Citat:
Ursprungligen postat av
Teu
Adolf i inlägget under dig går garanterat inte på fotboll, men är likväl en av trådens mest aktiva skribenter, spenderade hela förra säsongen med att gråta om trummor och pyroteknik, och är i min erfarenhet en god representation av den skara som gråter blod så fort det eldas lite.
Möjligt. Men det finns ett jävla långt spann mellan de som får bånge av att skjuta smällare och de som muttrar hemma i soffan.
Personligen vill jag se fotboll från långsidan och vill inte missa en sekund av det som händer på planen. Jag har årskort, är medlem i både föreningen och supporterklubben. Jag sjunger med när jag känner för det och reagerar med rätt yviga känslor på det som händer på planen och känner mig absolut som en del av supporter-/och läktarkulturen, men bryr mig samtidigt exakt noll om det ryker eller inte från nån läktare. För mig gör det varken till eller från medan det uppenbarligen är jätteviktigt för andra.
Vilka frågor får jag tycka till om? Jag hatar allt som leder till spelavbrott. Kan tycka att man kan få elda och smälla på rätt bra så länge man håller det inne på sektionen, där går det säkert att höja toleransnivån från idag. Men när det medvetet slängs in grejer på planen eller så tycker jag det ska straffas hårt. Förlust med 3-0 eller poängavdrag.