-plumbing-still-a-pipe-dream-for-20-of-russian-households-reports-say-a65049
Citat:
Indoor Plumbing Still a Pipe Dream for 20% of Russian Households, Reports Say
In rural Russia, almost two-thirds have no access to indoor toilets, 48.1 percent of whom use outhouses and 18.4 percent do not have a sewage system.
Utanför Moskva, St. Petersburg och kanske ytterligare en handfull befolkningscentra så lever ni som fattiga somalier. "Русский мир!"
Citera
2024-04-05, 13:42
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
6 förstörda, 8 skadade. Så skall det se ut.

Yet more to come, Ivan. Och civila offer noll.

Vilken underbar dag det blev Jag undrar om dom cirkulerar nu mellan att bomba flygbaser och sen raffinaderier. Ryssarna försöker febrilt flytta luftvärn men ligger efter..
Citera
2024-04-05, 13:44
Medlem
Citat:
Ryssland ville ha och ta mer men ändrade sig efter sina misstag initialt

Och finns det något som tyder på att den notoriskt lögnaktiga ryssen inte plötsligt kan "ändra sig" igen?
Citera
2024-04-05, 13:45
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
De vill bara ha Donbass, Krim samt den landväg mellan dessa som de har idag. Ryssland kommer nöja sig med denna seger. Sen kommer man börja rusta upp igen i minst 10år

Källa på det?

Varför försökte ni ta Kyiv och Zelensky vkrigets första veckor? Inget tyder på att det stämmer det du skriver
Citera
2024-04-05, 13:50
Medlem
Citat:
De sker i Östsibiriska havet och japanska havet. Jag bor på västkusten i Sverige och är svensk medborgare. Jag stöttar inte ryska regimen

Du skrev tidigare att du är tartar och skriver "vi" när du skriver om Ryssland, vad i hela fridens namn gör du i Sverige? Sjukt att det finns sådana som dig inom Sveriges gränser.
Citera
2024-04-05, 13:51
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Vilken underbar dag det blev Jag undrar om dom cirkulerar nu mellan att bomba flygbaser och sen raffinaderier. Ryssarna försöker febrilt flytta luftvärn men ligger efter..
Ja man såg nu också hur innefektivt derar luftvärn var inatt. Trots att de öste på från alla möjliga håll med både automatkanoner och robotar verkade de inte träffa nånting alls. Alla explosioner var på marken.
Citera
2024-04-05, 13:56
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Ny psyksjuk ryss i tråden? Eller har han varit avstängd länge och är nu tillbaka?

Han har nog varit avstängd länge för han huserade med sina sjuka inlägg för ett par månader sen.

Underbara nyheter om flygplatserna! Mer sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in