2024-04-04, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knash
Som vanlig vet du inte vad du snackar om. Abort vid risk för kvinnans hälsa och vid våldtäkt tycker han självklart ska va tillåtet och sedan abortionban vid 15:e vecka som inte är kontroversiellt. Med tanke på att man kan upptäcka hjärtslagen från fostret vid 5-6:e veckan så vill pro-life närmre åt det hållet.
Pro-life har annan attityden till abort, det är ingen jävla femenistfråga som handlar om att tjejer ska få göra vad de vill och ingen ska få säga emot. Det handlar om vår mänsklighet och om hur vi värdesätter liv.

Trump har annonserat ett statement om abort nästa vecka, håll utkik så håller du dig uppdaterad.

Men vem är bäst lämpad att avgöra om det finns risk för ens hälsa om man inte får göra abort? Kvinnorna naturligtvis.

Hjärtat är inte ett sätt att se om något lever eller är död, det är hjärnan i mer utvecklade samhällen än du verkar befinna dig i.
Citera
2024-04-04, 15:14
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Men vem är bäst lämpad att avgöra om det finns risk för ens hälsa om man inte får göra abort? Kvinnorna naturligtvis.

Hjärtat är inte ett sätt att se om något lever eller är död, det är hjärnan i mer utvecklade samhällen än du verkar befinna dig i.
Läser du ens det jag skriver eller det du själv skriver.

Trump anser att abort är tillåten vid risk för kvinnans hälsa, våldtäkt och incest.

Om inte ett bultande hjärta är ett tecken på liv, utan hjärnan i mer utvecklade samhällen? förklara
Hur många Hp genusvetenskap måste man ha för att veta det?
Citera
2024-04-04, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knash
Läser du ens det jag skriver eller det du själv skriver.

Trump anser att abort är tillåten vid risk för kvinnans hälsa, våldtäkt och incest.

Om inte ett bultande hjärta är ett tecken på liv, utan hjärnan i mer utvecklade samhällen? förklara
Hur många Hp genusvetenskap måste man ha för att veta det?

Varför skulle man ha Hp för att veta det? Det är väl bara vanlig normal kunskap.

Trump anser, vad fan har han med det att göra? Kvinnan kan bestämma sånt själv och det är också normalt tills fostret skulle kunna överleva utanför kvinnans kropp. Före det är det väl inget att tjafsa om. Det svälter ihjäl barn varje dag, måna om dem i stället om du nu är så hjärtnupen.
Citera
2024-04-04, 17:18
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Varför skulle man ha Hp för att veta det? Det är väl bara vanlig normal kunskap.

Trump anser, vad fan har han med det att göra? Kvinnan kan bestämma sånt själv och det är också normalt tills fostret skulle kunna överleva utanför kvinnans kropp. Före det är det väl inget att tjafsa om. Det svälter ihjäl barn varje dag, måna om dem i stället om du nu är så hjärtnupen.
Tråden handlar om Trump och jag informerar om hans ställning i frågan. Jag märker att du är oförmögen att överväga de moraliskt komplexa och de negativa följderna av att normalisera abort till ett uttryck för kvinnas självständighet. Så din åsikt är inte speciellt givande.
Citera
2024-04-04, 21:03
Medlem
3N37s avatar
Såg på "Newsmax" (?) att DJT tycker att det är orättvist att han inte fått något hangarfartyg i Gerald Ford klassen uppkallat efter sig. Att man ska vara avliden för att få något fartyg uppkallat efter sig gäller inte för DJT. förutom Gerald Ford så är följande i serien namngivna. John F Kennedy, Enterprise och Doris Miller. Han kunde också tänka sig att man byter namn på Dulles Airport utanför Washington...... Under sin president tid under ett besök vid Mount Rushmore tyckte att hans nuna borde passa bra bredvid de andra som är uthuggna ur berget. Till slut då. En kommentar från en kongressledamot vid namn Gerry Connolly om Trumps ideer. Han föreslog att man kunde döpa ett Federalt fängelse efter herr Trump. Låter som en bra ide...
Citera
2024-04-04, 22:01
Medlem
Madagascars avatar
Nu är det nästan jämt skägg på Betfair market. Trump har varit favoriten i flera månader.

Odds på att bli nästa president:
Trump: 2.32
Biden: 2.4

Trump har nu alltså tappat mycket av sitt försprång. bara idag tror jag. På politico läser jag att Trump haft två rättsliga motgångar idag. Det är kanske det bettarna har agerat på. Har det hänt något mer signifikant idag? Nya opionsundersökningar kanske?

https://www.betfair.se/exchange/plus/politics/market/1.176878927
Senast redigerad av Madagascar 2024-04-04 kl. 22:16.
Citera
2024-04-04, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Nu är det nästan jämt skägg på Betfair market. Trump har varit favoriten i flera månader.

Odds på att bli nästa president:
Trump: 2.32
Biden: 2.4

Trump har nu alltså tappat mycket av sitt försprång. bara idag tror jag. På politico läser jag att Trump haft två rättsliga motgångar idag. Det är kanske det bettarna har agerat på. Har det hänt något mer signifikant idag? Nya opionsundersökningar kanske?

https://www.betfair.se/exchange/plus/politics/market/1.176878927

Det är i princip jämt och detta innan valkampanjen dragit igång på allvar. Om jag får sticka ut hakan skulle jag gratulera demokraterna och Biden-kampanjen redan nu. Varifrån ska Trump få de röster han inte hade 2020 när hans utgångsläge var mycket bättre?
2016 var Trump underskattad och mot alla odds lyckades han vinna presidentvalet (dock inte i popular votes) men det var en helt annan tid, på den tiden sågs han mer som en frisk fläkt, någon som kunde röra om lite grytan, nu 2024 är läget annorlunda och andra saker står på spel. Trumps rörelse, MAGA, påminner mer om scientologerna eller random sekt med en osund ledarkult.

Vi kommer se ett tilltagande sönderfall inom republikanerna, fler och fler representanter inom partiet kommer ställa sig själva frågan hur de vill vara positionerade efter den 5 november, om de vill förknippas med Trumps egotripp eller med att de satt USA:s intressen främst.
Citera
2024-04-04, 23:27
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Det är i princip jämt och detta innan valkampanjen dragit igång på allvar. Om jag får sticka ut hakan skulle jag gratulera demokraterna och Biden-kampanjen redan nu. Varifrån ska Trump få de röster han inte hade 2020 när hans utgångsläge var mycket bättre?
2016 var Trump underskattad och mot alla odds lyckades han vinna presidentvalet (dock inte i popular votes) men det var en helt annan tid, på den tiden sågs han mer som en frisk fläkt, någon som kunde röra om lite grytan, nu 2024 är läget annorlunda och andra saker står på spel. Trumps rörelse, MAGA, påminner mer om scientologerna eller random sekt med en osund ledarkult.

Vi kommer se ett tilltagande sönderfall inom republikanerna, fler och fler representanter inom partiet kommer ställa sig själva frågan hur de vill vara positionerade efter den 5 november, om de vill förknippas med Trumps egotripp eller med att de satt USA:s intressen främst.
Jag tror mycket det vände för Biden efter State of The Union.

Men jag tror det har hänt en del Trumps stöd. Jag tror det har minskat. Exakt varför vet jag inte. Hans rättsprocesser, flip-flop om Tik-Tok eller som du säger folk har ledsnat på clownen.

Intressant reflektion om att republikanska politiker kanske kommer backa från sitt tidigare stöd for Trump. Åtminstone hålla käften.
Citera
2024-04-05, 00:33
Bannlyst
Citat:
Jag tror mycket det vände för Biden efter State of The Union.

Men jag tror det har hänt en del Trumps stöd. Jag tror det har minskat. Exakt varför vet jag inte. Hans rättsprocesser, flip-flop om Tik-Tok eller som du säger folk har ledsnat på clownen.

Intressant reflektion om att republikanska politiker kanske kommer backa från sitt tidigare stöd for Trump. Åtminstone hålla käften.
Stödet och mätningarna brukar gå upp och ner men detta vet du väl? Trumps ledning i de viktigaste delstaterna är fortfarande väldigt stora när man räknar med alla kandidater.

Jag förutspår att Trump drar i från när han valt sin VP. Att de som hatar Trump skriker sig hesa för en nationell mätning som inte ens involverar en av de viktiga delstaterna är endast ett tecken på desperation.

Alla i USA avskyr Biden, det är ett luftslott som är byggt med hjälp av aktivisterna inom media.
Citera
2024-04-05, 08:22
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatademokraterna
Stödet och mätningarna brukar gå upp och ner men detta vet du väl? Trumps ledning i de viktigaste delstaterna är fortfarande väldigt stora när man räknar med alla kandidater.

Jag förutspår att Trump drar i från när han valt sin VP. Att de som hatar Trump skriker sig hesa för en nationell mätning som inte ens involverar en av de viktiga delstaterna är endast ett tecken på desperation.

Alla i USA avskyr Biden, det är ett luftslott som är byggt med hjälp av aktivisterna inom media.
Visst, det svänger. Jag försöker titta på trenden. Trump hade ett stort försprång som jag menar nu i stort är borta. Biden tog igen det den senaste månaden.

Du påstår att Trump fortfarande leder stort i swing states. Jag kan inte se det när jag tittar till RCP.
Citera
2024-04-05, 08:35
Medlem
Madagascars avatar
Det här har jag missat. Trump vill nu debattera Biden:

https://www.nbcnews.com/politics/2024-election/trump-biden-empty-debate-lectern-wisconsin-rally-rcna144385, förrgår

Jättebra. Bra för demokratin i USA om det blir av. Jag var rädd för att ingen av de ville debattera. Om Trump menar allvar så har jag svårt att se att Biden ska kunna backa ur.

Halv-senil mot clown. Fight of the Millennium... Tragiskt egentligen. Men det blir i alla fall tydliggjort för väljarna i vilket sorgligt skick den amerikanska demokratin befinner sig i.
Citera
2024-04-05, 08:38
Medlem
Citat:
Det här har jag missat. Trump vill nu debattera Biden:

https://www.nbcnews.com/politics/2024-election/trump-biden-empty-debate-lectern-wisconsin-rally-rcna144385, förrgår

Jättebra. Bra för demokratin i USA om det blir av. Jag var rädd för att ingen av de ville debattera. Om Trump menar allvar så har jag svårt att se att Biden ska kunna backa ur.

Halv-senil mot clown. Fight of the Millennium... Tragiskt egentligen. Men det blir i alla fall tydliggjort för väljarna i vilket sorgligt skick den amerikanska demokratin befinner sig i.

Den som lever får se. Trump bölade också om att han ville vittna i rätten. Men när det kom till kritan så….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in