Citat:
Ursprungligen postat av
Madagascar
Nu är det nästan jämt skägg på Betfair market. Trump har varit favoriten i flera månader.
Odds på att bli nästa president:
Trump: 2.32
Biden: 2.4
Trump har nu alltså tappat mycket av sitt försprång. bara idag tror jag. På politico läser jag att Trump haft två rättsliga motgångar idag. Det är kanske det bettarna har agerat på. Har det hänt något mer signifikant idag? Nya opionsundersökningar kanske?
https://www.betfair.se/exchange/plus/politics/market/1.176878927
Det är i princip jämt och detta innan valkampanjen dragit igång på allvar. Om jag får sticka ut hakan skulle jag gratulera demokraterna och Biden-kampanjen redan nu. Varifrån ska Trump få de röster han inte hade 2020 när hans utgångsläge var mycket bättre?
2016 var Trump underskattad och mot alla odds lyckades han vinna presidentvalet (dock inte i popular votes) men det var en helt annan tid, på den tiden sågs han mer som en frisk fläkt, någon som kunde röra om lite grytan, nu 2024 är läget annorlunda och andra saker står på spel. Trumps rörelse, MAGA, påminner mer om scientologerna eller random sekt med en osund ledarkult.
Vi kommer se ett tilltagande sönderfall inom republikanerna, fler och fler representanter inom partiet kommer ställa sig själva frågan hur de vill vara positionerade efter den 5 november, om de vill förknippas med Trumps egotripp eller med att de satt USA:s intressen främst.