2024-04-05, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
100% och håller med dig! Men såg du att vissa i tråden ifrågasatte denna konstgjorda andnings existens?

99% av alla Ukrainarunkare sitter och ljuger här.
På ryska landsbygden byggs och renoveras hus, köpkraften ökar, folk som aldrig beskådat en bil förut sitt er och kör den nu. Många nya arbetstillfällen i fabriker. Det kommer invandrare från andra länder just nu till ryska småstäder för att jobba

Tror jag förstår dig bättre nu. Synd på ett land som kunde haft förutsättningar. Men som ni verkar överens om, det är konstgjord andning. I längden inte ett bra alternativ till friare samhälle, friare handel etc. Att ha punggrepp på Tysklands energiförsörjning och kasta bort det för ett gränskrig...
Senast redigerad av YBB641 2024-04-05 kl. 13:11.
Citera
2024-04-05, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
1. säckar med ved, nedfrusna spermier, ger det en boom?
2. Det tillverkas mycket vapen men det är på bekostnad av civil produktion....
3. Sen när har ryzka provinsen varit överbefolkad??
jag tror du driver med oss, eller hur.

Aha du tror inte de får löner eller ersättningar, bilar osv? Ok upp till dig. Låt dom bygga sina nya hus och du kan fortsätta drömma vidare. Ok jag följer i princip uteslutande UKRAINSKA bloggare, kanaler och media på Telegram, discord och andra. Jag håller mig helt och hållet borta från rysk bullshit.

Det finns provinser med 1 eller 2 miljoner invånare men i princip har det funnits 0% behov av dessa för staten för inga råvaror i dessa marker. Så inte överbefolkade gentemot yta men för några 100 år sedan var det några tiotusentals som bodde där men nu är det plötsligt 1 miljon kanske. De fyllde ingen mening och sålde bara grödor, ägg mellan varandra och fick bidrag från staten. Största arbetsgivare kunde vara ett fängelse till exempel
Senast redigerad av Luckyaso 2024-04-05 kl. 13:12.
Citera
2024-04-05, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Nu vill inte jag att Väst gör det. Men, nej, inga viktiga stater (läs: Kina) skulle ingripa. Kina har inget att vinna på det. Ryssland är en koloss på lerfötter och är i grunden irrelevant för Kina i det geopolitiska spelet gentemot USA. Kina tycker att Ryssland är bra att ha, men man kommer inte sätta sig i krig med USA för Rysslands skull.

Nr 2: Det skulle Ryssland säkert göra. De är helt oberäkneliga. De kan avfyra kärnvapen så fort de uppfattar sig som hotade. Så just denna risk är ytterligare en anledning till att Väst inte kommer att agera militärt mot Ryssland.

3: Världskrig blir det redan om Väst börjar "bomba" Ryssland. Då kommer 3 av 5 befolkade världsdelar vara indragna i eländet.
Jag instämmer i de två senare punkterna men i det första så tror jag Kina skulle ge sig in i det. Detta då de inte kommer önska att USA växer sig allt starkare, som jag tror de skulle göra utan Ryssland som motpol. Och Kina skulle definitivt slå till mot Taiwan i exakt samma sekund då de vet att USA skulle få det svårt att klara av att hantera de båda "världskrigen" (som det skulle bli av endera scenariorna) samtidigt.
Men, vi får hoppas att det aldrig kommer dit - världskrig alltså och att Väst besinna sig i krigshetsandet. Vi alla vet att Ukraina var förlorat, som helt land, så fort ryssen gick in och nu borde det handla om att minimera skadorna för Ukraina och omvärlden.
Citera
2024-04-05, 13:13
Medlem
Citat:
Kinesiska bloggare och artister besöker ryska soldater dagligen.

Mariopol? Vad fan är det?

Du vet vad jag menar lögnare.
Hur kan man tro på någonting du skriver när du så uppenbart ljuger. Ingen högt uppsatt i den kinesiska maktsfären har besökt Mariupol för att hylla den ryska annekteringen, vilket blir än mer uppenbart när du byter från först Xi Jinping till en minister till militär och nu till kinesisk bloggare och artister. Är lögner det enda ni ryska imperialister har?
Citera
2024-04-05, 13:16
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ok det var någon annan av deras ministrar isf. Men kinesiska artister uppträder ofta vid fronten. Vi har gemensamma övningar med dem ofta. Det sker redan handel av vapen och ammo under bordet.
Har du varit med på nån sån övning själv?
Citera
2024-04-05, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Läste du alla rader i min text?
Skrev detta under den första raden men det kanske var för många ord för dig.

Tror det skulle bli en rätt enkel match så länge inte Nordkorea och flera länder lägger sig i för att hjälpa ryssen, då skulle vi ha ett tredje världskrig och det är inte vad vi vill ha.
Uppfattat!
Citera
2024-04-05, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Tror jag förstår dig bättre nu. Synd på ett land som kunde haft förutsättningar. Men som ni verkar överens om, det är konstgjord andning. I längden inte ett bra alternativ till friare samhälle, friare handel etc. Att ha punggrepp på Tysklands energiförsörjning och kasta bort det för ett gränskrig...

Ryssland är kört. Ekonomin kraschar inom ett par år om inget revolutionerande händer. Deras handel med Kina är ett sakta uttömmande strypgrepp. Men Kina behöver inte ta över Sibirien det räcker med att de får makten över råvarorna. Sen kan man fråga sig om Ukraina klarar 2 år till av konstant bombande och tusentals döda per månad. Om Ryssland får till fredsavtal i höst eller nästa vinter kan de slicka såren sen. Målet är att kontrollera hela Donbass när sommaren är över.

Men Ukrainarunkare sitter här och ljuger om att detta inte varit en blomstrande tid för stora delar av ryska periferin. Det har det varit det har kommit in pengar de aldrig kunnat drömma om förut.
Citera
2024-04-05, 13:19
Avslutad
Kommer Ukraina kunna hålla tillbaka rysesn länge till? Jag hoppas det, men om vi ska se realistiskt?
Citera
2024-04-05, 13:20
Medlem
Citat:
Gråt vidare. Det är fakta

Det enda du behöver komma med är en källa till dina påståenden. Men det kan du inte eftersom du ljuger. Lögnare.
Citera
2024-04-05, 13:25
Medlem
Citat:
Ryssland är kört. Ekonomin kraschar inom ett par år om inget revolutionerande händer. Deras handel med Kina är ett sakta uttömmande strypgrepp. Men Kina behöver inte ta över Sibirien det räcker med att de får makten över råvarorna. Sen kan man fråga sig om Ukraina klarar 2 år till av konstant bombande och tusentals döda per månad. Om Ryssland får till fredsavtal i höst eller nästa vinter kan de slicka såren sen. Målet är att kontrollera hela Donbass när sommaren är över.

Men Ukrainarunkare sitter här och ljuger om att detta inte varit en blomstrande tid för stora delar av ryska periferin. Det har det varit det har kommit in pengar de aldrig kunnat drömma om förut.

Jag tror dig. Men, som sagt, inte på ett hållbart sätt genom export eller uppbyggnad av rysk (civil) industri.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
Jag tror vissa stater skulle bli mer eller mindre "tvingade" att bistå men jag tror även att andra länder skulle bistå Ryssland på olika sätt med bland annat vapen med mera.

Tror du Väst skänker bort vapen och annat gratis till Ukraina? Och att Ukraina inte kommer vara "skuldsatta" för generationer framöver på grund av detta krig mot dem?
Trodde du även att läkemedelsbolagen utvecklade vaccinen mot Covid gratis och att de gjorde det av välgörenhet och inte tjänade några pengar på det?

Vad får dig att tro att det är lån som väst kommit med? Jag tror dig inte utan trovärdig källa. Är någonting som är säkert är att ryska imperialister inte drar sig för att ljuga så det minsta du kan komma med är en trovärdig källa. Läkemedelsbolag och covid är inte relevant för diskussionen, håll dig till ämnet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Ny psyksjuk ryss i tråden? Eller har han varit avstängd länge och är nu tillbaka?

Camuga blev kanske för pinsam så de skickade in den här i stället. Samma modus men bättre översättningsprogram och (tyvärr) inte lika lättprovocerad. Vi får se hur länge det varar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in