Citat:
Ursprungligen postat av
lakritc
Jag fattar inte vad jag gör för fel. Jag matchar med en kvinna. Jag måste få i gång konversationen. När jag säger att jag förväntar att hon också ska visa sin ”game” eller vad man kallar det får jag ett kort ”ok” eller tas bort.
Ibland gått det bra men en dag blir jag avmatchad helt plötsligt.
Ibland så går jag på en perfekt dejt men får svaret att det inte kommer att gå efter dejten.
Det var inte så här för fem-tio år sedan. En bra dejting betydde ofta en andra dejt.
Den där klippet fick mig som en lite äldre kille att ställa en del funderingar:
Betalar han allt för henne?
Varför kallar han henne bunny Pookie som hon vore en p-stjärna?
Han överöste henne med komplimanger men han fick inga tillbaka. Ont att se.
Jag har en känsla att kvinnornas fejkade on-linesjälvförtroende börjar öka, samtidigt som män börjar bli mer beta nu för tiden men jag tror också att Tinders algoritm är en orsak till varför detta sker.
De populäste kvinnoprofilerna syns först och det tar ett par dagar innan kortleken tar slut och vanliga kvinnor börjar synas, vilket är inte okej.
Undrar hur det blir för kvinnor. De visas nog mest av män som har betalat mest för appen och som överöser de med komplimanger och allt.
Jag antar att kvinnor börjar ge upp på dejting, jag förstår varför. Att överösas av komplimanger och simps gör en till någon slags narcissist som börjar leka med folks känslor och till sist blir deprimerad, avinstallerar appen och köper husdjur samtidigt som det blir fler och fler män i apparna.
Det är helt otroligt, jag trodde jag var den enda som avmatchades pga att jag hade satt min profil på -seriöst+casual, lol.